Uskaltaako lasten kuvia laittaa nettiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Minulla on galleriassa 4-vuotiaan serkkuni Alinan kuvia enkä ole oikeastaan ajatellut, että niitä voitaisiin käyttää väärin. Ymmärrän kyllä sen, että monet eivät halua laittaa lastensa kuvia nettiin, ennen kuin lapsi on tarpeeksi vanha antaakseen siihen luvan. En oikein osaa pelätä, että joku pedofiili nappaisi niitä kuvia, tuntuu hiukan hysteeriseltä ajattelulta...pedofiilit pystyvät kyllä kuvaamaan lapsia salaa, ihan ilman nettiäkin :/ Mitä mieltä te olette?

mä oon sitä mieltä että vaikka pedofiili voi ehkä innostuakkin lapsi kuvista missä ihan toppavaatteetkin päällä, niin asiallisia kuvia itse kehtaan/uskallan. koska sekin on totta että tuolla ulkona paaaljon suuremmalla todennäköisyydellä tulee pedofiili vastaan ja näkee mun lapset vaatteet päällä..

uskallan mutta ymmärrän myös että monet eri syistä eivät laita lastensa kuvia... tää vaan mun kantani :)

Näin on, mutta netissä henkilöllisyys ei välttämättä jää niin pimentoon kuin jos joku pedofiili näkis sen lapsen vain kaupungilla ohi kulkeissaan.

Kyllä kai niitä lasten kuvia voi olla netissä, mutta varoo vaan ettei liian hyvin henkilöllisyys paljastu eikä muutenkaan mitään puoli alaston kuvia..

En mää pedofiileja oo miettiny, mutta en vaan halua laittaa lasten kuvia nettiin. Kai mää vaan haluan tietää, missä niitä kuvia on ja kuka niitä kattoo ja millä mielellä. Ja lisäksi mulla ei oo yhtään mitään järkevää syytä, miksi mun pitäs vaikkapa tänne laittaa lasteni kuvia. Sama juttu oman kuvani kans.

No uskaltaa kuka tahansa voi kuvata nykyisin missä tahansa sun lapses vaikka uimarannalla kännykällä. eikä siinä ol mitään laitonta. Eli julkisella paikaala saa ottaa kuvia.
Joten tuskin pedofilien tarvii tyytyä nykyään normaaleihin lasten kuviin vaatteet päällä. Ja kun vielä eivät tiedä mistä kyseisen lapsen löytää.
Minusta tämä peloittelu on karannut käsistä.
Omien lasten kuvia on löytynyt ja löytyy monista eri nettilehditäkin ja miten sen estät.
Tietenkään mitän vähäpukeisia "kylvetyskuvia" ei pidä nettiin laittaa

En halua laittaa yhtään kuvaa, josta tunnistaa lapseni, nettiin. Syy on se, ettei kuvaa enää koskaan saa netistä pois. En halúa edes ajatella, kuka ja mihin tarkoitukseen saattaa käyttää kuvia. Kuvia saavat ihmiset, jotka tunnen-sähköpostitse tai paperiversioina.

Omista lapsistani löytyy muutama kuva netistä ja olen tietoinen siitä, että ne saattavat jotain kautta päästä leviämään.
Mutta jokseenkin häiritsee sellainen asia, että jotkut laittavat omin päin kuvia vaikkapa kavereiden lapsista tms. Kannattaisi ainakin vanhemmilta lupa kysyä.

Itse en laita koskaan mitään tietoja itsestäni enkä perheestäni nettiin. Jos kirjaudun keskustelupalstoille, en koskaan anna oikeita tietojani. Miksi kukaan yleensä antaa? Jos johonkin kirjautumiseen vaaditaan sähköpostiosoite johon tunnukset lähetetään, voi siitäkin sumplia henkilöllisyyden selviämättä. Kovin innokkaasti ja huolettomasti ihmiset tietojaan täällä jakavat. Ehkäpä olen vain liian vainoharhainen.

en laita minnekään nettiin omiani enkä perheeni kuvia. Ihan hyvin ehdin sähköpostina kuvia läheisilleni lähettelemään.
Enkä halua että minun tai perheeni kuvia kukaan minnekään laittaa niin että me olemme niistä tunnistettavissa.

mä en kylläkään laittais omien lasteni kuvia nettiin jos olisivat vauvoja enkä anna nuoremman tytön laittaa omia kuvia nettiin varsinkaan sellasia jossa tunnistaa helposti kasvokuvan perusteella, omille kavereilleni olen laittanut joko mesen tai sähkiksen kautta kuvia mutta uskon että kukaan täysjärkinen ei laita kenenkään kuvia ilman lupaa nettiin, enkä mä usko että tää pelottelu on riistäytynyt käsistä, se on hyvä että meitä vanhempia valistetaan että osaamme myös lapsillemme kertoa netin vaaroista mutta niitä vaaroja on myös oikeassa elämässä, ei pelkästään netissä ja ollaankin kielletty tyttöä olemasta netissä viikonloppuisin klo 23 jälkeen ja hyvin on valistus purrut tyttöön, kone menee kiltisti kiinni klo 23

minä en käsitä miksi ylipäätään tarvitsee laittaa kuviansa mihinkään gallerioihin? onko sitä niin ihastunut omaan pärstäänsä että haluaa omaa naamaansa näytellä kaikille, itserakkaita ihmisiä! voihan niitä kuvia näytellä kotona tutuillensa sitten kun tulevat kyläileen.

Minä en laita. Enkä sano lasten nimiäkään.
Ap esim. Sä esiinnyt vahvasti nimelläs ja kuvillas, ja täälläkään et vallan kaikkien lemmikki ole, joten mistä sä tiedät mikä vitipää joskus ovellasi on. tai serkkusi, vai mikälie se oli, ovella..
Onhan se aika kaukaa haettua, mutta nykyisin, ei mahdotontakaan.

Yhteistyössä