uskallanko haluta lasta enää

ongelmani on että pelkään uutta raskautta. takana on yksi terve tyttö ja kaksi keskenmenoa. ensimmäinen keskenmeno oli hirveä. lääkärit mokasi ja kaavinta piti tehdä uusiksi. sain myös kohtu haavan ja tulehduksen. toinen oli 5 kuukautta sitten spontaani ihan alkuvaiheilla.pelkäsin koko raskauden ajan ja joka päivä olin menossa yksityiselle kuulemaan että kaikki on hyvin.ei vaan ollut vara mennä.en pystynyt keskittymään mihinkään. laskin vaan tunteja ja etin netistä tietoa että selviäisin. sain paniikki kohtauksia.tahtoisin toisen lapsen mutta milloin olen valmis siihen vai enkö koskaan? voiko raskaana ollessa syödä paniikki lääkkeitä?? miten odottaa toista lasta että ei sekoaisi? voisiko ostaa jostain stetoskoopin että voisin kuunnella itse että se on elossa vai sekoaisinko viimeistään silloi? pelkääkö kukaan näin paljon? vai enkö vain ole valmis? pelkään seksiäkin että tulen raskaaksi. tsemppiä teille kaikille ja kiitos niille jotka vastaavat avun pyyntööni :ashamed: :hug:
 
hei vaan. Hyväähän tuossa oli ainakin se, että pystyit vielä tulemaan raskaaksi lääkärin toheloinnista huolimatta. Ehkä et pelkäisi toisessa raskaudessa niin paljoa, kun yksi lapsi kumminkin jo on onnistunut, eli sulla on kokemus onnistuneesta raskaudesta ja yksi jo pivossakin.

Luulen että niitä lääkkeitä voi syödä, mutta tarkista vielä teratologisesta neuvonnasa 09-47176500, joka vastaa arkisin klo 9-12.

Ymmärrän sinua, että pelottaa. Niin pelottaa minuakin, kun minullakin on noita keskenmenoja ollut. Ei raskaudesta pysty enää monen keskenmenon jälkeen täysillä nauttimaan. Minäkin toivoisin tulevani raskaaksi ja samalla pelkään tulevani raskaaksi, kun pelkään sitten saavani keskenmenon.
 
Ehkä et ole vielä valmis uuteen raskauteen, kuten itsekin mietit. Itselläni myös yksi tyttö ja kaksi keskenmenoa (ensimmäinen keskeytynyt km rv 12 ja toinen spontaani alkuvaiheessa). Eka keskenmeno oli sekä fyysisesti että henkisesti kauhea, toinen sitten "vaan" henkisesti. Nyt en edes vielä haaveile uudesta raskaudesta (edellisestä km aikaa 4 kk), koska pelko on niin hirveä. Ollaan miehen kanssa päätetty, että nyt on ihan hyvä näin. Täytyy myöntää, ettei se nyt niin helppoa ole kuin miltä saan sen kuulostamaan: ei mene päiväkään, etten asiaa pyörittelisi mielessäni. Mutta siis, olen päättänyt antaa itselleni aikaa. Ehkä sinunkin kannattaisi?
 
Hei minulla yksi lapsi, kolme keskenmenoa ja nyt vauva. Sen neuvon antaisin että yrittäkää vaan saada sitä toista lasta keskenmenoista huolimatta (toki aikaa menee ennen kuin haluaa yrittää uudestaan). Pyytäkää ekstra tukea neuvolasta, minulle ainakin neuvolan täti lupasi että voin koska vaan soittaa että tarvitsee kuunnella ylimääräiset sydänäänet. Kerran sitten kävinkin siellä kuuntelemassa, kun alkoi kiristää päätä. Sen lisäksi raskauttani seurattiin äitiyspolilla ja sinnekin sain jopa ylimääräisiä aikoja, ettei olisi pää hajonnut. Eli kyllä meidän julkinen terveydenhoitokin ymmärtää että hermostuttaa keskenmenojen jälkeen. Väestöliittokin ilmeisesti tekee könttätarjouksen alkuraskauden ultrista, joissa vain todetaan pikaisesti että vauva on hengissä - voittehna kysyä sitäkin mahdollisuutta paikkakuntanne yksityiseltä.
 
Vielä lisäyksenä, että joltain nettisivulta (olisko ollut usalainen) tarttui silmiin ilmoitus koti-dopplerlaitteesta, jolla voi kuunnella sydänääniä. Ei muistaakseni ollut kallis. Siinä vaan täytyy osata erottaa vauvan sydänäänet äidin äänistä (tosin iso ero sykkeessä - eli varmaan suht helppoa.)
 

Yhteistyössä