Urakysymyksiä terveydenhoitoala

• Viestiketjun aloittaja hoitsuksiko
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
onko toi lähihoitajan koulutus 2vuotta kun oon kuitenki lukion oppimäärän käyny
Tähän et ollut vielä saanut kommenttia. Lukion päättötodistuksesta sinulle pystytään hyväksilukemaan vapaastivalittavat, yhteiset opinnot sekä toinen ammatillisten valinnaisten kokonaisuuksista eli säästät yhden vuoden opintoajassa. Tähän et kirjoituksia tarvitse.

Et muuten tarvitse ylioppilastutkintoa myöskään hakeaksesi amk-opiskelijaksi. Tämä ei tietty poista sitä, että siltikin tarvitsisit joko hyvän lukion tai ammattikoulun todistuksen päästäksesi pääsykokeisiin saakka - ja siitä mahdollisesti sisälle asti :)

Alkuperäinen kirjoittaja aitiliini83:
MIkä on raja todistuksen keskiarvossa millä pääsee amiksiin...edes pääsykokeeseen?
Sellaista ei olekaan. Ammattikorkeakoulut kutsuvat pääsykokeisiin esimerkiksi kolme kertaa aloituspaikkojen määrän -> alin riittävä keskiarvo riippuu sen kerran hakijoiden tasosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Naw2012:
Etkö vois hakea molempiin ja jos ei sh-koulutukseen pääse niin sit lähäriksi?
Nimenomaan näin kannattaa toki toimia, eli hakea kumpaankin koulutusmuotoon. Meille amikseen aina vapautuukin varasijaisille paikkoja kesällä, kun valituksi tulleet ovatkin saaneet paikan myös amk:sta ja valitsevat ennemmin sen. Eli eipä olisi ap ainoa, joka näin toimii =)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja aitiliini83:
MIkä on raja todistuksen keskiarvossa millä pääsee amiksiin...edes pääsykokeeseen?
kaipa se on jotain 7? mulla on ihan hyvä päättötodistus, ei siinä mitään. ei oo vaan kirjoittaminen mun juttu ja vaikka oliskin niin mieluummin kypsyn eka ja sit opiskelen vaativampaan ammattiin. lähihoitajan koulutus on hyvä siirtymä.

Yhteistyössä