Uskallatko tunnustaa ettei miehesi pärjää lasten kanssa/osaa hoitaa heitä itsekseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kartoitan miten yleistä tämä on, kun kaveripiirissä on pari tapausta. Lapsia (esim. vauva 6kk ja leikki-ikäinen) ei voi jättää edes pariksi tunniksi isän hoteisiin jotta äiti pääsisi omille asioilleen vaan aina äidin on hälyytettävä esim. isovanhemmat apuun koska mies ei pärjää yksin

Hämmästyttää miten tuohon tilanteeseen on ajauduttu... tuntuu oudolta itsestä jolle elinehto on että myös puoliso hoitaa lapsia (ei sukulaistukiverkkoja).

No kyllä meillä on vähän samanlaista. Tai siis kyllä mä jätän lapsen isälleen, mutta se ei tosiaan ole kivaa, koska kaikki kostautuu sitten kotiin tullessa, kun lapsi ei ole saanut huomiota. Isä tuijottelee vaan eteensä tai tekee työjuttujaan. Ei edes keskustele lapsen kanssa, toistaa vaan perässä kun papukaija mitä hänelle itselle sanotaan.

no mä en tunnusta, koska mies pärjää lasten kanssa paremmin kuin hyvin. mutta munkin tuttavapiiristä löytyy pari tämmöistä tapausta, että jos äidin on päästävä johonkin niin lapset kiikutetaan mummolaan, koska isä ei heitä katso. tai sitten äiti ei vaan koskaan ikinä milloinkaan mene mihinkään ilman lapsia, isä sen sijaan kyllä voi mennä itsekseen niin paljon kuin huvittaa.

tosin näissä tapauksissa on ehkä enemmän kyse siitä, etä isä ei viitsi edes yrittää, kuin siitä ettei todellakaan pärjäisi.

Mun käsittääkseni se menee usein myös niin, että mies osaisi kyllä hoitaa mutta äiti ei uskalla antaa hoidettavaksi. Juu, en ymmärrä itsekään. Mitä sillä miehellä sitten tekee jos joutuu kaiken yksin muutenkin hoitamaan??

Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Isä tuijottelee vaan eteensä tai tekee työjuttujaan. Ei edes keskustele lapsen kanssa, toistaa vaan perässä kun papukaija mitä hänelle itselle sanotaan.

:o

siis onko tää miehes ihan normaali vai jotenkin jälkeenjäänyt??

Mun oma isä on sellainen (käytännössä tuntuu, että meillä ei olisi isää ollutkaan vaan äiti olisi ollut yh). Enkä todellakaan ymmärrä sellaisia naisia jotka tuollaiselle miehelle lapsia hankkivat.

Miehet on miehiä, antaa heidän hoitaa asiat omalla tavalla. Tai vaihto-ehtoisesti hoitakaa asiat itse, jos ei toisen tyyli hoitaa asioita miellytä.
Ei voi vaatia toiselta tismalleen samanlaista toimintaa, kuin itse toimii.
Niin ja ehkä lapsikin nauttii, kun ei joku ole koko ajan huomioimassa lasta ja ylistämässä vaan antaa lapsen olla omissakin oloissaan hetken. Ei lapsi siitä rikki mene. Eri asia, jos esim. 12h ei huomioi lasta....

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Miehet on miehiä, antaa heidän hoitaa asiat omalla tavalla. Tai vaihto-ehtoisesti hoitakaa asiat itse, jos ei toisen tyyli hoitaa asioita miellytä.
Niin ja ehkä lapsikin nauttii, kun ei joku ole koko ajan huomioimassa lasta ja ylistämässä vaan antaa lapsen olla omissakin oloissaan hetken. Ei lapsi siitä rikki mene. Eri asia, jos esim. 12h ei huomioi lasta....

Kyllä mun mies ainakin on ihan mies ja osaa tehdä kaikkea eikä sitä tarvii olla hoitamassa ku jotain lasta... Voi hyvänen aika! Ei pidä tehdä lapsia ihmisen kanssa, joka ei osaa mitään, silloin voi lapsillekin periytyä huonot geenit. Luonnonvalinnan kuuluisi tiputtaa täysin kyvyttömät yksilöt pois heti kättelyssä.

No tuo on meidän perheessä ihan todistettu, että pärjää kyllä! Mä olin vanhimman kans sielä sairaalassa kaksi viikkoa, ja hyvin tuo ukko pärjäsi kahden nuoremman kanssa! :wave:

En voi tunnustaa, koska pärjäsi kyllä viikon arkea lasten kanssa, kun makasin sairaalassa. Mutta täytyy myöntää, että pilalle meni se kaikki mun hienosti saama rytmi, minkä olen vuosien varrella tehnyt. Eli luulen, että monessakin perheessä se mies pärjäisi lastensa kanssa, mutta vaimon mielestä ei tarpeeksi hyvin, joten ei se mieskään uskalla jäädä, kun pelkää tulevaa saarnaa. Tietty imeväisten kanssa ei miesten tarvitse aina pärjätäkään, kun ei niitä rintoja omaa.

