Useimmat perhepäivähoitajat

näyttävät esim. leikkipuistossa ollessaan seisoskelevan/mieluummin tietenkin istuvan porukalla juoruamassa. Hoitolapset puiston toisessa päässä saavat touhuta omiaan kenenkään valvomatta. Hirvittää. :eek:

öö ei meillä ainakaan ja mä näen ne tädit tieltä hakiessa tyttöä ennen kun ne näkee mut, tietty ne juttelee (juttelisitte tekin!) mutta jokainen samalla myös touhuaa lasten kanssa jotain.

siis perhepäivähoitajista kyse tässä mun viestissä, niitä on vaan 4-6 siinä samassa puistossa josta haetaan<br><br>

nakkisämpylä
No tässä meitin lähellä on yks perhepäivähoitajaeukko ja se on vähän samanlainen.. ainut on et ne kersat leikkii autotiellä vaikka leikkipuisto olis alle 50 m päässä. Se kesäisin keskittyy auringon ottoon ja kylmemmillä keleillä sitä ei näy ollenkaan. Ja tosiaan nää kersat juoksee ojasta auton eteen kun siitä ajaa ohi. Pari kertaa tehnyt mieli käydä tän muijan juttusilla.. ehkä sitä sit kiinnostaa kun jotain sattuu :x

mie
Just tämän takia minua hieman hirvittää laittaa lapsiani hoitoon. Esikoiseni on hieman arka ja ujo, eikä oikein osaa pitää puoliaan toisten lasten seurassa niin kuka häntä siellä puollustaa jos hoitajat ei sitä tee.

no pääasia kai kuitenkin että ne vahtii lapsia?
me ainakin kun ollaan omien lasten kanssa puistossa, lapset leikkii keskenään ja minä istun penkillä ja vahdin niitä.

riippuu tietysti kai lapsen iästä, ei kiva jos ihan pieni vaan tökätään hiekkalootalle yksin istumaan

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 14:35 mie kirjoitti:
Just tämän takia minua hieman hirvittää laittaa lapsiani hoitoon. Esikoiseni on hieman arka ja ujo, eikä oikein osaa pitää puoliaan toisten lasten seurassa niin kuka häntä siellä puollustaa jos hoitajat ei sitä tee.
Ei kukaan :whistle: :(
Kokeneen lastentarhanopettajan suusta: "Omiani en hoitoon laittaisi! Päiväkotielämään sopeutuvat kuitenkin parhaiten ne kaikkein pienimmät - kun eivät ole muuhun oppineet" :(

Tää oli niinkuin lohdutukseksi, kun mietin hoitopaikkaa omalle kaksivuotiaalleni!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 14:35 Scarlett-79 kirjoitti:
No mun äiti ei ainakaan ole koskaan tehnyt tuota hoitajana eikä mun tytönkään hoitaja.

Tuli taas ärsyttävä ja turha yleistys perhepäivähoitajista. Itse en ainakaan veisi tyttöä päiväkotiin.... :whistle:
Mistä tiedät?

itse ajattelin , että joulun jälkeen voisin mennä jonnekkin töihin/kouluun... Olin jo päässyt sinuiksi asian kanssa, että lapset menee sitten päiväkotiin... JA P*SKAT!! Eilen taas kävelin päivkodin ohi. S iinä pienten puolella (1-3v) oli 2 hoitajaa, jotka hihittelivät jotain keskenään ja ainbakin 14 lasta paineli kilpaa ympäriinsä. Yksi n.3v vei n.2v:ltä hatun ja tämä 2v alkoi itkemään ihan julmetusti. NÄMÄ AKAT EIVÄT EDES KATSONEET tätä itsevää tyttöä kohti. Vitsit, että mulla alkoi kiehua.... No onneks se isompi tyttö sitten aika pian palauttikin sen hatun takaisin omistajalleen. Sitten hetken päästä kävelin taas päiväkodin ohi niin sellainen vuoden vanha lapsi repi vaippapussia. siis sellaista valkoista jätesäkkiä, jossa oli vaippoja. se oli jostain syystä siinä pihassa... Taas samat akat vaan juoruaa keskenään huomaamatta mitään \|O

