Uskallanko ehdottaa vai loukkaanko?

Tyttären ystävällä on huomenna synttärit, tuo tyttö oli tänään meillä ja olivat jutelleet synttäreistä, tuo ystävä ei kuulemma voi pitää kavereilleen juhlia koska heillä kotitilanne hieman horjuva tällä hetkellä. Äitinsa on eroamassa tämän tytön isäpuolesta ja lisäksi äiti on jäänyt työttömäksi. Mahdollisesti muuttavat monen sadan kilometrin päähän meistä...

Mietin että olisin voinut viedä tyttären ja tuon ystävän kylpylään ja syömään, niinkuin lahjana hänelle, saisivat edes sitten jotain pientä kivaa tytöt. Itsekin kyllä olen työtön mutta sen verran saisin irrotettua rahaa kyllä.

Nyt vain mietin että kokeeko tuon tytön äiti asian loukkaavana koska sitä en halua, tytön ystävä vain on todella herttainen ja mukava tyttö, haluaisin tytöille kivan muiston synttäreistä kuitenkin...

Miten suhtautuisit ehdotukseen? En siis tunne tuon tytön äitiä, nähnyt pariin kertaan olen ja muutaman sanan vaihtanut, tytöt kuitenkin olleet yökylässä toisillaan monen monta kertaa, muutenkin viettävät aikaa yhdessä arkisin koulussa ja koulun jälkeen...
 
vieras
Ajatus on todella kultainen, mutta kannattaa muistaa, että joidenkin ihmisten on vaikea ottaa apua vastaan ja saattavat nolostua/loukkaantua. Riippuu tietysti täysin siitä, miten asian esität tytön äidille. Kannattaa olla hienovarainen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja minnakoo:
miksi loukkaantuisi? Tuohan on todella ihana idea! Varmaan tämän synttärisankarin äidinkin mieltä lämmittää tämmöinen huomionosoitus.
Sitä ajattelin kun tytön äiti oli sanonut että ei ole rahaa pitää juhlia että loukkaantuuko kun ehdotan tuollaista, pitääkö sitä ehkä kerskailuna, että meilläpä on rahaa jne. Vaikka siis niin ei ole, laskettiin vain miehen kanssa että tuon verran pystytään irroittamaan mitä tuo maksaisi...Ihan siis Raxiin veisin syömään, en mihinkään hienoon ravintolaan, luulen että tytöt kyllä tykkäisivät...
 
hienotunteisesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Voihan sitä ehdottaa, mutta jos sanoisit vielä että muutenkin ootte menossa sinne ja oma lapsi haluisi kaverin mukaan....
Mä kans tekisin jotenkin hienovaraisesti näin, etten ihan suoraa ehdotusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ajatus on todella kultainen, mutta kannattaa muistaa, että joidenkin ihmisten on vaikea ottaa apua vastaan ja saattavat nolostua/loukkaantua. Riippuu tietysti täysin siitä, miten asian esität tytön äidille. Kannattaa olla hienovarainen!
No just tätä mä tässä mietin, kun en todella tunne tuota äitiä etten tiedä kuinka suhtautuu.

Mutta ehkä mä sanon että ottaisin omalleni kaveriksi, neitit kuitenkin niin isoja että ymmärtää että ei äidin seura yksinään ehkä kiinnosta, tytöt ovat 11-12 vuotiaita...
 

Yhteistyössä