V
vierailija
Vieras
Asiakaspalvelua ala UPS
Ostin Saksasta yksityishenkilöltä käytetyn sukelluspaketin, jossa oli kaksi 12 litran sukellussäiliötä, teräksinen selkälevy ja tasapainotusliivi. Lähetyksen kokonaispaino oli 34 kg
Kun paketti saapui to 7.4 minulle Suomeen, huomasin pakettia avatessani että tasapainotusliivin täyttöventtiili oli rikkoontunut matkan aikana. Paketti oli mielestäni hyvin pakattu, ja paketti oli teipattu teipillä, jossa luki Särkyvää, lasia, käsiteltävä varovasti. Kuitenkin pakettia oli käsitelty kaikkea muuta kuin varovasti ja paketin pahvilaatikkoon oli tullut matkan aikana kaksi reikää.
Ilmoitin asiasta UPS:n asiakaspalveluun pe aamulla ja minulle luvattiin, että he rupeavat selvittämään asiaa lähettäjän kanssa ja lupasivat olla minuun yhteydessä. Minuun ei kuitenkaan oltu missään yhteydessä ja pakettia yritettiin noutaa takasin perjantaina 8.4 iltapäivällä. Tuo paketti oli kuitenkin minulla autossa, eikä tuo nouto tuolloin onnistunut. Aamulla asiakaspalveluun soittaessani oli sovittu, että paketin mahdollisesta noutamisesta sovitaan erikseen.
Kun soitin tuosta perjantaina 8.4 uudestaan UPS:n asiakaspalveluun, niin minulle sanottiin, että paketti tullaan noutamaan sitten maanantaina. Kun noutoa ei kuitenkaan tapahtunut, soitin uudestaan UPS:n asiakaspalveluun torstaina 14.4 miksei tuota pakettia oltu noudettu. En saanut tuohon asiaan mitään selitystä, mutta paketti noudettiin nyt pe 15.4. Laitoin paketin mukaan omat yhteystietoni ja viestin, että vaadin että minuun ollaan yhteydessä ennen kuin mitään korjauksia tehdään ja nuo korjaukset hyväksytetään minulla. Sukelluksissa minun henkeni on kuitenkin tuon paketin varassa.
Soitin taas UPS:n asiakaspalveluun 21.4 kun en ollut saanut mitään vastausta, mutta minulle ei kuulemma voi antaa tuosta paketin käsittelytilanteesta tietoja koska en ole paketin lähettäjä. Kuitenkin itse olen joutunut nuo lähettäjän rahtikustannukset maksamaan. Heillä on heidän standardien mukaan kaksi viikkoa aikaa käsitellä vahinkotapahtuma paketin takaisinnoudosta laskien. Kysyin alkaako tuo aika siitä kuin tuo paketti on pitänyt noutaa, vai siitä milloin se viitsitään noutaa. Tuohon en saanut vastausta.
Laitoin viestiä paketin lähettäjälle ja pyysin häntä selvittämään mitä tuolle paketille kuuluu. Hän kertoi viestissä, että hän oli saanut tuon koko paketin takaisin. Häneen ei kukaan ollut UPS:ltä yhteydessä, he olivat vain toimittaneet tuon paketin takaisin. Hän ihmetteli miksi olin lähettänyt takaisin koko paketin, kun tuo pelkkä rikkoontunut tasapainotusliivi painaa vain noin pari kiloa. UPS:n mukaan jos minä teen ilmoituksen rahtivahingosta, täytyy koko paketti lähettää takaisin tarkistettavaksi, vaikka vain jokin pieni osa on siitä rikkoontunut.
Lähettäjä myös viestitti minulle, ettei hänen mielestään ole hänen vastuulla, jos UPS rikkoo paketin sitä toimittaessaan.
Eli nyt on mennyt jo lähes kuukausi siitä, kun paketti on lähtenyt Saksasta. Kun soitin UPS:n asiakaspalveluun tänään 25.4, niin minulle kerrottiin, että kaikki on mennyt aivan niin kuin pitääkin ja tilattu palvelu on toimitettu. Minun pitää ottaa yhteyttä lähettäjään ja hänen pitää hoitaa asiaa eteenpäin. Kun kysyin, olenko minä saanut sitä palvelua, mitä olen tilannut, niin minulle sanottiin että minä en ole heidän asiakas, vaan se kuka rahdin lähettää. Sillä onko rahdin vastaanottaja tyytyväinen saamaansa palveluun, ei heidän mielestä ole merkitystä.
Aika outoa, että tavaroita saa rikkoa miten haluaa, mutta itse ei tarvitse hoitaa vahinkoja kuntoon. On toki selvä, että noita rahtivahinkoja varmasti tapahtuu, mutta tämä asioiden hoitaminen ihmetyttää tällaista rahtipalvelujen maallikkoa. Yhtään kertaa UPS:ltä ei oltu minuun yhteydessä lupauksista huolimatta. Kun pyysin, että minut yhdistetään UPS:n asiakaspalvelusta vastaavalle, niin sitä ei kuulemma voinut tehdä. Todennäköisesti UPS:llä ei ole olemassa asiakaspalvelusta vastaavaa henkilöä.
Tämä episodi on kaikille varoituksena ko. yrityksen toimintatavoista. Tavaroita ulkomailta tilattaessa kannattaa myös kiinnittää huomiota keneltä rahtipalvelut ostaa.
Saa jakaa ja se on mielestäni erittäin suotavaakin. Tämä on hyvä case myös asiakaspalvelua kouluttaville.