Tähän pinoon on ihan pakko laittaa ku viime kesänä asuttiin rivarissa ja samassa taloyhtiössä asuu pph joka on utelias. No olin viemässä koiraa tarpeilleen ja sen pph:n yks hoitolapsi, ehkä reilu vuosikas poika, tulee koiraa kohti, tuli ihan niin liki koiraa että pidin kättä välissä ettei saa otettua koirasta kiinni. Sanoin hoitajalle että tämä koira ei tykkää että lapset tulee ihan kiinni. Ei tehoa, tämä pph vaan kyselee että kuka meille tulee ku mä lähden synnyttämään... Ja sanoin sille ainaki neljästi että tämä koira ei tykkää vieraista lapsista. Ja eukko vaan jatkaa utelujaan. Lopulta mä vaan lähdin siitä menemään. Ja melkein meidän kämpän ovella siis tapahtu tää ja sen pph:n n.10v tyttö oli siinä kans. Teki mieli tehä ilmotus siitä pph:sta, se ei tehny elettäkään ottaakseen lapsen pois koiran luota. Ja meinasin kyl ilmottaa sen lapsen äidille ku satuin tietämään kenen lapsi, mut jäi sit ilmottamatta. Ja muutenki ku se pph oli lasten kans ulkona niin puhu enimmäkseen puhelimessa tai jutteli naapureiden kans toisella puolella pihaa ku lapset.

Oli muuten sama pph josta tonne hassuihin kysymyksiin pinoon laitoin siitä mun vauvan isän iästä että luulee mua varmaan hirmu vanhaksi, ku päivitteli että onpas mulla nuori äiti ku sanoin että äiti on 59v, oli siis viime kesänä. Ja äiti oli kuitenki 28 ku mut sai. Ei mun mielestä kovin nuori, mut jos se luulee mua 40v niin onhan se sillon nuori...<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 14:40 Aaban kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 14:35 Scarlett-79 kirjoitti:
No mun äiti ei ainakaan ole koskaan tehnyt tuota hoitajana eikä mun tytönkään hoitaja.

Tuli taas ärsyttävä ja turha yleistys perhepäivähoitajista. Itse en ainakaan veisi tyttöä päiväkotiin.... :whistle:
Mistä tiedät?
Äitini itse moittii niitä hoitajia, jotka eivät kunnolla katso lasten perään. Ja kyllä mä nyt äidin yli 25v. kestäneen työuran aikana olen hänen työskentelytavan nähnyt.

Tytön hoitopaikan vieressä menee tie ja junarata, totta kai hoitaja jättää lapset päinsä sinne pihalle. :whistle:

Lunatic
Mun likan pph on taas siitä huono, että se ei käy lasten kanssa koskaan leikkikentällä. Se kävelee muksujen kanssa koko aamun semmosia 6km lenkkejä, iltapäivällä ovat sen talon pihassa.
Se ei myöskään koskaan askartele tai tee mitään lasten kanssa, vain haukkuu ja arvostelee lapsia ja lasten vanhempia.

Toinen hoitopaikka on jo haussa. :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 14:35 mie kirjoitti:
joo ja meillä oli ainakin ihan rohkea poika perhepäivähoitajalle mennessä, mutta alkuaikoihin sinne lähteminen oli aivan kamalaa.. poika itki aina ettei halua mennä... :'(
no sitten selvisi syykin siihen.. hoitaja komenteli poikaa kohtuuttomasti, pakotti itse pukemaan esim. kurahousut ym. ja nälvi poikaa muille äiteille.. tulipa joskus sanomista kun pojalla oli esim. väärät kengät laitettu aamulla.
eli nykyään hoitokassia pakatessa pojalla on kauhea huoli että kaikki tarpeellinen- ja minun mielestä tarpeetonkin on mukana...

