Uskaltaisikohan sitä vielä 35 vuotiaana neljättä lasta alkaa yrittämään?

• Viestiketjun aloittaja vauvakuume
  • Ensimmäinen viesti
vauvakuume
Haluaisimme vielä mieheni kanssa yhden lapsen lisää , mutta minua pelottaa. On ollut kaksi keskenmenoa kakkosen ja kolmosen välissä ja ikääkin karttunut jo35v. joten yrittäminenkin varmaan kestää pidempään jos enään tärppää lainkaan. Mielessä on myös kehitysvammaisen lapsen mahdollisuus. Kokemuksia vähän vanhempana raskaana olevilta ja synnyttäneiltä kaipailen.

37v
Äskettäin sain neljännen (terveen) lapsen, raskaus alkoi 2kk pillereiden lopettamisen jälkeen ja oli oikeastaan kaikista raskauksistani helpoin!
Mulla oli aikaisemmin "ikärajana" itselleni tuo 35v...sit se pikkuhiljaa nousi 37v:een ja nyt aattelen, että vielä 42v vois lapsen tehdä ;)
Mut tottapuhuen, kyllä mun lapset on nyt tehty!
Ap:lle, ei kun vaan yrittämään jos molemmat sitä mieltä kerran olette!

vieras
Mä sain lapseni 34- ja 36-vuotiaana. Ei ollut minkäänlaisia ongelmia kummassakaan raskaudessa/synnytyksessä. Myös tutuillani ja sukulaisillani on kokemusta "raskautumisesta" yli 35-vuotiaana, enkä tiedä kuin yhden, jolla tarkkailtiin sokeriarvoja, muuten siis kaikilla mennyt ihan normaalisti.

xx
Esikoinen ilmoitti yllättäen tulostaan kun olin 35 -vuotias.. :)
Nyt 37 -vuotiaana odotellaan pikkukakkosta joka tärppäsi ekasta kierrosta.. että ei tuo ikä ole ainakaan minun kohdalla vaikuttanut hedelmällisyyteen. ;)
Ja kehistysvamman mahdollisuushan on minkä ikäisenä tahansa raskaaksi tullessa.
Isompi riski tietenkin mutta niinhän se on taas yli 40 -vuotiaana kuin 35-40 -vuotiaana ja onhan nykyään ensisynnyttäjien keski-ikäkin jo 30 -vuotta.
Tietysti arveluttaa varmaan kohdallasi kun kaksi keskenmenoa takana mutta jos se neljäs mielessä kaihertaa niin eikun yrittämään ettei jää kaduttamaan kun ei uskaltanut.
Ehkä sellaisella asenteella (jos se nyt kellään on mahdollista) että tulee jos on tullakseen.
Vaikea sanoa kun ei tunne toisen luonnetta. :)

Itselleni ei tulis mieleenikään.. 35v on ehdoton takaraja. Nyt ikää 33v ja toinen raskaus menossa. Vaikka toi isäntä haluis kolmannen niin ei kyllä ehdi, eikä helvetillisen ekan synnytyksen ja tän vaikean raskauden jälkeen enää IKINÄ! |O

Yhteistyössä