Uskaltaako laittaa lapsen jo kouluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Maanantai iltana viimeksi oli kuumetta ja päänsärkyä, tiistai aamuna tuli kurkku kipeäksi ja on edelleen...ei muita oireita ja yleiskunto tällähetkellä ok.

Lapsi itse haluaisi jo kouluun, mutta mulla mietityttää että jos on se streptokokki nielussa...tänään otettu verikokeet ja nieluviljely, mutta tulokset saa tietää vasta perjantaina.

Pitääkö mun vaan pitää lapsi koulusta pois vielä loppuviikko varmuuden vuoksi.
Kun muistan jostain lukeneeni, että jos on nielussa streptokokki tulehdus tai angiina mikä lie, niin kouluun sais mennä vasta kun on antibiootti ollut 3 päivää käytössä.

En huomannut kysyä tästä lääkärin mielipidettä.

Ja tosiaan mietityttää, että onko edes mitään angiinaa, kun kuumettakaan ei ole ollut enää kahteen päivään, eikös angiinassa se nielutulehdus pidä sitä kuumetta yllä niin kauan että saa antibiootit.

Tulehdusarvo oli maanantaina 35 ja tiistaina 30

ap

[QUOTE="vieras";24722225]Ei angiina välttämättä pidä kuumetta yllä. Mulla parikertaa ollut kuumeeton angiina.[/QUOTE]

Ok, harmittaa vaan kun lapsi olis muuten ihan koulukuntoinen minusta, mutta tuon angiinaepäilyn takia en tiedä voinko laittaa vielä kouluun.

[QUOTE="vieras";24722240]Ok, harmittaa vaan kun lapsi olis muuten ihan koulukuntoinen minusta, mutta tuon angiinaepäilyn takia en tiedä voinko laittaa vielä kouluun.[/QUOTE]

Jos lapsi on muuten koulukuntoinen ja jaksaa koulupäivän, niin kouluun vaan!

Yhteistyössä