Meillä maalla on meno toisenlaista :D
Lähiötätejä aikanaan katselin ja ajattelin että jos mulla joskus lapsi on niin pph:lle en ainakaan vie. Lapsi syntyikin maaseudulle ja sitä ennen jo katselin mukavia, iloisia ja aktiivisia hoitotätejä työssään ja perhepäivähoitajien kruunu kirkastui kummasti :D

ja pph:llekkaan en noita veisi. Nää meidän seudun pph:t on kyllä niin idiootteja kun vaan olla ja voi. Yhdellä syödään aina vaan makaroonia. Toiset eivät ulkoile lainkaan. kolmannella ulkoillaan, mutta lapset eivät saa istua hiekkalaatikolla kun sisälle tulee sitten hiekkaa. kaikki ravaavat lasten kanssa kaupassa ja vievät niitä tosille pph:ille hoitoon jos itellä on jotain menoo. ihan uskomatonta tämä meno. ja sitten lapsille tiuskitaan. eräs pph oli ottanut kummipoikaani tukasta kiinni ja antanut "nipsun" otsaan kun tämä 1v kummipoikani oli kiivennyt kirjahyllyyn hakemaan karkkia. :headwall:

eli kai mä oon vielä toiset 5,5v kotona.....

Pitääkö hoitolapset viedä pakostakin leikkipuistoon? Täällä maalla ei ainakaan edes sellaisia ole, jotain pieniä leikkikenttiä vain...Ja tytön hoitopaikan lähin leikkikenttä on...öööö :whistle:

Täällä aika monella hoitajalla on omakotitalo ja oma piha missä lapsille hiekkalaatikot, keinut, leikkimökit yms.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 14:50 Scarlett-79 kirjoitti:
Pitääkö hoitolapset viedä pakostakin leikkipuistoon? Täällä maalla ei ainakaan edes sellaisia ole, jotain pieniä leikkikenttiä vain...Ja tytön hoitopaikan lähin leikkikenttä on...öööö :whistle:

Täällä aika monella hoitajalla on omakotitalo ja oma piha missä lapsille hiekkalaatikot, keinut, leikkimökit yms.
sama kai se on viekö leikkikentälle vaiko rakentaa leikkikentän pihalle. lapset viihtyvät hiekkalaatikolla, keinuissa, liukumäessä. jotain ulkoilua mistä lapsetkin tykkäävät. eihän äiditkään vaan sisällä nökötä lapsineen. =) <br><br>

Lunatic
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 14:50 Scarlett-79 kirjoitti:

Ei tietenkään pidä. Mutta pitäs lasten kanssa jotain tehdä, eikä vaan kävellä puolet päivästä, kuten "meiän" pph tekee. Eikä asu ok-talossa.
Surkee täti.

Kyllä muakin pelottaa kun pitäis syksyllä lapset hoitoon laittaa. täällä on kaiki paikat täynnä että mun on turha toivoa että saisin tutustua ensin niihin hoitajiin ja valita minne laset menee vaan joku sitten viikoa ennn määrätään meille. tarhaan ei edes pääse

Meidän pph ainakin piti lapsista huolta. Lapset leikki omia leikkiään ja pph jutteli muitten hoitajien kaas ja kattoi samalla missa kukin lapsista oli ja puuttui riitoihin ja oli muutenkin jämäkkä. Meidän kohdalle onneksi osui mukava pph harmi että jää pian eläkkeelle. Mut on täällä niitäkin joille en veisi. :/

No siis oikeesti, miks ette tee valitusta jos kyse on kunnallisesta pph:sta? Minäkin kirosin pph:jat alimapaan h...ttiin, mutta kun kunnalla ei ollut muuta antaa niin jouduin tyytymään siihen mitä annettiin!! JA kävi satumaisen hyvä tuuri, on niitä helmiäkin joukossa ja meillä on sellainen! Kiitos!

Yhteistyössä