Uskallanko yrittää enää uutta vauvaa? :'( Autismi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kerron heti alkuun tilanteen. Esikoisella vähän oppimisvaikeuksia, kuitenkin muuten normaali omatoiminen ym hieno teini. Keskimmäinen terve ja nuorimmalla autismi ja älyllinen kehitysvamma. Olen aina ajatellut etten enää tekisi uutta lasta, kun nuorimmaisen kanssa niin haastavaa. Nyt noin 4v kestänyt vauvakuume joka mennyt välillä ohi, kun olen saanut järkeiltyä että ei, kun vihdoin ja viimein vähän helpottaa kun kuopus jo hiukan isompi, pian 10v. Mutta tämä vauvakuume ei vaan nyt näytä menevän enää ohitse, vaan tuntuu että nyt tai ei koskaan ja mietin harmittaako joskus jos en uskalla :'( suoraan sanottuna kaipaan sitä tervettä lasta, kenen kanssa voisi viettää aikaa eri tavalla ja tehdä asioita mitä kuopuksen kanssa ei voi. En halua uutta erityislasta vaikka mistään hinnasta en meidän erityistä vaihtaisi. Iän puolelta jaksaisin, nuorena olen muksut tehnyt mutta nyt kuitenkin ns viimeiset menossa milloin kannattaa enää edes yrittää. Uskallanko, vai onko suuri tod. Näköisyys että uudellakin olisi autismi tms? :( näen jopa unta tästä ja tuntuu että hallitsee jo ihan elämää.. Iltatähden haluan mutta voiko olla terve? 😞

Yleensä on suurempi todennäköisyys että on terve kuin erityislapsi. Onko se teillä suvussa perinnöllistä alttiutta, vai yksittäinen sattuma?
Teillä on varmaan jonkunlainen hoitokontakti jonnekin., varaa sinne aika ja juttele siellä, että ensinnäkin miten se vaikuttaisi erityislapseesi, ja miltä kannalta ammattilaiset näkevät riskit.

Mun miehellä on adhd ja lievä asperger, ja niitä on periytynyt puoleen meidän lapsista.

Hei ja kiitos vastauksesta. Saimme kuopuksen syntymän jälkeen kuulla että miehen suvussa on autismi, kai tätä oli jostain syystä vähän piiloteltu 🤔 mutta aika lähisuvussa siis. Miehen sisaruksella kuitenkin 3 lasta joilla ei autismia ole. Uskon että meidän kuopus voisi tykätä uudesta tulokkaasta, ja olisi hänelle vähän kuin kaveri 😊 sen suhteen en usko tulevan ongelmaa, itse en vain jaksaisi toista erityistä ja siksi pelottaa 😞

On se kumma, jos miehesi tuohon suostuu. Me saatiin ihan yksi terve lapsi eikä mies toiseen lapseen koskaan suostunut. Eipä siinä auttaneet vaikka mulla oli kuinka kovat vauvakuumeet.

Yhteistyössä