Uskaltaisitko ottaa vastaan klinikan "ohi" tuntemattoman luovuttajan spermaa? Siis

  • Viestiketjun aloittaja Haluan lapsen, en miestä
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="mies";28521379]Niinhän miljoona naista tekee joka viikonloppu baari-illan päätteeksi.[/QUOTE]

No tätä mäkään en jotenkin ymmärrä, että minkä takia tämä on täysin hyväksyttävää, mutta luovuttajan etsiminen ja tältä vielä terveystietojen pyytäminen on jotenkin väärin. Kuinka moni on kysellyt baari-illan jälkeen raskaaksi tulleelta ystävältä, että onko nyt miettinyt loppuun asti sitä, että miehen suvussa voi olla sairauksia tai lapsi voi seurustella joskus puolisisaruksen kanssa?
 
[QUOTE="vieras";28521364]Mä tiedän sentään sen verran, että ei sitä voi sanoa millä todennäköisyydellä lapsesta tulee kehitysvammainen. [B]Olisitko jättänyt lapset tekemättä jos miehen suvusta löytyisi yksi kehitysvammainen?[/B][/QUOTE]



Tällänen tuli ekana, on vähän vanha.

Kysymys ja vastaus
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Jos olisi ollut todennököistä, eli varmasti asan voi tutkituttaa halutessaan.

Tällänen tuli ekana, on vähän vanha.

Kysymys ja vastaus
Kuulostat jotenkin hysteeriseltä. Ymmärtäisin jos niitä kehitysvammaisia olisi monta, mutta että yksi. Oletko myös varmistanut, että miehen suvusta ei löydy syöpää, mielisairauksia, verenpainetautia, diabetesta, reumaa jne jne jne? Kuinka pitkälle sukupuuta teit selvitykset ennen päätöstä lasten teosta?
 
[QUOTE="vieras";28521411]Kuulostat jotenkin hysteeriseltä. Ymmärtäisin jos niitä kehitysvammaisia olisi monta, mutta että yksi. Oletko myös varmistanut, että miehen suvusta ei löydy syöpää, mielisairauksia, verenpainetautia, diabetesta, reumaa jne jne jne? Kuinka pitkälle sukupuuta teit selvitykset ennen päätöstä lasten teosta?[/QUOTE]

Kuullostanko? Kuulit väärin.

Kirjoitin "Jos olisi todennököistä ja vaikeasti kehitysvammainen tms.".

Sinä toit kirjoituksissasi esiin tuon yhden kehitysvammaisen.
 
[QUOTE="vieras";28521403]No tätä mäkään en jotenkin ymmärrä, että minkä takia tämä on täysin hyväksyttävää, mutta luovuttajan etsiminen ja tältä vielä terveystietojen pyytäminen on jotenkin väärin. Kuinka moni on kysellyt baari-illan jälkeen raskaaksi tulleelta ystävältä, että onko nyt miettinyt loppuun asti sitä, että miehen suvussa voi olla sairauksia tai lapsi voi seurustella joskus puolisisaruksen kanssa?[/QUOTE]

Niin tai "aiotko mennä sukupuolitautitesteihin, sulla voi olla hiv".
 
Viimeksi muokattu:
"..."
Lähempänä 50 on hänen ikänsä. Tämän tapauksen tuntevana olen ajatellut, etten kyllä uskaltaisi käyttää kenenkään lahjoittajan apua. Jotain "vikaahan" täytyy olla heistä jokaisen päässä, joka tällaista palvelusta tarjoaa. Joku motiivi heillä täytyy olla ja kun se ei ole raha, niin mikä sitten..?

Ihminen, joka todella haluaa vain auttaa, menee spermapankkiin ja hoitaa asian sitä kautta.
 
"vieras"
[QUOTE="...";28521441]Lähempänä 50 on hänen ikänsä. Tämän tapauksen tuntevana olen ajatellut, etten kyllä uskaltaisi käyttää kenenkään lahjoittajan apua. Jotain "vikaahan" täytyy olla heistä jokaisen päässä, joka tällaista palvelusta tarjoaa. Joku motiivi heillä täytyy olla ja kun se ei ole raha, niin mikä sitten..?

Ihminen, joka todella haluaa vain auttaa, menee spermapankkiin ja hoitaa asian sitä kautta.[/QUOTE]

En mä usko, että heillä kaikilla pitää olla jotain päässä vikana. Ehkä he esimerkiksi eivät halua antaa sukusolujaan naispareille ja tätähän ei vissiin voi itse päättää jos klinikalle lahjoittaa. Tai he pitävät klinikan kriteereitä liian tiukkana.

En tiedä, en mä itse kyllä uskaltaisi, koska epäilisin myös, että joku syy on miksi he eivät klinikalla käy. Mielummin kävisin klinikalla tai sitten ottaisin jonkun tutun spermaa.
 
Ttppii
Molemmin puolin erittäin typerää. Minkäänlaisella sopimuksella nainen ei voi estää sitä, että mies hakisi tapaamisoikeuksia jne. Minkäänlaisella sopimuksella mies ei voi estää, ettei nainen hakisi elatusapua.
 

Yhteistyössä