Uskallanko soittaa ambulanssin itselleni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä täällä ainakin käynti maksaa.Tyttö sai erittäin pahan allergisen kohtauksen rokotteesta kotona ja soitin auton.Ensihoitajat eivät tienneet mitä tehdä ja soittivat sairaalaan päivystävälle yöaikaan.Keskustelun jälkeen sovittiin että tarkkailen kotona, koska ensiavuksi antamani lääke tuotti vähitellen tulosta ja sit jos tilanne pahenis, niin lääkettä yli ohjemäärän lääkärin luvalla ja sit seuraavana aamuna lääkäriin; myös siinä tapaulsessa vaikka kohtaus ei palaisi tai pahenisi uudestaan.

Silloin kun potilasta ei kuljetata, maksu tulee vain silloin, kun potilasta on lääkkeellisesti hoidettu kotona. Muuten jos potilaasta otetaan esim. ekg ja todetaan, ettei kuljetusta tarvitse, ei tule laskua. Teidän tapauksessa lapsi on saanut lääkkeelistä hoitoa ja silloin maksu tulee.

[QUOTE="Kop";24400096]Silloin kun potilasta ei kuljetata, maksu tulee vain silloin, kun potilasta on lääkkeellisesti hoidettu kotona. Muuten jos potilaasta otetaan esim. ekg ja todetaan, ettei kuljetusta tarvitse, ei tule laskua. Teidän tapauksessa lapsi on saanut lääkkeelistä hoitoa ja silloin maksu tulee.[/QUOTE]

Ei saanut lääkkeellistä hoitoa, sillä itse annoin ensiapuna lääkettä kotona.....heillä ei edes ollut sitä sellaisessa muodossa kuin olisi tarvittu; itse sen sanoivat.

Se on ihan tavallista käsittääkseni. Rytmihäiriöt, vaikka inhottavia onkin, on hyvin harvoin mikään hengenvaarallinen oire.

Anteeksi kun tähän takerrun mutta saisinko perusteluita? Potilas itse tuskin voi erottaa onko kyseessä eteisperäiset vai kammioperäiset rytmihäiriöt ja jälkimmäiset ainakin hoitamatta tuppaa lopulta viemään sydämeltä kokonaan pumppausvoiman. Ja sekin vielä onko kyseessä takykardia vai bradykardia...

[QUOTE="aloittaja";24400115]Täällä edelleenkin kärvistelen. Nyt vähän helpottaa ja sanon vielä, että minulle on tehty sydänleikkaus neljä vuotta sitten ja siksi säikähdän aina näitä tuntemuksia.[/QUOTE]

Soita 112, niin ne harkitsevat sielä. Sielä on asiantuntevaa porukkaa, eikä kannata pelätä soittamista, joskaan ei kannata turhaankaan soittaa. Jos tunnet että kykenet taksilla mennä niin mene. Älä jää kotiin ihmettelemään.

Ei saanut lääkkeellistä hoitoa, sillä itse annoin ensiapuna lääkettä kotona.....heillä ei edes ollut sitä sellaisessa muodossa kuin olisi tarvittu; itse sen sanoivat.

No sitten teitä on kusetettu, sillä keikasta ei olisi silloin pitänyt tulla laskua. Olikohan kyseessä mahdollisesti jokin yksityisen firman saku, ne tuppaavat kiertämään näitä sääntöjä, jotta saavat rahansa jostain.

[QUOTE="Kop";24400178]No sitten teitä on kusetettu, sillä keikasta ei olisi silloin pitänyt tulla laskua. Olikohan kyseessä mahdollisesti jokin yksityisen firman saku, ne tuppaavat kiertämään näitä sääntöjä, jotta saavat rahansa jostain.[/QUOTE]

En kyllä muista oliko yksityinen, mutta hyvä tietää tuo laskuun liittyvä asia jos vastaisuudessa tulee samantyyppinen tilanne

Alkuperäinen kirjoittaja Lääkärimies;24400046:
Olen itse ambulanssilääkäri. Ambulanssia ei tule MISSÄÄN nimesssä soittaa, ellei sydän ole
pysähtynyt ja jäähtynyt alle 34 asteeseen. Jos sydämesi pysähtyy, tao rintaasi lujaa! Ellei auta, voit harkita ambulanssin soittamista.

