P
pillerit pois?
Vieras
Olen syönyt ehkäisypillereitä (ensin Meliane, nyt noin 3 vuotta Yasmin) 16-vuotiaasta saakka eli noin 7 vuotta, koko aikuisikäni siis. Äsken päättyi pitkä parisuhde ja mielessäni kävi, että jos kokeilisin elämää ilman pillereitä, mutta minua pelottaa ajatus siitä, että ihoni menee pilalle hormonimuutosten vuoksi. Ihoni on harvoja ylpeydenaiheitani.
Toinen asia, joka askarruttaa, on kuukautiset. Olen tähän saakka pitänyt pillereissä taukoa kolme tai neljä kertaa vuodessa eli kuukautiset ovat olleet todella harvoin. Kun ei ole ollut PMS-oireita niin ei ole ollut hirveitä mielialan vaihteluitakaan... Pelkään siis muuttuvani joksikin kamalaksi hormonihirviöksi jos jätän pillerit pois. Olen erittäin harvoin kärttyisä tms. ja siksi pelkään, että pillerit pois jättäminen toisi muitakin mielialan vaihteluita, kuten masentuneisuutta.
Mutta miten on, uskallanko lopettaa pillereiden syömisen?
Toinen asia, joka askarruttaa, on kuukautiset. Olen tähän saakka pitänyt pillereissä taukoa kolme tai neljä kertaa vuodessa eli kuukautiset ovat olleet todella harvoin. Kun ei ole ollut PMS-oireita niin ei ole ollut hirveitä mielialan vaihteluitakaan... Pelkään siis muuttuvani joksikin kamalaksi hormonihirviöksi jos jätän pillerit pois. Olen erittäin harvoin kärttyisä tms. ja siksi pelkään, että pillerit pois jättäminen toisi muitakin mielialan vaihteluita, kuten masentuneisuutta.
Mutta miten on, uskallanko lopettaa pillereiden syömisen?