Uskallanko kouluttautua kokiksi ja perustaa oman leipomokahvilan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kokiksi, vaan kondiittoriksi, jos leipomo-kahvilan perustat. Yrittäjyyttä painotetaan monessa ammattiopistossa ja valinnaisena varmaankin kurssi. Työkokemusta jossain kahvilassa opintojen aikana ja pari vuotta ennen valmistumista ja sitten kahvila pystyyn. Kahviloita on aika paljon, joten jotain erilaista pitäisi keksiä esim. pitkät aukioloajat tai jotain erityisosaamista.

Kehotan minäkin miettimään tuota koulutusta, leipuri-kondiittori vois olla parempi. Lisäksi kannattaa aika tarkkaan miettiä, kuinka hyvin kahvila tuottaa - pitää olla toimiva liikeidea ja liikkeen hyvällä paikalla..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eiköhän ennemmin kannattaisi ajatella kondiittoria kuin kokkia leipomoon.

Ok tämä(niinku huomaa) on vielä tosi kaukana toteuttamisesta...
Ajattelin kahvilaa josta saisi ostaa myös juhliin kakkuja tms.
Mutta ei mulla ole varaa perustaa keskustaan sellasta..ja muualla tuskin kannattaa...

Miten mä saan keskustaan sen... Tuskin saan niin isoa lainaa että olisi varaa perustaa se Helsingin keskustaan. Siellä näyttää nuo hyvin vetävän. Sieltä itsekin ostetaan juhlakakut... :)
On niin suuri unelmani että huh! Onko kondiittori-leipuri ammattikoulu?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eiköhän ennemmin kannattaisi ajatella kondiittoria kuin kokkia leipomoon.

Ok tämä(niinku huomaa) on vielä tosi kaukana toteuttamisesta...
Ajattelin kahvilaa josta saisi ostaa myös juhliin kakkuja tms.
Mutta ei mulla ole varaa perustaa keskustaan sellasta..ja muualla tuskin kannattaa...

Jos painopiste on tuolla juhliin leipomisella niin voi kannattaa keskustan ulkopuolellakin, jos erityisosaamista ja monipuolinen tarjonta. Jos paljon asutusta tai yrityksiä ympärillä niin voi kannattaa kahvilanpitokin vaikka ei keskustassa olisikaan.

Mä olen ravintolakokki ja ammattitaito varmasti riittäisi kahvila-kondiittoriyrittäjäksi. Mutta olisi hyvä olla ensin toisen palveluksessa opettelemassa alaa ja saada rutiineja.

Mä olen ravintolakokki ja ammattitaito varmasti riittäisi kahvila-kondiittoriyrittäjäksi. Mutta olisi hyvä olla ensin toisen palveluksessa opettelemassa alaa ja saada rutiineja.

Miksi et perusta omaa? Voisitko harkita?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Miksi et perusta omaa? Voisitko harkita?

Olen vakavasti harkinnutkin, alalla ollut 10 vuotta. Nyt tosin lapset on niin pieniä etten vielä halua ryhtyä yrittäjäksi, se tietää kuitenkin aluksi aika ympäripyöreitä päiviä. Ja ajattelin yrittäjäkurssin enskiksi käydä. Pitää vaan hioa tuota liikeideaa vielä.

Yhteistyössä