Niin ja moni isä ei enää edes uskalla/halua jädä lasten kanssa, koska vihainen äiti on nalkuttanut vieressä miten lasta pitää äidin mukaan hoitaa ja mies tästä suivaantunut.. hyvin yleistä, valitettavasti

Toisessa näistä minun tuntemista tapauksista ei ole kyse siitä etteikö äiti antaisi hoitaa vaan mies vetoaa työhönsä ettei jaksa. Todellisuudessa ei ole koskaan ollut kiinnostunut lapsistaan vaan luottaa siihen että vaimo (tai oma äitinsä) hoitaa kaiken. Vapaa-aikansakin viettää mielummin omia juttujaan puuhaten kuin yhdessä perheen kanssa (kun tarvitsee omaa aikaa vastuullisen työviikon jälkeen :o )

Kyllä mun hermo palaisi tuollaisen 'miehen' kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:

Mä olen ottanut kanssa sen kannan että vaikka mies ei teekään täsmälleen samalla tavalla kuin itse teen, en siitä valita vaan annan sen tehdä oman mielen mukaan. Ei se koskaan lapsia huomiotta jättäisi, päin vastoin, leikkii ja puuhaa varmasti enemmän kuin itse teen. Joku muu homma saattaa jäädä kotitöistä tekemättä mutta lapset se hoitaa priimasti.

Kuultu on sekin, kun yksi mies luki aamulla rauhassa 2 tuntia Hesaria kahvikupin ääressä ja kaksi nälkäistä ja märkää lasta huutaa vieressä... :o Jätä niitä sitten tuollaiselle...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Toisessa näistä minun tuntemista tapauksista ei ole kyse siitä etteikö äiti antaisi hoitaa vaan mies vetoaa työhönsä ettei jaksa. Todellisuudessa ei ole koskaan ollut kiinnostunut lapsistaan vaan luottaa siihen että vaimo (tai oma äitinsä) hoitaa kaiken. Vapaa-aikansakin viettää mielummin omia juttujaan puuhaten kuin yhdessä perheen kanssa (kun tarvitsee omaa aikaa vastuullisen työviikon jälkeen :o )

Kyllä mun hermo palaisi tuollaisen 'miehen' kanssa.
Tästä ymmärrän, että mies ei ole ollut kypsä tullessaan isäksi, vaan ilmeisesti naisen painostuksesta saanut lapsia, sekin kovin yleistä kun kaikilla muillakin on... Naistenkin pitäisi katsoa tarkemmin, kenet lapsensa isäksi valitsee, ettei tuu sanomista myöhemmin

Ei taida olla väärää tapaa hoitaa jos lopputulos on kuitenkin sama eli lapsen perustarpeet on tyydytetty. Ei lapsi siitä kieroon kasva, vaihtelu virkistää ja lapsi huomaa et asiat voi tehdä monella eri tapaa ilman et joku vain oikea tapa.(se äidin tapa)
Äitihän yleensä viimekädessä sen arjen lapsen kanssa viettää ja jos hetken toimitaan eri tavalla kuin yleensä niin ei se lapsi siitä kärsi.

Meil ei oikein ihan pienten kanssa ole mielestään pärjännyt. Johtunee ehkä siitä, että olen jokaista imettänyt ja aluksi kaikki ollu selvästi mun perään. Tissille vain nukahtaneet ja tissillä parhaiten rauhottuneet.

Nyt muksut ovat 5v, pian 3v ja kaksoset 1v 7kk. Kaksosten kanssa oli aluksi niin, että jos lähdin vaikkapa kauppaan ja mies kotiin lasten kanssa, niin tuli useimmiten jossain vaiheessa tekstaria tai soittoa, että kestääkö kauan, kumpikin huutaa jne... Ymmärrän kyllä kaksosten kohdalla tuon täysin, etenkin kun olivat alle 1v. Rankkaa nimittäin oli mullakin, vaikka mulla rinnat joilla rauhottaa. :D

Nykyään kyllä pärjää jo hyvin, jos lähden vaikkapa shoppailemaan ilman lapsia. Mies itsekin on sanonut, että mitä isompi lapsi, sitä paremmin pärjää. Kahden isomman kanssa varmasti pärjäisi vaikka viikkoja ilman mua jos jostain syystä olisi tarpeen.

No meillä taas on nyt sellainen tilanne että mies tuntee itsensä ihan avuttomaksi vauvan kanssa. Kyllä hän ehdottomasti vauvaa hoitaa, kotona ollessani ja poissa ollessani, mutta häntä kyllä pelottaa ajatuskin että pidemmäksi aikaa lähtisin, siis vuorokausiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
:o Mistä tälläisiä "miehiä" oikein edes löytyy? Siis ihan kuin ne ois jotenkin vähän vajaita, jos ne ei osaa mitään. :(

Kyllähän tämmöisiä ihmisiä löytyy, niin miehistä kuin naisista. Mutta sitä minä ihmettelen, että jos asia on onkelma niin miksi alkaa tekemään sellaisen kanssa lapsia
:o

Yhteistyössä