Uraäitiys????

  • Viestiketjun aloittaja Vaikea valinta
  • Ensimmäinen viesti
Vaikea valinta
Sain tänään erittäin houkuttelevan työtarjouksen.... työ vastaa täysin koulutustani ja palkka erittäin hyvä ( enempi kuin olen koskaan pyytänyt tai saanut ) Ainut miinus tässä työssä on se että työ sijaistsee 95 kilsan päässä kodistamme :(

Meillä on yksi lapsi joka täyttää kohta 3 vuotta, isä jäisi lapsen kanssa kotiin. tulevaisuudessa ehkä voisimme muuttaa paikkakunnalle missä työsijaitsee, mutta nyt on mahdotonta. Oon miettinyt tuota työmatkaa.... onko liian raskas ajaa päivittäin? loon varmaan aivan puhkipoikki työpäivien ja työmatkan jälkeen... ei ole lapsen edunmukaista :( mietin myös jos tekisin pidempää päivää ja nukkuisin edullisessa hotellissa 3 yötä niin voisin päästä lähtemään jo torstaina takasin kotiin... ei tarvitsisi maksaa bensakuluja, mutta yöpyminen olisi varmaan edullisimmassa n.55 euroa yö..... mutta sitten jaksaisi olla lapsen kanssa, jäisikö kuitenkin enemmän aikaa?

Nyt olisi vinkit tarpeen.... Unelmaduuni vai työttömyys? varmasti saisin jossakin vaiheessa lähempääkin työn. Nyt olen ollut kohta 3 vuotta lapsen kanssa kotona ja isä töissä.
 
kyllä, olen katkeroitunut
[QUOTE="vieras";26732068]Jos sä olisit mies, niin et varmaan edes miettisi ottaisitko työn vastaan.[/QUOTE]

Koska miehet on keskimäärin sikoja kaikki.
 
Ratu
Voisitko tehdä aluksi lyhempää työviikkoa? Pääsisit kokeilemaan, miltä työ ja työmatka tuntuu.
Tunnin työmatka on aikasta normaalia monelle. Työmatkakuluja voi vähentää verotuksessa.
 
Mä en edes miettisi ottaisinko työn vastaan. Totta helvetissä ottaisin!!!

Olethan sinä muutakin kuin äiti eikä kotiäitiys ole mikään meriitti cv:ssä...

Onko mahdollista käyttää junaa tai muuta joukkoliikennettä ettei tarvitsisi ajaa?
 
njp
Ehdottomasti töihin! Tuo työ saattaa jatkossa poikia vastaavaa lähempää ja nykyaikana saa olla onnellinen, jos saa kotivuosien jälkeen töitä. Jos mies kotona, voit joskus tehdä tuon hotellijutun ja voit saada vapaata toiste. Joskus vois mies ja lapsi retkeilä hotelliin sun kanssa. Ainakin kokeilun arvoista!
 
joo-o
No, voi hyvä tavaton, tietenkin otat työn! Mikäs ongelma tuo on, jos kerran mies voi jäädä kotiin! Sitten vielä maksimoit etätyöskentelymahdollisuudet ja alatte kipin kapin etsiä uutta kotia lähempää työpaikkaasi.
 
toinen uraäiti
Öö, miksi et ottaisin jos mies kerta kotona! Itse ottaisin heti työn vastaan. Tekee varmasti hyvää uralle että edes vähäksi aikaa kannattaa jäädä. Ja sillä aikaahan voit hakea töitä lähempää.

Eri asia jos miehesikin olisi töissä ja lasta pitäisi viedä päiväkotiin ja hoitopäivistä tulisi pitkiä. Mutta itse ottaisin unelmaduunin siinäkin tapauksessa.
 
ketjun aloittaja
Lähinnä mietin tuota työmatkaa jok on 95 kilsaa per matka. Ajoa tulisi 190 kilsaa päivässä... onko työmatkana liian pitkä? työpäivälle tulisi pituutta 11 tuntia matkoineen, jaksanko sen jälkeen lapsen kanssa mitään? illasta jäisi pari hassua tuntia ja sitten saisi mennä nukkumaan....
 
njp
Lähinnä mietin tuota työmatkaa jok on 95 kilsaa per matka. Ajoa tulisi 190 kilsaa päivässä... onko työmatkana liian pitkä? työpäivälle tulisi pituutta 11 tuntia matkoineen, jaksanko sen jälkeen lapsen kanssa mitään? illasta jäisi pari hassua tuntia ja sitten saisi mennä nukkumaan....
Jos mies on kotona ja pystyy hoitamaan aamut, lähde vaikka tunti-pari aiemmin töihin, niin pääset aiemmin kotiinkin. Sitäpaitsi tuo ajomatka on sen verran pitkä, että ehdit hyvin nollata työpäivän tapahtumat matkan aikana ja jaksat sitten ehkä paremminkin keskittyä lapseen iltaisin. Ja vapaapäiviähän sullakin kai olisi.
 
Lähinnä mietin tuota työmatkaa jok on 95 kilsaa per matka. Ajoa tulisi 190 kilsaa päivässä... onko työmatkana liian pitkä? työpäivälle tulisi pituutta 11 tuntia matkoineen, jaksanko sen jälkeen lapsen kanssa mitään? illasta jäisi pari hassua tuntia ja sitten saisi mennä nukkumaan....
Eihän se ruusuista olisi, mutta kuten on sanottu - päätöksen voi perua sitten myöhemmin. Työsopimus ei ole ikuinen (ja määräaikaiseenkin voi tehdä irtisanomisehdot).

Itselläni on mennyt aina 10h työpäivään matkoineni ja se kyllä tarkoittaa paljon vapaa-aikaa päivässä :D Paitsi tietysti jos sinä nukut myös 12h unia.
 
"vieras"
on keksitty naisten luokitteluun. Mikä se sellainen on?
Kotona lasten kanssa vietetyt varhaisvuodet ei haittaa cv:ssä. Ihme tasapäistämistä joillain.

Kuka kirkkaimman kruunun saa?
Tehkää aikuiset itsenäisiä päätöksiä elämässänne miettimättä mitä muut mahtaa olla mieltä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26748129]on keksitty naisten luokitteluun. Mikä se sellainen on?
Kotona lasten kanssa vietetyt varhaisvuodet ei haittaa cv:ssä. Ihme tasapäistämistä joillain.

Kuka kirkkaimman kruunun saa?
Tehkää aikuiset itsenäisiä päätöksiä elämässänne miettimättä mitä muut mahtaa olla mieltä.[/QUOTE]

Jos on uraäiti, niin tekee uraa kotona lapsia hoitamalla.

Toki tällä palstalla se ymmärretään äitinä, joka käy töissä. :D
 
määääääääääääää
Työmatkan jaksaminen riippu ihmisestä. Omalla äidilläni on 80km työmatka, jonka on ajanut nyt 8 vuotta edestakaisin joka päivä. Appiukolla saman mittainen työmatka, mutta ei jaksanut ajaa kuin ½ vuotta sitä, ei ollut hänen juttu. Nyt hänellä on kämppä työkaupungissa ja yöpyy siellä 3 yötä viikossa.

Ja tosiaan vuokrakämpän hankkiminenhan on edullisempaa kuin nukkua halvassa hotellissa niin paljon. Eiköhän lähes joka kaupungista 300-400€/kk jonkun minikämpän saa vuokrattua, eihän siellä tarvii olla kuin sänky.
 

Yhteistyössä