Ostin Saksasta yksityishenkilöltä käytetyn sukelluspaketin, jossa oli kaksi 12 litran sukellussäiliötä, teräksinen selkälevy ja tasapainotusliivi. Lähetyksen kokonaispaino oli 34 kg
Kun paketti saapui to 7.4 minulle Suomeen, huomasin pakettia avatessani että tasapainotusliivin täyttöventtiili oli rikkoontunut matkan aikana. Paketti oli mielestäni hyvin pakattu, ja paketti oli teipattu teipillä, jossa luki Särkyvää, lasia, käsiteltävä varovasti. Kuitenkin pakettia oli käsitelty kaikkea muuta kuin varovasti ja paketin pahvilaatikkoon oli tullut matkan aikana kaksi reikää.
Ilmoitin asiasta UPS:n asiakaspalveluun pe aamulla ja minulle luvattiin, että he rupeavat selvittämään asiaa lähettäjän kanssa ja lupasivat olla minuun yhteydessä. Minuun ei kuitenkaan oltu missään yhteydessä ja pakettia yritettiin noutaa takasin perjantaina 8.4 iltapäivällä. Tuo paketti oli kuitenkin minulla autossa, eikä tuo nouto tuolloin onnistunut. Aamulla asiakaspalveluun soittaessani oli sovittu, että paketin mahdollisesta noutamisesta sovitaan erikseen.
Kun soitin tuosta perjantaina 8.4 uudestaan UPS:n asiakaspalveluun, niin minulle sanottiin, että paketti tullaan noutamaan sitten maanantaina. Kun noutoa ei kuitenkaan tapahtunut, soitin uudestaan UPS:n asiakaspalveluun torstaina 14.4 miksei tuota pakettia oltu noudettu. En saanut tuohon asiaan mitään selitystä, mutta paketti noudettiin nyt pe 15.4. Laitoin paketin mukaan omat yhteystietoni ja viestin, että vaadin että minuun ollaan yhteydessä ennen kuin mitään korjauksia tehdään ja nuo korjaukset hyväksytetään minulla. Sukelluksissa minun henkeni on kuitenkin tuon paketin varassa.
Soitin taas UPS:n asiakaspalveluun 21.4 kun en ollut saanut mitään vastausta, mutta minulle ei kuulemma voi antaa tuosta paketin käsittelytilanteesta tietoja koska en ole paketin lähettäjä. Kuitenkin itse olen joutunut nuo lähettäjän rahtikustannukset maksamaan. Heillä on heidän standardien mukaan kaksi viikkoa aikaa käsitellä vahinkotapahtuma paketin takaisinnoudosta laskien. Kysyin alkaako tuo aika siitä kuin tuo paketti on pitänyt noutaa, vai siitä milloin se viitsitään noutaa. Tuohon en saanut vastausta.
Laitoin viestiä paketin lähettäjälle ja pyysin häntä selvittämään mitä tuolle paketille kuuluu. Hän kertoi viestissä, että hän oli saanut tuon koko paketin takaisin. Häneen ei kukaan ollut UPS:ltä yhteydessä, he olivat vain toimittaneet tuon paketin takaisin. Hän ihmetteli miksi olin lähettänyt takaisin koko paketin, kun tuo pelkkä rikkoontunut tasapainotusliivi painaa vain noin pari kiloa. UPS:n mukaan jos minä teen ilmoituksen rahtivahingosta, täytyy koko paketti lähettää takaisin tarkistettavaksi, vaikka vain jokin pieni osa on siitä rikkoontunut.
Lähettäjä myös viestitti minulle, ettei hänen mielestään ole hänen vastuulla, jos UPS rikkoo paketin sitä toimittaessaan.
Eli nyt on mennyt jo lähes kuukausi siitä, kun paketti on lähtenyt Saksasta. Kun soitin UPS:n asiakaspalveluun tänään 25.4, niin minulle kerrottiin, että kaikki on mennyt aivan niin kuin pitääkin ja tilattu palvelu on toimitettu. Minun pitää ottaa yhteyttä lähettäjään ja hänen pitää hoitaa asiaa eteenpäin. Kun kysyin, olenko minä saanut sitä palvelua, mitä olen tilannut, niin minulle sanottiin että minä en ole heidän asiakas, vaan se kuka rahdin lähettää. Sillä onko rahdin vastaanottaja tyytyväinen saamaansa palveluun, ei heidän mielestä ole merkitystä.
Aika outoa, että tavaroita saa rikkoa miten haluaa, mutta itse ei tarvitse hoitaa vahinkoja kuntoon. On toki selvä, että noita rahtivahinkoja varmasti tapahtuu, mutta tämä asioiden hoitaminen ihmetyttää tällaista rahtipalvelujen maallikkoa. Yhtään kertaa UPS:ltä ei oltu minuun yhteydessä lupauksista huolimatta. Kun pyysin, että minut yhdistetään UPS:n asiakaspalvelusta vastaavalle, niin sitä ei kuulemma voinut tehdä. Todennäköisesti UPS:llä ei ole olemassa asiakaspalvelusta vastaavaa henkilöä.
Tämä episodi on kaikille varoituksena ko. yrityksen toimintatavoista. Tavaroita ulkomailta tilattaessa kannattaa myös kiinnittää huomiota keneltä rahtipalvelut ostaa.
Saa jakaa ja se on mielestäni erittäin suotavaakin. Tämä on hyvä case myös asiakaspalvelua kouluttaville.