"Useat transsukupuoliset ja ei-binääriset ihmiset ovat jääneet loukkuun Ukrainaan passin sukupuolimerkinnän takia"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
"Kaikki 18–60-vuotiaat ukrainalaiset miehet on määrätty rekisteröitymään asepalvelukseen. Tämän vuoksi esimerkiksi transnaiset, joiden passissa on merkintä miessukupuolesta, eivät voi paeta maasta."

Järkkyä. :(

Ihan oikein.
Ja sama urheilussa. Miehen kroppaan ne on syntyneet, joten älkööt valittako.

"Kaikki 18–60-vuotiaat ukrainalaiset miehet on määrätty rekisteröitymään asepalvelukseen. Tämän vuoksi esimerkiksi transnaiset, joiden passissa on merkintä miessukupuolesta, eivät voi paeta maasta."

Järkkyä.

En olisi ikinä uskonut, että sota- aikaan päädytään näin järkyttävään sortamisen muotoon. Tämä on ehkä pahinta kaikista.
Viis kuolleista lapsista ja synnyttävistä äideistä.

@Echo, kumpi sinä olet, sinun keho vai sinun sielu? Sielulla tarkoitan tässä tapauksessa ” henkistä minää”, en kuolematonta sielua.
Sielu. Mutta sielu voi olla synnin vallassa, kuten sateenkaari-ihmisillä (ja kaikilla ei-uskovilla, ei sateenkaariväki ole ainut) on.

Vaikka olisi pohjalla geneettinen altistus ja traumatausta, niin ihminen voi valita, mitä puolta itsessä alkaa kuunnella ja noudattaa.

Olen täysin samaa mieltä!
Mä oon lapsena ollut poikatyttö, ihaillut poikia ja nuorena halusin armeijaan jne, mutta en tiedä millaista on varsinaisesti inhota omaa sukupuolta ja naisellisia muotoja.

Mutta vaikka mulla olisi trans-ihmisen mieli, niin en väittäisi itseäni toiseksi. En menis urheilukilpailuun ja vaatisi erityiskohtelua. Ihminen on se sukupuoli joksi syntyy.

Sen sijaan 2 sukupuolen rajoja ja käsitteitä pitäisi laajentaa: nainen saa olla miehekäs ja mies saa olla naisellinen. Mutta eivät muutu toiseksi sukupuoleksi.

• Tykkää
Reactions: Palstapesu
Näin se vallankumous syö omat lapsensa kerta toisensa jälkeen.
Jos muuttaa sukupuolensa (mahdotonta tosin) naisesta mieheksi, eivät seuraukset olekaan pelkästään hyviä, vaan joutuu kokemaan samoja asioita kuin miehetkin koko elämänsä ajan.
Voi saada turpaansa ravintolassa tai yöllisellä nakkikioskilla, sotimaan muiden miesten kanssa ja päättämään toksisen maskuliiniset päivänsä luotiin tai pommiin.
Positiivisina puolina voidaan tietenkin katsoa sankarivainajan osa ja kerran vuodessa tapahtuva kunnioitus, jota tosin vainajana ei enää ole vastaanottamassa.
Mutta ehkä nousee lgtblm yhteisön marttyyriksi, muusuksi jonka miehiset menstruoinnit on nyt ikipäiviksi menstruoitu ja mahdollinen miehinen synnytys jäänyt kokematta.

Ei sieltä moni nainenkaan pääse ulos, kuten terveydenhuollon työntekijät.

• Tykkää
Reactions: AivanSama