Uskaltaako etelässä tilata ravintolasta maitoallergiselle?

  • Viestiketjun aloittaja äiti04
  • Ensimmäinen viesti
käsittääkseni ne proteiinit ovat samat eurooppalaisessa lehmässäkin eli jos on maitoallergia niin se on.laktoosi-intolerantikoille maito käy usein siksi että käsitellään eri lailla euroopassa eli eivät #&%?$!* sitä.
 
lehmä on lehmä asui sitten missä vaan. Aina kannattaa pyrkiä tilaamaan maidotonta mutta ei aina voi olla niin varma kuin suomessa. Ainakin meillä maidoton on aika lailla suosiolla jättänyt valmiit voileivät esim väliin kun ei tiedä onko niissä maidotonta margariinia eli pelkkää sämpylää on nakertanut. Sama sitten noissa leivonnaisissa.
mutta ruoasta kun valitsee jo valmiiksi ajatuksissaan sellaiset minkä valmistamiseen ei maitoa/voita tai juustoa käytetä. Minä olen vielä muistanut muistuttaa että esim se pihvi ei saa olla voissa paistettu vaan se pitää paistaa öljyssä. Toki ei tuo voi varmaan ole ongelma ihan etelässä mutta jossakin keskieuroopassa vielä ja englannissa monet keksit oli voihin leivottuja.
 
Minusta tuntui ainakin turkin reissulla että sikäläiset eivät ymmärtäneet mikä on allergia... eivätkä käsittäneet ettei niitä ruokia jotka eivät käy, niin ei todellakaan voi syödä yhtään :/ Ystäväni ruokaili lomareissullaan ainoastaan yhdessä ravintolassa.... näin ei tarvinnut joka päivä selitellä mitä saa laittaa ja mitä ei. Itse haluaisin kyllä ruokailla useammassa paikassa, mutta kukin tyylillään.
 

Yhteistyössä