Uskaltaisiko hypätä oravanpyörästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onni on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onni on

Vieras
On yhä tiiviimmin kiteytynyt mieleen tarve hypätä pois oravanpyörästä ja uraputkesta. Inhoan työtäni ja työpaikkaani, vaikka tämä onkin monen unelma-ammatti. Minulla on toistuvasti syksyisin masennus ja psykologilla on päätelty että työpaikan vaihto voisi olla ainakin osa ratkaisua masennuskierteen loppumiseen. Nyt on taas masennus puskenut päälle kun työt alkoi viikko sitten ja ahdistaa ajatus siitä että olen taas täällä vuoden verran "vankina" erihenkisten ihmisten ja stressin keskellä.

Miehen kanssa haaveena olisi puolipäivätyö tai osa-aikatyö tai etätyö niin että voisi sitten viettää enemmän aikaa perheen kanssa. Maalle muuttoa mieluillaan, omavaraisuutta ruoantuotantoon ja menot minimiin. Omien vanhempieni kanssa voisimme muuttaa yhdessä asumaan niin oltaisiin toinen toistemme tukena - me tukemassa vanhenevia ja vanhukset auttamassa lapsenhoidossa.

Nyt tuntuu niin älyttömältä olla täällä kaupungissa loukussa kuumassa kerrostalopätsissä sitä varten että voi saada enemmän palkkaa ja samalla voida henkisesti pahoin.

toteutuin pitkän ajan haaveen ja hyppäsin pois oravanpyörästä viime syksynä..Jäin reilu 30v opiskeluvapaille ja nyt saan olla lähellä omaa lastani ja olen nauttinut tästä kesästä aivan täysillä !

Onko ap taas yksi asianajaja, joka eksyi alalle television yllyttämänä ja pettyi kovasti huomatessaan, kuinka saa tankata samaa asiaa aina uudestaan ja uudestaan päivästä toiseen....

Raha ei tuo menetettyä aikaa takasin. Elämässä tärkeintä on kuitenkin perhe ja terveys. Jos mahdollisuus vain on irrottautua tuosta ja viettää onnellisempaa ja terveellisempää elämää niin mitä tuota enää pahemmin pohtimaan. Jos vain sopivat työpaikat löytyy ettei ihan köyhyysrajan alapuolelle tarvitse heittäytyä niin siitä vaan. Kerranhan sitä vain eletään.

suosittelen. ei meidän kaikkien tarvitse olla uraihmisiä. minä olen kotiäiti ja lapset tykkää kun kotona on joku kun tulevat koulusta. olisi minulla mahdollisuus mennä töihin ja tienata tonneja, mutta vähemmälläkin pärjää ja se onni tulee muusta kuin rahasta.

Mä olen mainosgraafikko, sattuman kautta ajauduin nykyiseen työpaikkaani kohta 9 vuotta sitten. Alusta saakka ajatus oli että olen nyt "toistaiseksi" täällä töissä, mutta tosiaan nyt on 9 v ahdistuksessa tullut vietettyä. On asuntolaina ja mies meni opiskelemaan (vuosi jäljellä), joten on nyt nämä viimeiset 3 vuotta ollut pakon sanelemaakin olla täällä töissä kun on se laina ja elätettävä koko perhe. Mutta nyt kun mies valmistuu ensi keväänä, olisi aika hypätä kokonaan uuteen elämään, mieluiten niin että molemmat tekisi lyhyempää päivää. Jos nytkin on eletty 1,5 hengen tuloilla niin pienemmillä menoilla vois elää oikein hyvinkin vähemmällä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä olen mainosgraafikko, sattuman kautta ajauduin nykyiseen työpaikkaani kohta 9 vuotta sitten. Alusta saakka ajatus oli että olen nyt "toistaiseksi" täällä töissä, mutta tosiaan nyt on 9 v ahdistuksessa tullut vietettyä. On asuntolaina ja mies meni opiskelemaan (vuosi jäljellä), joten on nyt nämä viimeiset 3 vuotta ollut pakon sanelemaakin olla täällä töissä kun on se laina ja elätettävä koko perhe. Mutta nyt kun mies valmistuu ensi keväänä, olisi aika hypätä kokonaan uuteen elämään, mieluiten niin että molemmat tekisi lyhyempää päivää. Jos nytkin on eletty 1,5 hengen tuloilla niin pienemmillä menoilla vois elää oikein hyvinkin vähemmällä.

ottaisin sun paikan heti

t: työtön graafikko nyt 4 vuotta...

Alkuperäinen kirjoittaja terve vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ottaisin sun paikan heti

t: työtön graafikko nyt 4 vuotta...

No asutko kaukana kymenlaaksosta? =) Jos tulisit mun vuorotteluvapaasijaiseksi ;)

Yhteistyössä