Uskaltaako käyttää kaksi päivää vanhaa jauhelihaa? (siis viimeinen käyttöpäivä pari päivää sitten)

  • Viestiketjun aloittaja uusavuton
  • Ensimmäinen viesti
kaupan täti
kyllä uskaltaa. olen ollut ennen kaupassa töissä ja monesti saatiin viedä kotiin nuo ns. vanhat tavarat. varmaan käy vielä mainiosti. ja yleensä aina jauheliha haisee pahalle kun sen paketin avaa kun se on siihen kaupan pakettiin pakattu.
 
En söisi. Jauheliha pilaantuu herkästi ja sitä ei muutenkaan pitäisi paistamattomana säilyttää jääkaapissa vuorokautta pitempään. Maksaisin uudesta jauhelihapaketista vaikka minkälaisen hinnan ennemmin, kuin ottaisin ruokamyrkytyksen.
 
hui
Alkuperäinen kirjoittaja huhhu:
kyllä on herkkiä nykyajan ihmiset...
Niinpä niin...jos kouluruoka olisi tuosta tehty, siis vanhasta jauhelihasta niin jopas olis erilainen keskustelu. Mutta kotona sitä voi tehdä. No tietty, oma vastuu.

Mutta olimpa herkkä tai en niin on pari ruoka-ainetta joiden kanssa olen tarkka ja toinen on juuri jauheliha ja toinen kana/broileri/kalkkuna. Niissä oikeasti piile aika iso ruokamyrkytys riski. Ihan toinen seikka on kokoliha, mutta kun nuo kaupan jauhelihat on jauhettu kaikesta jämästä mitä lihan leikkuussa jää, jopa nahkaa voi seasta löytyä (valitettavasti olen työssäni tuon saannut todistaa...) Eli ihan jotain muuta kuin kokolihaa.
 
vanhaa
En söisi paria päivää vanhaa, eilispäiväistä kyllä voisin laittaa.
Itse laitan usein pakkaseen, jos tuntuu etten kerkeä just valmistaa ennen parasta ennen päivää :) muutenkin pakastelen lihoja paljon, kun on niin näppärää kun lihat on valmiina kotona, eikä sen takia tarvi kauppaan mennä.
Toki pakastaminen säästää rahaakin, kun alennuksesta tai viimeisen päivän tavaraa ostaa ;)
 
vierailija
Vanha ketju mutta pakko vastata :"D jääkapissa ainoo mistä vois tehä ruokaa kananmunien lisäks oli naudanjauheliha. 2päivää vanhaa. Avasin paketin ja vähän pistävä haju tuli, muuten näytti punaselta ja hyvältä. Aattelin tehä makaroonilaatikkoa. Paistaessa edelleen haisi oudolta. No tein kuitenkin sen laatikon. Taitaa olla paras makaroonilaatikko minkä oon tehny. Ei maistu pahalta. Eli vaikka vähä tuoksahtaa nii ei se pilalla oo :D
 

Yhteistyössä