Tuo päämäärähakuisuus on mullakin yksi mikä tulee mieleen kun mietin mitä "ura" pitää sisällään verrattuna työhön. Pääsääntöisesti miellän uraa rakentavat myös kouluttautuneiksi, en jotenkin osaa pitää pitkän tähtäimen urasuunnitelmana mennä suoraan peruskoulusta kaupan kassalle ja toivoa pääsevänsä myymäläpäälliköksi vain töitä tekemällä. Mun mielestä se on työn tekoa ja toiveita ylenemisestä.
Jos mietin omalta kohdaltani, niin mulla on tarkoituksena tehdä töitä koska on pakko, ei tehdä uraa. Olen kouluttautunut, kyllä, mutta haluan silti vain työpaikan josta pääsen helposti vaihtamaan toiseen jos kyllästyn ja teen vain töitä sen 37,5h/vk.
Jos taas haluaisin "tehdä uraa", olisin tietenkin jättänyt lasten teon myöhemmälle (eli väliin) ja hakeutunut hyvät etenemismahdollisuudet sisältävään duuniin suoraan koulusta, tehnyt niska limassa töitä jotta saan edettyä, olisin kouluttautunut lisää ja pysynyt ajan hermolla, pitänyt huolta että etenemismahdollisuudet on aina olemassa eikä tule pitkiä poissaoloja työelämästä jne..