Useampi avioliitto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jackie22
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jackie22

Vieras
Mielipiteitä kaipaisi naimisiin menosta. Olen menossa ensimmäisen kerran naimisiin. Mies ollut naimisissa kaksi kertaa aiemmin. Asia vaivaa minua edelleen vaikka paljon olen jo asiaa pyöritellyt päässäni.
Olen itse jotenkin vanhanaikainen ja ajattelen että naimisiin mennään vain kerran. Joo, joskus arviot menee pieleen ja erotaan ja on ok mennä uudelleen naimisiin. Mutta että kolmannen kerran..olen ollut itsekin pitkissä suhteissa mutta avioliittoon en silloisten miesten kanssa halunnut. Tämän miehen kanssa halusin.
Välillä vaivoin synkistelyyn ja mietin että voinko luottaa ihmiseen joka eronnut jo kahdesti. Ja että mies on jo kaksi kertaa mielestään löytänyt elämänsä rakkauden ja halunnut naimisiin. En olen siis hänen elämänsä nainen. Niin kuin hän minulle on elämäni mies. Ajatuksia siis kaipailen mitä mieltä ihmiset on useammasta avioliitosta. Itse olen useampaa avioliittoa vastaan, kuitenkin avioliitto on minulle tärkeä sitoutumisen merkki. Avioliitto on omassa ajatuksessani tärkeämpi kuin avoliitto. Miten toimisitte minun tilanteessa ja saa muitakin kommentteja antaa, etenkin tsemppejä.

Aika huono lähtökohta avioliitolle. Et rakasta ja hyväksy miestä aidosti. Sun kannattaa nyt todella miettiä, haluatko oikeasti naimisiin hänen kanssaan ja miksi haluat. Hän ei ole täydellinen, etkä ole sinäkään. Jos kuvittelet liikoja, niin saatat olla viiden vuoden kuluttua itsekin eronnut.

Pohdi mistä syystä hän on eronnut. Jos hänen puoleltaan on ollut väkivaltaa, alistamista tai pettämistä, niin älä jää suhteeseen.

Yritä saada selville mikä oli se tekijä miksi suhteet päättyivät ja päättyivätkö aina samaan asiaan. Jos ihminen ei pysty käsittelemään ongelmaansa niin hän toistaa sen kerta toisensa jälkeen. On kun soittaisi samaa levyä ja tietyn kappaleen kohdalla tulee stoppi.

Kohta 6 vuotta ollaan oltu yhdessä. Miehen liitot päättyneet eri syistä, ensimmäinen koska ei toiminut ja toisessa puoliso lähti. Ei ole väkivaltaa tms. ollut. Olemme kyllä käyneet päättymisen syyt läpi.
On totta etten hyväksy miehen toimintaa täysin. Meillä on erilaiset arvot. Toisaalta parempaa miestä saa etsiä. Arvot ja tunteet siis on ristiriidassa. Meillä on lapsia, mutta ei yhteisiä eikä ole tulossakaan. Kamppailen myös huonon itsetunnon kanssa. Jos emme mene naimisiin, niin mikä sitoo meidät yhteen. Tietenkin haluaisin olla parempi kumppani kuin aiemmat. Aiempien kanssa mies saanut lapsia ja ollut naimisissa. Mitä meillä on jos ei ole kumpaakaan. Avopuoliso ei ole lainkaan silmissä mikään jos ei ole yhteisiä lapsia. Avioliitossa sinulla on velvollisuuksia toista kohtaan, samoin oikeuksia.
Suhde voi olla parempi toki ja rakkaus syvempää vaikka ei avioliittoon mene. Avioliitto kuitenkin sitoo ihmiset yhteen. Miehenkin mielestä avioliitto virallistaa suhteen a on sitovampi kuin avoliitto.

Yhteistyössä