Uskallatteko raskaana olijat yhä syödä lakritsia/salmiakkia?

Syötkö muuten monipuolisesti? Nuo raskauden aikaiset himot taitaa kieliä jonkun ravintoaineen vajauksesta?
 
vierailija
Söin kaikissa raskauksissa salmiakkia ja lakritsia. MUTTA mulla oli kaikki arvot koko ajan ok. Verenpaine vain oli liian alhainen... Lääkäri ja nla-täti kummatkin snaoivat että voin syödä salmiakkia ja lakristia. Ja söin välillä aika paljonkin... Muuten sitten hyvää normaalia ja terveellistä ruokaa. Hedelmiä unohtamatta.
 
vierailija
Kyllä minä hiukkasen syön salmiakkia/lakua mutta en joka päivä enkä mitään hulluja määriä. Silloin tällöin.

Nyt mulla on tosin aika huono omatunto kun ostin pussin kovia kirpeitä karkkeja missä on myös salmiakkia imeskeltäväksi. Rip hampaat ja onkohan tuossa nyt sitten liikaa sitä salmiakkia. Aattelin ensin että tuo imeskeltävä olisi hyvä kun tuntuu melkein niksapurkan korvikkeelta. Kun ressaa niin imeskeleepi kovaa karkkia. Mutta mutta..ehkä en enää osta tämmöstä pussia vaikka hyvvää on. x,D
 
vierailija
Tuli syötyä salmiakkia lähes päivittäin. Salmiakkipastillia rasia 40g/2-3 päivässä tai supersalmiakkia 38g/2 päivässä. Auttoi pahoinvointii :D.
Matala verenpaine lähes koko raskauden ajan. Muista haittavaikutuksista ei tietoa tai ehkä hampaat eivät rakastaneet jatkuvaa mustaa sokerilillinkiä :whistle:
 
vierailija
Hei hei hei!! Te "vanhat" jotka ette tiedä nykyisiä ohjeita!!!
Kyse ei ole suolasta tai verenpaineesta!
Vaan lakritsin/salmiakin on todettu aiheuttavan sikiövaurioita!! Mutta millä määrällä, sitä ei tiedetä vielä, niin siksi on kielletty kokonaan kaikilta !!!!
 

Yhteistyössä