USA:n pressa Donald Trump

vierailija
Varmaan monta ketjua DT:stä mutta aloitetaan uusi. Kuitenkin maailman eniten valtaa omaava henkilö.

Mitä mieltä? Miten asenteesi on muuttunut häneen vuosien varrella?

Mulle hän oli tietenkin sellainen suht. harmiton kaveri vuosikausia, mutta sitten kun nousi ehdokkaaksi joskus 2015 niin tavallaan alkuun jopa aattelin, että voisi olla piristysruiske. Etenkin kun en Hilarystä tykännyt sitten yhtään.

No se eka kausi oli aikamoinen ja en todellakaan pitänyt hänen tyylistään. Mutta kuitenkin aattelin, että siinä oli jotain hyvääkin. Oma kuppi meni kyllä nurin sitten niissä vaalivilppijutuissa ja siinä että ei myöntänyt tappiotaan. Ja siihen päälle se Capitol Hill-homma.

Ajattelin sitten, että hyvä että ei enää ikinä uudestaan. Mutta olinpa väärässä.

Nyt touhu on sitten jo aivan kauheaa. En voi tajuta, miten kukaan voi (ellei oo Putin tms.) voi nähdä siinä mitään hyvää.

Tiedän, että palstalla moni on häntä ainakin osittain tukenut. Missä vaiheessa tajusitte, että miten paha tapaus on kyseessä? Missä vaiheessa aloitte ajatella, että kaverista on enempi haittaa kuin hyötyä? Vai oletko vieläkin MAGA-jengissä?

Itse olen äänestänyt persuja ja tiedän, että meissä on paljon trumpin symppaajia. Mutta paljon myös sellaisia, jotka näkevät toisin.

vierailija
Olen ollut huolissani kaverista USA:n pressana aina. Aluksi en uskonut hänellä olleen mitään mahdollisuuksia, mutta mitä lähemmäksi ne ekat vaalit silloin tuli, niin pahemmalta alkoi näyttää.

No sitten aattelin, että hänen tunarointi estää toisen kauden. No niin sitten kävikin ja olin varma että hänestä päästään. Ja ajattelin, että tavallaan selvittiin aika vähällä.

No tää toinen kausi onkin sitten ollut ihan hirveetä painajaista. Kaveri entistä enemmän sekasin, mutta pahempi juttu on se, että nyt hänellä on toi oma porukka tuolla sekoilemassa mukana. Edellisellä kaudella omatkin pisti vähän hanttiin.

Oon tosin päässyt ahdistuksesta sillä, että kattelen vähemmän uutisia ja luotan siihen, että lopulta tämäkin pa*ka loppuu. Ja ei tuokaan huono ihminen ja ääliö pysty murentamaan oman elämäni peruskulmakiviä.

En ole koskaan USA:ssa käynyt, mutta eläkepäivinä olis tarkoitus mennä (5 vuoden päästä). Toivotaan, että tämä hulluus on silloin loppu.

• Haha
Reactions: Lispetti
vierailija
Olen ollut huolissani kaverista USA:n pressana aina. Aluksi en uskonut hänellä olleen mitään mahdollisuuksia, mutta mitä lähemmäksi ne ekat vaalit silloin tuli, niin pahemmalta alkoi näyttää.

No sitten aattelin, että hänen tunarointi estää toisen kauden. No niin sitten kävikin ja olin varma että hänestä päästään. Ja ajattelin, että tavallaan selvittiin aika vähällä.

No tää toinen kausi onkin sitten ollut ihan hirveetä painajaista. Kaveri entistä enemmän sekasin, mutta pahempi juttu on se, että nyt hänellä on toi oma porukka tuolla sekoilemassa mukana. Edellisellä kaudella omatkin pisti vähän hanttiin.

Oon tosin päässyt ahdistuksesta sillä, että kattelen vähemmän uutisia ja luotan siihen, että lopulta tämäkin pa*ka loppuu. Ja ei tuokaan huono ihminen ja ääliö pysty murentamaan oman elämäni peruskulmakiviä.

En ole koskaan USA:ssa käynyt, mutta eläkepäivinä olis tarkoitus mennä (5 vuoden päästä). Toivotaan, että tämä hulluus on silloin loppu.
Viiden vuoden kuluttua Vance on Usan pressa. 🤣

vierailija

Yle Jälkiviisaiden Janne Saarikivi löysi lohdulliset sanat tulevaisuudestamme.

No olihan se ensimmäisellä kertaa yllätys että Trumpista tuli pressa.

On asioita joita arvostan, muun muassa:

Toi ensimmäisenä vaikutusvaltaisena ihmisenä esille mediapoolin puutteet (paljasti paskapuheet/toiminnan), puhuu suoraan asioista, on onnistunut toteuttamaan asioita joille muut pressat eivät ole tehneet mitään (muun muassa uusi terroristilaki), NykyWokeHumpan torppaaminen oli todella upea asia - ensimmäistä kertaa historiassa JÄRKEVIÄ päätöksiä saadaan aikaan tällaisella aikataululla, Trump on aidosti kiinnostunut omasta maastaan ja sen kansalaisista, ja, myös toimii tämän mukaisesti.

Usan kansalaiset Trumpin valitsivat (jos ei ollut vaalivilppi). Yleinen ilmapiiri kyllä puolsi että Trumpilla oli valtava kannatus. Toisin kuin Kamalalla, tai aikoinaan Bidenillä.

Toiveena on, että USA:n ryöstöretket loppuisivat - emme kaipaa konflikteja/sotia! Usa on jo pitkään elänyt aseteollisuudella, eli sodilla. Hitman-projektin voisi myös kuopata jo - Usan täytyy jättää maat rauhaan.
Eos, saisiko Trump tehtyä näille asioille jotakin.

Miinuspuolia löytyy kaikesta ja kaikista, varmasti myös Trumpista. Hän on bisnesmies niin olettaa voi, että veronkierto/kikkailu on jatkossakin sallittua, ja, Israelin pamput edelleen pitävät Trumpia näpeissään: joskus on valittava kahdesta huonosta huonompi (ainakin väliaikaisesti).

Viimeksi muokattu:
vierailija
Trump on yksi rehellisimmistä presidenteistä Yhdysvaltojen historiassa.
Hän kertoo suoraan mistä Ukrainan sodassa on kyse, eikä verhoa Yhdysvaltojen vaikutusvallan kasvua Ukrainassa ja maan aseistamista minkään ylevän tekosyyn avulla, vaan kertoo rehellisesti, me haluamme saada Ukrainan luonnovarat omaan hallintaamme.

Sama homma Grönlannin suhteen, enkä usko, että siellä aloitetaan Yhdysvaltojen toimesta samanlaista kampanjaa kuin Ukrainssa, perustetaan televisiokanavia suoltamaan Usapropagandaa 24/7, eikä maassa suoriteta "vallankumousta" Usan myötävaikutuksella.
Homma hoidetaan tyylikkäämmin ja vähemmän tuhoa aiheuttavasti kuin Ukrainassa.

Ongelmaksi oman maamme kannalta muodostui se, että Trump ja hänen hallintonsa suhtautuu negatiivisesti wokeen ja ääriliberaaliin politiikkaan ja he suosivat perinteisiä konservatiivisia arvoja. kuten valtaosa Yhdysvaltojen kansalaisistakin jotka äänestivät hänet maansa presidentiksi.

Ongelman ydin on siinä, että valtionjohtomme veikkasi väärää hevosta liittyessämme Natoon, sillä myös Venäjä taistelee konservatiivisten arvojen säilyttämisen puolesta, joten Yhdysvalloilla ja Venäjällä on enemmän yhteisiä intressejä kuin Euroopan vihervasemmistolaisilla arvoilla hallitsemilla Euroopan mailla.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Tästä kans Lispetit tykkää:

Tiede on huijausta
Täällä katsos vissiin sitten maksavat siitä että tutkitaan miten katkarapu juoksee juoksumatolla tai siitä että kytätään paskooko karhu metsään.

Oletko lukenut millaisia tutkimuksia meillä tehdään…ei mikään ihmekään että tulevat tänne!🙄

1. kausi: Worst ever
2. kausi: Breaking every records

Lisäksi tossa välissä huonoin häviäjä ikinä. Nyt "tukena" tietenkin tota omaa huuhaa-jengiä. Enpä tästä asiasta kauheesti viitsi edes keskustella, mutta teenpä nyt kantani selväksi.

Voishan tästä kirjoitella vaikka ja mitä, mutta eiköhän ne, jotka jotain politiikasta, kauppasuhteista, turvallisuuspolitiikasta - you name it, homman jo tajua. Ja ne jotka eivät tajua, eivät muuta mieltään vaikka sienipilviä alkaisi nousta takapihalla.

vierailija
Aikamoisessa ristiriidassa sun jutut, Lispetti. Mainostat kovin olevasi isänmaallinen. Ei oikein sovi siihen fanittaa Trumpia, jonka politiikka luo epäturvallisuutta koko maailmaan. Etenkin Eurooppaan. Kaikkein eniten Venäjän lähistölle.

Putinin et ole myöskään koskaan oikein tuominnut. Luulis ihmisen tajuavan, että juuri näiden kahden ihmisen touhut ovat Suomelle kaikkein suurin turvallisuusuhka.

Maailma olisi paljon parempi paikka jos näiden kahden tilalla olisi rakentavia poliitikkoja.

vierailija
Trumpin kannattajat eivät näe nokkaansa pidemmälle. Mutta nyt tuolla on niin suuret älyttömyyden menossa, että kohta kirpaisee.

Tai sitten Trump vetäytyy tulleista ja esim. Rokotevastaisesta politiikasta. Toisaalta jos rokotteet jätetään isommassa määrin väliin, niin alkaa muuten päitä putoamaan.

vierailija
Ei niin paljon pahaa, ettei jotakin hyvääkin.
6% greenlantilaisista haluaa liittyä Usaan, 19% ei tiedä mitä tehdä asian kanssa.
Mitä pienempi valtion työntekijä määrä sitä pienemmät valtion menot.
Mitä enemmän työttömiä, sitä helpompi löytää uusia työntekijöitä.

Yksi asia on yhdelle hyvä, mutta usealle huono

Sadasta rokotteesta tulee yhdelle käsivarsi kipeäksi, mutta säästää 50 hengen.
Jotkut huomaavat vain tuon käsikipuisen.

Yhteistyössä