Tämänkaltaisen provoviestin lähettäjän ip:n voisi kai ylläpito lähettää poliisille?
Onhan kyse kuolemantuottamuksen yrityksestä.

Anteeksi kun tähän takerrun mutta saisinko perusteluita? Potilas itse tuskin voi erottaa onko kyseessä eteisperäiset vai kammioperäiset rytmihäiriöt ja jälkimmäiset ainakin hoitamatta tuppaa lopulta viemään sydämeltä kokonaan pumppausvoiman. Ja sekin vielä onko kyseessä takykardia vai bradykardia...

Ei silti vaadi ambulanssin kiidätystä sairaalaan, sitä varmaankin kirjoittaja tarkoitti kun sanoi, ettei hengenvaarallinen oire. Eli taksinkin voi tilata tai hypätä bussiin ja mennä sillä päivystykseen, jos rytmihäiriöitä on.

No en mä siihen perusteluita tiedä, mutta näin usein toimitaan. :D Potilashan ei niitä toki erota, mutta jos potilaalla on historia rytmihäiriöihin liittyen, niin useinkin vastaus hätäkeskuksesta saattaa olla se, että asia ei ole mitenkään superkiirellinen, joskin tarkkailua vaativa. Ei mulla ole mitään mielipidettä asiasta tai muutenkaan tilastotietoa sulle antaa, mutta käytännön työssä olen nähnyt, että näin usein toimitaan rytmihäiriöpotilaiden kanssa.

No tuota... usein esim. flimmeripotilailla, flimmeri siis ns. hyvänlaatuinen rytmihäiriö, olo on melko heikko ja uupunut, ei siinä paljon jaksa lampsia millekään bussipysäkille ainakaan...

Tämä siis tuolle nimimerkki sh:lle.

Viimeksi muokattu:
No tuota... usein esim. flimmeripotilailla, flimmeri siis ns. hyvänlaatuinen rytmihäiriö, olo on melko heikko ja uupunut, ei siinä paljon jaksa lampsia millekään bussipysäkille ainakaan...

Tämä siis tuolle nimimerkki sh:lle.

Peesi. Kaiken lisäksi illalla odotella bussia ehkä 10-15 minuuttia, sitten vielä vaihtaa toiseen bussiin. Entäs jos siinä tuupertuu? Muutenkin myöhään illalla rytmihäiriöpotilaan kulkea bussilla voi olla aika riskaabelia.

[QUOTE="Tuikku";24400081]Mulla oli kerran tosi ikävät rytmihäiriöt. Soitin 112 ja eivät suostununeet lähettään mulle ambulanssia, vaan olisi pitänyt itse mennä taksilla. Että tämmöstä.[/QUOTE]

Näissä tilanteissa pitää vain sanoa, että siinä tapauksessa potilas on 112-vastaajan vastuulla jos jotain tapahtuu. Vastaajahan se lääketieteen asiantuntija on silloin kun puhelimen toisessa päässä on potilas tai omainen tms. Saatiin mummolle ambulanssi silmänräpäyksessä.

miten voin turvata sen, ettei avain joudu hukkaan tai jos se katoaakin, niin onko olemassa mitään vakuutusta joka korvaa siitä aiheutuvat kulut? Ymmärtääkseni voi tulla aika kalliiksi uusia kerrostalon lukkoja. Onko mitään vakuutusta joka tulisi vastaan jos lapset aiheuttaa vahinkoja? Meillä on vakuutukset ifistä.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä