Uskaltaako miehen siskolle avautua ongelmista miehen kanssa ?

jaa... vaikea sanoa. Riippuu tietenkin siitä millainen sisko miehelläsi on ja miten läheiset välit teillä on. Tai siitä miten läheiset välit sisaruksilla on. Mä henk.koht. toivoisin, että vastaavassa tilanteessa oman veljeni puoliso purkisi huoliaan jollekin muulle, mutta eihän kaikki samalla lailla ajattele :)
 
ddd
No riippuu kuule ihan siskosta, ei sitä voi kukaan ulkopuolinen tietää. Mutta veikkasin, että jos joudut asiaa miettimään ja noin kovasti arpomaan, niin ei kannata siskolle puhua, vaan pura vitutuksesi muualle.
 
miep
Mun miehen sisko on melkeinpä mun paras ystävä. Mutta en hänelle viiti avautua minun ja mieheni ongelmista. Sen enempää ainakaan, sitä tavallista saatan joskus napista :) Koska itestäni ei ole tuntunut kivalta kun oman veljeni vaimo avautuu minulle oikein kunnolla veljestäni. Veljen puolella tulen olemaan aina, enkä halua kuulla hänestä ilkeitä juttuja. Vaikka olisivatkin tosia.
 
"joo"
Samaa mieltä eli ei kannata alkaa avautumaan. Asetat sen siskon tosi tukalaan tilaan, vaikka et sitä varsinaisesti tarkoittaisikaan. Pura huoliasi jollekin muulle ystävälle. Miehen sisko on liian läheinen, voi tuntea että pitää puolustaa veljeään tai jos ei puolusta niin tuntee että ei ole tarpeeksi lojaali veljelleen.
 
"vieras"
Ei kannata, sillä miehen sisko voi olla monesti jopa anoppia pahempi. Näin on meillä, enkä todellakaan menisi moittimaan miestäni heistä kummallekaan. Muutenkaan en kertoisi heille mitään luottamuksellista.
 
"vieras"
Mä toivoisin, että mulle voisivat veljieni vaimot avautua. Mutta ehkä en olisi ihan niin hyvä kuuntelija tai siis myöntelija kuin joku täysin ulkopuolinen. Ehkä yrittäisin nimittäin auttaa vaimoa ymmärtämään veljenkin näkökulmia tai jotain. Ja mä kyllä sanoisin heti, että puhu mielummin veljelle suoraan kuin mulle.
 
"vieras"
Esitänkö mä sitten hänelle että kaikki on hyvin kun hän kysyy ?
Nytkin laittoi tekstarin missä kysyy miten menee. Hyvin kai sitten ?
Voihan siihen vastata, että hyvin menee vaikkei menekään. Niinhän sitä yleensäkin vieraampien kanssa tehdään.
Mutta voi siihen vastata jotain ympäripyöreää, esim. vähän on syysväsymystä ilmassa tai jotain. Tai voi vastata vaikka että ota lapset yökylään, meillä kriisi.
 
vrs
Kun sanoitte että puhu ystävillesi niin senkin oon huomannut että moni on mieheni puolella ja mä en saa ymmärrystä niiltäkään.
No tuossa tilanteessa voisi vilkaista sitten peiliinkin...

Selvennähän vähän...?

Minä tulen aina olemaan veljeni puolella, mutta minulle saa myös avautua. Meillä on taustassa asioita, joiden valossa moni asia muuttuu, eli jos ei ihan kaikkea tiedä, saattaa käsittää asioita väärin...
 
No tuossa tilanteessa voisi vilkaista sitten peiliinkin...

Selvennähän vähän...?

Minä tulen aina olemaan veljeni puolella, mutta minulle saa myös avautua. Meillä on taustassa asioita, joiden valossa moni asia muuttuu, eli jos ei ihan kaikkea tiedä, saattaa käsittää asioita väärin...
Siis jos valitan että mies on aina harrastuksensa parissa eikä tee kotitöitä niin vastaus on kaikilla että onpas kiva kun hänellä on niin mieleinen harrastus. Ja anoppi keksi sanoa että voisihan mies istua harrastuksensa sijaan pubissakin.... just joo.
 
vrs
Siis jos valitan että mies on aina harrastuksensa parissa eikä tee kotitöitä niin vastaus on kaikilla että onpas kiva kun hänellä on niin mieleinen harrastus. Ja anoppi keksi sanoa että voisihan mies istua harrastuksensa sijaan pubissakin.... just joo.
No mutta onhan se kiva, kun on harrastus...? Mut joo, oikeesti kyllä ymmärrän, jos ihan kamalasti siellä on. Tuo nyt kuitenkin on semmoinen, mikä ihan miehen itsensä kanssa pitää sopia. Paljon harrastaa?

Ei tee kotitöitä? Mitään? Tuohon en osaa sanoa mitään, kun en tiedä oletko töissä ja onko teillä lapsia; kotiäidin olettaisi hoitavan kotityöt, työssäkäyvän taas jakavan ne 50-50 puolisonsa kanssa... Otathan nyt sitten huomioon, että esim renkaanvaihdotkin on "kotitöitä"...?
 

Yhteistyössä