Uskaltaako nukuttaa lasta ukkosella ulkona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon nukuttanut vauvaa vaunuissa lasitetulla parvekkeella. 1 kerroksessa.
Ei vauvan nukkuminen onnistu sisällä mitenkään kun sisällä ei saa metelitasoa mitenkään pois päältä.

Ei tohon parvekkeelle oo talon 30 vuoden pystyssä oloaikana iskeny salamaa, mutta eihän se muuta sitä tosiasiaa että joskus se siihen voikin iskeä.

Niin, en tiedä onko se vauvoilla tottumus-kysymys vai mikä, mutta meillä ei alunperinkään vauvojen nukkuma-aikaan hiljennetty melutasoa, vaan normaali elämisen ääntä. Ja vaikka vieressä olis joku metelöinyt niin ei vaikuttanut uniin

[QUOTE="vieras";24237392]Niin, en tiedä onko se vauvoilla tottumus-kysymys vai mikä, mutta meillä ei alunperinkään vauvojen nukkuma-aikaan hiljennetty melutasoa, vaan normaali elämisen ääntä. Ja vaikka vieressä olis joku metelöinyt niin ei vaikuttanut uniin[/QUOTE]

Meillä vauva ei nuku missään, jos ei ole hiljaista. On niin herkkäuninen, että vieressä ei uskalla edes hengittää vauvan nukkuessa. Ja näin on ollut ihan syntymästään asti, ei olla totuteltu.

Huomasin ja me mammutellaan sisällä. oikeastaan hän on 2,5 vuotias taapero, joka sylivauvavaiheen jälkeen ei vaan oo nukahtanut sisälle. eikä ole edes ensimmäinen vaan 4 lapsi joten kokemusta löytyy 9 vuoden ajalta.

Meillä nukkui vauva 8kk äsken tyytyväisenä ulkona vaunuissa kuistilla vaikka ukkosti. Ei nuku sisällä koskaan päiväunia. Jos laittaa sänkyyn niin alkaa vaan leikkimään ja touhuilemaan. Illalla kyllä nukahtaa heti omaan sänkyyn ilman nukuttamisia. En minä tuota ukkosta osaa pelätä.

Mä en nukuttais ukkosella ulkona.. Lasitetulla pervekkeella ehkä,mutta sillonkin niin että vois ottaa sisälle heti jos ukkonen tulis lähemmäs. Ite en pelkää ukkosta,mutta mieheni "opettamana" otetaan esim tv:n ja tietokoneen johdot seinästä ja viime kesänä mökillä katkastiin sähköt kokonaan.

Voihan sen ajatella tietty niinkin että (kukin uskonsa mukaan) "kohtalo" tai "Jumala" tms on jo ennalta määränny millon tän lapsen päivät päättyy,ja jos on se aika niin ei se sisällä nukuttaminen sitä muuta..

Mä en ymmärrä ihmisiä joiden vauvat/lapset ei nuku kun vaan hiljaisuudessa.. Jos niin on kerran ollut "aina",niin miksei ole totutettu ääniin? Meiän taapero on pienestä pitäen totutettu nukahtamaan sekä "melussa" (normaalista elämän-&puheäänistä viereisen rakennustyömaan melskeeseen) että hiljaisuudessa. Näin onnistuu päiväunet missä vaan:kotona hiljaisuudessa,kaupungilla metelin keskellä,äidin sylissä (volyymitaso ei korkea)konsertissa.. Ja kun olimme vanhempieni kanssa mökillä missä lapsi nukkui tuvassa,ei tarvinnut päivällä tai illallakaan hissutella,vaan voitiin elää ihan normaalisti,katsoa tv:tä,pelata yms vaikka lapsi nukkui samassa huoneessa.

Ei meillä olla metelistä milläänsäkään, eilenkin huoltoyhtiö ajo nurmikon päältä ajettavalla metrin päästä eikä ees hätkähtäny. ei meteli oo ongelma vaan kun ei vaan nuku vaikka päällä seisois. ulkona nukkuu edelleen 4 tunnin päiväunia. illalla nukahtaa omaan sänkyynsä itse, aivan kuten sisarensa.

[QUOTE="vieras";24237740]Mä en nukuttais ukkosella ulkona.. Lasitetulla pervekkeella ehkä,mutta sillonkin niin että vois ottaa sisälle heti jos ukkonen tulis lähemmäs. Ite en pelkää ukkosta,mutta mieheni "opettamana" otetaan esim tv:n ja tietokoneen johdot seinästä ja viime kesänä mökillä katkastiin sähköt kokonaan.

Voihan sen ajatella tietty niinkin että (kukin uskonsa mukaan) "kohtalo" tai "Jumala" tms on jo ennalta määränny millon tän lapsen päivät päättyy,ja jos on se aika niin ei se sisällä nukuttaminen sitä muuta..[/QUOTE]

Tolla periaatteella ei tarvii käyttää turvavöitä, kypärää jne. :O

Mutta kyllä me hoitolasta nukutettiin vaunuissa kuistilla kun oli ukkonen päällä, ja omaakin aiotaan nukuttaa sitten joskus.

Meillä vauva ei nuku missään, jos ei ole hiljaista. On niin herkkäuninen, että vieressä ei uskalla edes hengittää vauvan nukkuessa. Ja näin on ollut ihan syntymästään asti, ei olla totuteltu.

Jep, tätä on hyväunisten lasten vanhempien aina mahdoton ymmärtää, kun ei ole omaa kokemusta. Lapset ovat niin erilaisia, jotkut eivät millään opettamisellakaan opi nukkumaan ja toiset nukkuvat alusta asti hyvin ja itsekseen tai nukahtelevat ruokapöytiin, sohvannurkkiin, kesken leikin...

Yhteistyössä