Useampi lapsisen äidin ystävät (purnausta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja N-U-P-P-U
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

N-U-P-P-U

Aktiivinen jäsen
22.08.2004
2 861
0
36
On se jännä, kun tutustuu johonkin toiseen äitiin jolla "vain" yksi lapsi. Sitten muutaman kerran jälkeen, kun on nähty niin ei näy ei kuulu mitään. Onko vika siinä, et mulla on kolme lasta niin meitä on liikaa? Vai olenko vaan niin ahdistavaa seuraa, jonka nyt ENTINEN ystäväni sanoi minulle, joten vika minussa :kieh: :kieh: :kieh:

Mut tosiaan, kun tuntuu et kaikki lupaavat ystävyydet karsiutuu meidän määrään :( :(

Ja minä en ainaskaan ole törmännyt USEAMMAN LAPSEN ÄITIIN, JOKA KAIPAISI YSTÄVIÄ.

Olis vaan kiva vaihdella ajatuksia muidenkin kuin itsensä kanssa ja tietysti lapsille uusia leikkikavereita.

No joo, tällänen aamu taas...

Mun kaveri teki kolmannen lapsen ja voin myöntää, että yhteydenpito on jäänyt. Kolmen lapsen kanssa ei voi oikein mennä minnekkään, tai ainakaan näiden kolmen kanssa. Jos ne kutsuu kylään, on kotini sen jälkeen kun pommin jäljiltä ja jääkaappi tyhjä. Jos taas heille menee, alkaa valitus kuinka ne tappelee, kuinka ne rikkoo ja sitähän se onkin. Kauheaa huutoa ja tappelua kokoa vierailun ajan. Kolmen lapsen äiti VALITTAA ihan koko ajan kuinka on rankkaa, kuinka väsyttää jne. EI NIITÄ LAPSIA KUKAAN PAKOTA TEKEMÄÄN.... Joten siksi näin, mutta en yleistä.

Noi kolme lasta taitaa olla sinulle pieni hämmennyksen aihe, tuskin kukaan ystävyyttä hylkää lapsiluvun mukaan. Ei ne sit ystäviä ookaan, jos ystävyys lasketaan lapsien määrällä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noi kolme lasta taitaa olla sinulle pieni hämmennyksen aihe, tuskin kukaan ystävyyttä hylkää lapsiluvun mukaan. Ei ne sit ystäviä ookaan, jos ystävyys lasketaan lapsien määrällä.

Ei, vaan lapsien äiti muuttui kolmannen jälkeen katkeraksi ja valittavaksi. Tottakai jokainen joskus purnaa kuinka rankkaa on, mutta jos joka päivä vaan valittaa ja surkuttelee, niin eihän sellaista kukaan jaksa?

Itselläni on viisi lasta, ja ystäviä on niin lapsettomia kuin lapsellisia. Ei ystävyys ole kiinni lasten määrästä tai lapsista yleensä. Kyläilemään pytyy isommankin porukan kanssa, ainakaan meillä ei ole sen suhteen ongelmia ollut. Kaikkien elämässä on muutakin kuin lapset, joten puheenaihaita riittää .

No siis itse olen ulospäinsuuntautunut ja iloinen, tulen toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Ja mulla ainaskaan ei ole tapana kokoajan valittaa et väsyttää ja ois rankkaa (koska näin ei myöskään ole). Ja voihan se olla et jokin muu menee vikaan, mut jotenkin vaan jää sellanen olo et meillä on liikaa vipinää. Meidänkin muksut ovat (hienosti sanottuna ) aika eloisia

no empä oo "hullumpaa"kuullu,että ystävyyden jatkuminen johtuis lapsien lukumäärästä,itsellä niitä viisi ja mainiosti olen sekaan mahtunut lapsettomien ja 1-6 lapsien joukkoon..toki aina jostain löytyy joku rutisija,mutta se kaipaa varmaan elämäänsä jotain muuta?!

mulla on ainakin ystävä jolla on kolme lasta, ei haittaa yhtään. yleensä viel nähdään niin et mukana on toinenkin ystävä ja lapsia on leikkimässä yhteensä 7. viihtyvät hyvin keskenään =)

Jos yhteydenpito on jäänyt jostain muusta syystä? Et voi olla varma että kyse on juuri lapsimäärästä....oletat niin?

No en minä niin tyhmä ole et ainut vaihtoehto olisi meidän määrä, on tullut vaan sekin vaihtoehto mieleen. Mut tässäkin tapauksessa meidän muksut villitsi aika paljon viimeisellä kerralla ja sen jälkenn tyyppi hävis kuin tuhka tuuleen
:whistle:

Mut vaihtoehtojahan on monta :)

mulla on kyllä sellainen käsitys, että ihminen, jolla on enemmän kuin kaksi lasta alkaa itse vedota siihen, ettei hän ennätä kyläilemään eikä tapaamaan ystäviä ja kavereita. ja eikä hän useinkaan jouda tai jaksa ottaa ystäviä kylään, koska aina täytyy pyykätä ja siivota ja ja ja....

Alkuperäinen kirjoittaja herne:
Jos yhteydenpito on jäänyt jostain muusta syystä? Et voi olla varma että kyse on juuri lapsimäärästä....oletat niin?

No en minä niin tyhmä ole et ainut vaihtoehto olisi meidän määrä, on tullut vaan sekin vaihtoehto mieleen. Mut tässäkin tapauksessa meidän muksut villitsi aika paljon viimeisellä kerralla ja sen jälkenn tyyppi hävis kuin tuhka tuuleen
:whistle:

Mut vaihtoehtojahan on monta :)

Itelläni on 3 lasta ja ystäväpiirissä useimmilla on muuten vähintään 2-4 lasta.Rupesin ihan funtsimaan asiaa....jotenkin sitä ymmärrystä löytyy enemmän äideistä joilla on useampia lapsia (enemmän yhteistä?).Vaikka en tietenkään tietoisesti karsasta yhden lapsen vanhempia ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
mulla on kyllä sellainen käsitys, että ihminen, jolla on enemmän kuin kaksi lasta alkaa itse vedota siihen, ettei hän ennätä kyläilemään eikä tapaamaan ystäviä ja kavereita. ja eikä hän useinkaan jouda tai jaksa ottaa ystäviä kylään, koska aina täytyy pyykätä ja siivota ja ja ja....

No mulla ei muuta olekaan kun aikaa :D , mies töissä ja itse kotosalla ja ikinä en oo aatellu et meille ei voi nyt tulla kun pitäisi siivota ja pyykätä. Voin ottaa vastaan vaikka yllätysvieraita, minä kun pidän kotini yleissiistinä ;) Joo nyt haisee oma kehu, täytyy lopettaa :D :D :D

Niin ja kyllä tässä koneellakin joutaa pitkin päivää istumaan, mieluummin sitä tapailisi toisia "oikeita" ihmisiä =)

Meillä on kolme lasta ja yhden ystävä perheen olen huomannut karttavan meitä kutsumasta kylään.
Itse he (yhden lapsen perhe) kyllä pitävät huolen että kutsuvat heidät meille kylään,mutta vasta vierailu kutsua on kai enää turha odottaa muulloin kuin heidän ainokaisensa synttäreille.
Ja voin sanoa ettei meidän lapset kyllä mitään yli vilkkaita ole...oikeesti ;)

Yhteistyössä