Tai antaa sitä lapselle? Simassahan on alkoholia. Kaupassa katoin Marlin simaa ni siinä oli 0,8 % alkomahoolia...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:Mä en kyllä lapsille antaisi :/
Kai niitä saa aivan alkoholittominakin versioina?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja kiki:Ihanko te tosissanne näitä kyselette? ja toiset ei lapsillekaan uskalla antaa simaata, eikös ne tarhassakin/koulussakin juo sitä
Alkuperäinen kirjoittaja perinteistä:Närästystä? En ole ikinä juonut kaupan simaa - hiivaahan siman tekoon käytetään... Sekö närästää? Kuka tietää, onko se hiiva muuntogeenistä? Itse en tiedä, mutta kiinnostaa:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/patologi.html
Perinteiden takia ei kannata uhrata omaa terveyttä - lapsen hyvinvoinnista puhumattakaan! Otatko sitten närästykseen pillerin?
Ei sitä simaa siihen aikaan, kun sitä on 50 vuotta sitten tehty, kukaan perheessä juonut pientä lasillista enempää eikä lapsille varsinkaan annettu sitäkään! Koko sokerilitku (sitruunat oli harvinaisia ja kalliitakin!) ämpärillinen piti riittää isolle porukalle (aikuisille siis) koko vapun ajaksi;-)
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Parkula:mitäköhän tääkin keskustelu poikii vielä. Joka vuosi tosiaan sama keskustelu ja aina alkaa tappelu
![]()
Joo, kyllä olen antanut lapsille ja kyllä olen juonut itse. Omatekoista ja kaupan.
Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:Mikä oli tän pointti?