Useampi kuin 1 erityislapsi, miten te

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Ei kai siinä ole muuta vaihtoehtoa kuin jaksaa vaan :wave:
Noinhan se menee. Luonnollisesti tietty yrittää hakea helpotusta sieltä mistä saa. Meillä esim torstaina avustaja hakee tytön koulusta ja menee tämän kanssa "Pepin taloon" illaksi ja poika taas menee viikonlopuksi hoitopaikkaansa. Jää sitten paremmin aikaa (ja energiaa.., :D) muille lapsille.
 
"vieras"
Ihminen yllättävästi vaan sopeutuu. Tästä tilanteesta ei pääse pois. Kukaan ei tule sanomaan, että tää on paska leikki, ei olla tätä enää. Tämä vaan jatkuu ja tämä on parempi hoitaa hyvin tai me ollaan vielä isommissa ongelmissa. Yritetään tehdä asiat oikein ja kunnolla, jaksaa hymyillä ja olla onnellinen olemassaolevista hienoista asioista.

Eli kun on pakko jaksaa, sitä vain jaksaa aamusta iltaan. Aina ei kannata miettiä seuraavaa viikkoa tai edes päivää. Riittää, kun elää tässä ja nyt. JOS olisin tiennyt 10 vuotta sitten, mitä joudun käymään läpi ja miten raskasta voikaan olla, olisin hypännyt kaivoon. Ihan varmasti. Onneksi en tiennyt.

On tässä monet itkut itketty, monesta kamaluudesta ylös pinnistetty, monta kertaa olen meinannut tukehtua huoleen, raastavaan suruun ja tuskaan. Ääntäkään en ole saanut ulos, on ollut niin paha olla. Olen vain vapissut ja tuijottanut kuivin silmin jonnekin, jonne ei voi nähdä. Jonnekkin, josta toivon apua, mutta tietäen, että sitä ei koskaan tule. Ja sitten on tullut joku ja silittänyt vain, ollut lähellä, vaikka ilman sanojakin.
 
viemas
[QUOTE="...";28182594]Mä olen tukiperhettä monesti kysellyt, mutta koska ei olla lastensuojelun asiakkaita, niin ei kuulemma saada :(
Tätä menoo kyllä ollaan kohta sitäkin...[/QUOTE]

Erityislapsille joilla on diagnoosi ja hoitavan lääkärin lausunto on vammaispalvelun kautta (vammaisten sosiaalityö) mahdollista saada tukiperhe jolla ei ole mitään tekmistä lastensuojelun kanssa. Minä saan omaishoidontukea ja meillä on sitä kautta tukiperhe koska minulla on oikeus omaishoitajan vapaapäiviin 3päivää/kk. Kannattaa kysellä vammaispalvelusta jos teillä on erkkalapsi.
 
[QUOTE="...";28182594]Mä olen tukiperhettä monesti kysellyt, mutta koska ei olla lastensuojelun asiakkaita, niin ei kuulemma saada :(
Tätä menoo kyllä ollaan kohta sitäkin...[/QUOTE]

Kyllä saat. Jos lapsella on diagnoosi niin sinulle kuuluu se 3vrk vapaa/kk eli siihen sinun asuinpaikkasi vammaispalveluun yhteys ja kerrot tilanteen. Tsemppiä kyllä se aurinko vielä paistaa :) nyt rohkeasti puhelin käteen.
 

Yhteistyössä