Uskaltaako käyttää ruokaan kuukauden vanhoja kananmunia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riko ainakin yksi kerrallaan kippoon ennen ruokaan laittamista ettei mene koko ruoka heti pilalle jos yksi pilaantunut muna jo joukossa. Mä en käyttäisi enää. Korkeintaan kaksi viikkoa vanhoja munia olen käyttänyt.

Munat säilyy ainakin kolme viikkoa parasta ennen päivämäärän jälkeen kun ne on säilytetty oikein. Itse olen käyttänyt vanhempiakin. Yleensä käy niin, että vanhentuessa "tavara" sisällä alkaa kuivettumaan, sen kyllä huomaa munaa rikkoessaan. Mätiin muniin oon törmännyt harvoin...

Voi ei :D Sitä siis ei olis tarvinu rikkoa veteen. No, en tarvinu kun kaks munaa ja testasin kaks niin kai ne kaikki oli ihan syötäviä vielä! :D Loput paketista taidan nakella roskiin ja ostaa huomenna kaupasta lisää :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi ei :D Sitä siis ei olis tarvinu rikkoa veteen. No, en tarvinu kun kaks munaa ja testasin kaks niin kai ne kaikki oli ihan syötäviä vielä! :D Loput paketista taidan nakella roskiin ja ostaa huomenna kaupasta lisää :)

Älä roskiin heitä. Tee vaikka pannukakku =) Tai jotain mihin saat ne munat tuhlattua.

:o kahjo!

Siis jos ny kuitenkin nakkelet loput roskiin...

Tee nyt vaikka pannaria tai munakokkelia tai leivo jotain. JA tosiaan yksitellen käytät sitä munaa kuorineen vesilasissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:

:o kahjo!

Siis jos ny kuitenkin nakkelet loput roskiin...

Tee nyt vaikka pannaria tai munakokkelia tai leivo jotain. JA tosiaan yksitellen käytät sitä munaa kuorineen vesilasissa.

No en oo kovin ahkera leipuri eikä mieleen tuu nyt mitään mitä nuista tekis (jota siis syötäisi).
Seuraavan kerran kun munia tarvin, nuo on varmasti jo pilalla :D

No en oo kovin ahkera leipuri eikä mieleen tuu nyt mitään mitä nuista tekis (jota siis syötäisi).
Seuraavan kerran kun munia tarvin, nuo on varmasti jo pilalla :D

No syödäänkö teillä keitettyjä munia? Munavoita uusien perunoiden kanssa? Munakokkeli tai munakas iltapalaksi?
Ruisleivän päälle paistettua munaa?

Aihetta sivuten..... jossain, en tosiaan musita missä, oli juttua siitä kuinka kallista nykyaikana ruoka on- ja silti ihmiset heittää nykyään roskiin ihan hillittömiä määriä käyttökelpoista ruokaa, nuristen siis samalla sen kalleutta.....

Mitä sä nyt niistä teet?

Yhteistyössä