Uskaltaako päiväsairaalaan hakeutua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Mitä mieltä ootte? Uskaltaako sitä vanhempana mennä päiväsairaalaan? Mietin että se vois olla
hyväksi, jos siellä olis välillä hoitaja tavoitettavissa.
Mietin siis sitä puolta asiasta että onko ls mun perässä kun käyn hoidossa?
Tarvitsisin hoitoa, jos saisin vanhoja, mua vaivaavia juttuja mieltä vaivaamasta.
Olen siis yh. Tää on niin kamalaa kun tarvitsisin hoitoa ja en uskalla hakea apua.
Kuitenkaan en parane jos en kokeile esim. päiväsairaalaa.

Lapseni on jo aika iso ja olen aina jaksanut lapsestani huolehtia, siitä ei ole kyse.

Jos sulla on riittävät kyvyt ja voimavarat huolehtia lapsestasi täysipainoisesti, niin ei niitä pois oteta vain sen takia, että käyt päiväsairaalassa lapsen ollessa koulussa/hoidossa. Anna lastensuojelun tulla mukaan ja anna heille lupa tarkastaa lapsen vointi esim. opettajan näkökulmasta. Silloin saatte kokonaisvaltaista hoitoa ja apua eikä lasta oteta huostaan :)

[QUOTE="mä";21977592]Jos sulla on riittävät kyvyt ja voimavarat huolehtia lapsestasi täysipainoisesti, niin ei niitä pois oteta vain sen takia, että käyt päiväsairaalassa lapsen ollessa koulussa/hoidossa. Anna lastensuojelun tulla mukaan ja anna heille lupa tarkastaa lapsen vointi esim. opettajan näkökulmasta. Silloin saatte kokonaisvaltaista hoitoa ja apua eikä lasta oteta huostaan :)[/QUOTE]

No, en mielelläni juuri sotkisi mitään lastensuojelua tähän. Tuon asian takia just en voi mennä
apua hakemaan ja varmaan jollain muullakin voi olla samaa.
Justiinsahan oli juttu äidistä joka valitti väsymystä ja siitä tehtiin ls-ilmoitus ja lapset vietiin.
Ja heillä oli lypsykarjaa, se vaikutti väsymyksen tunteeseen.
Mun yks tuttu on ls:n piirissä vaikka hän on hyvä äiti, mutta syynäys jatkuu, viimeks perhetyöntekijän muodossa. Tosin hänellä on kaksi pientä lasta.

No, en mielelläni juuri sotkisi mitään lastensuojelua tähän. Tuon asian takia just en voi mennä
apua hakemaan ja varmaan jollain muullakin voi olla samaa.
Justiinsahan oli juttu äidistä joka valitti väsymystä ja siitä tehtiin ls-ilmoitus ja lapset vietiin.
Ja heillä oli lypsykarjaa, se vaikutti väsymyksen tunteeseen.
Mun yks tuttu on ls:n piirissä vaikka hän on hyvä äiti, mutta syynäys jatkuu, viimeks perhetyöntekijän muodossa. Tosin hänellä on kaksi pientä lasta.

Ymmärrän, että lastensuojelu on monelle oikea supermörkö. Se johtuu suurimmaksi osaksi siitä, kun ihmiset kertoilee kauhutarinoita, kuinka lapset on viety kodista ilman mitään syytä ja lastensuojelutyöntekijät on oikeita hirviöitä, joilla ei ole lainkaan normaaleja tunteita. Ja porukka uskoo näihin sokeasti. Nämä jutut ovat aina yksipuolisia, koska sosiaalipuoli ei saa sanoa julkisesti omaa kantaansa yksittäisen perheen asioihin.

Itse hain aikoinaan apua lastensuojelusta, kun omat voimat alkoivat olla totaalisen loppu. Sain sieltä apua, pääsin terapiaan ja lasta tuettiin kustantamalla mm. pyörä ja matkoja mummolaan. Koskaan ei kukaan puhunut lapsen poisottamisesta, ei koskaan. Nyt emme ole olleet lastensuojelun asiakkaina enää pariin vuoteen, mutta jos hiukankin meinaa omat voimavarat alkaa taas hupenemaan, niin ehdottomasti otan heihin heti yhteyttä.

Älä siis pelkää hakea apua, jos sitä tarvitset. Ja ota ilomielin lastensuojelu siihen tueksi ja turvaksi, eivät he ole mitään mafiosoja, jotka kidnappaavat lapsesi heti.