UPS ja pakettitoimitus

• Viestiketjun aloittaja "Möl"
  • Ensimmäinen viesti
"Möl"
Moi!

Aattelin kysästä, että millaset kokemukset muilla on mahdollisesti tästä UPS:stä?

Tilasinpa nyt amazonista tavaraa taas, viimeksi kun tilasin UPS:n kautta, kuljettaja toi paketin joskus 4 aikaan iltapäivällä.

Nyt mulla lähetyksen seurannassa lukee näin:

"Aikataulun mukainen toimitus:
Keskiviikko, 30.01.2013, Päivän loppuun mennessä"

ja oikeen isolla vihreellä että "TOIMITUKSESSA:AJALLAAN." "se toimitetaan ilmoitettuna toimituspäivänä"

Toimittavat kuulemma 9-19 noita kotiovelle ja myöhemmin, no kello on nyt just 19 eikä pakettia näy. Tuolla sivulla ne vaan kehuu kuinka paketti nyt tulee täysin ajallaan varmaan miljoonassa eri kohtaa.

Mitäs tapahtuu sitten jos paketti ei tule tänään mun kätösiin? kai ne huomenna tuo sen ihan automaattisesti ilman että mun tarvii alkaa pelleilemään mitään, puhelinsoittoja tms.

Näinkin voi käydä
Itselläni kävi niin että kun ei oltu kotosalla oli toimittanut paketin naapuriin, siis naapuriin joka huonossa lykyssä olisi voinut olla vaikka millainen ilkiö. Onneksi sentäs olin naapurin joskus nähnyt ja tiesin että ihan normi nainen siellä asustelee eikä mikään sekopää. Lapun oli jakaja jättänyt ja siinä luki missä pakettini nyt on. Ihme touhua.

moi moi
[QUOTE="Möl";27969919]Moi!

Aattelin kysästä, että millaset kokemukset muilla on mahdollisesti tästä UPS:stä?

Mitäs tapahtuu sitten jos paketti ei tule tänään mun kätösiin? kai ne huomenna tuo sen ihan automaattisesti ilman että mun tarvii alkaa pelleilemään mitään, puhelinsoittoja tms.[/QUOTE]

Ne palauttaa sen sinne Amazonille.

hmph
Meillä UPS:n kanssa on ollut niin, että joskus on kuskilla (alihankkijaa käytetty sairastapauksen johdosta) vaikeuksia löytää perille, paketti on ollut autossa kyllä mukana. Eikä meille oltu soitettu ja kysytty ajo-ohjeita, vaikka ei löydetty perille. Soitin seuraavana päivänä ja paketti tuotiin silloin. Meillä ei ole jätetty pakettia naapuriin tai kenellekään, jos ei ole oltu kotona, vaan on jätetty lappu, että on yritetty käydä toimittamassa paketti ja lapussa ohjeet joko noutopaikkaan tai kuinka voi sopia uuden toimitusajan.

"möl"
Joo toi on ainakin huuhaata että palauttaisivat sen sinne heti nyt kun eivät ole edes käyneet täällä! :D

Onko kenelläkään antaa numeroa mihin voin soittaa ja tiedustella, kun en osannut oikein katsoa heidän sivuiltaan.

Täällä on ihan hirveä lumimyrsky, voisiko johtua siitä, etteivät tänään tuoneet.

Oisko tuolta?
[QUOTE="möl";27970020]Joo toi on ainakin huuhaata että palauttaisivat sen sinne heti nyt kun eivät ole edes käyneet täällä! :D

Onko kenelläkään antaa numeroa mihin voin soittaa ja tiedustella, kun en osannut oikein katsoa heidän sivuiltaan.

Täällä on ihan hirveä lumimyrsky, voisiko johtua siitä, etteivät tänään tuoneet.[/QUOTE]

Löytyskö tuolla oikeaa tietoa?

UPS: Ota yhteyttä

Jos kirjaudut sivulle löytyykö sieltä enemmän tietoa?

möi-möi
[QUOTE="möl";27970020]Joo toi on ainakin huuhaata että palauttaisivat sen sinne heti nyt kun eivät ole edes käyneet täällä! :D

Täällä on ihan hirveä lumimyrsky, voisiko johtua siitä, etteivät tänään tuoneet.[/QUOTE]

Aika turhaa yrittää soitella sinne tänään. Ne eivät luovuta kuljettajien numeroita millään ilveellä. Tosin sen saa tietää sitten jos kuljettaja soittaa.

"vieras"
No mulle tulee sännöllisesti tavaraa ups:n kautta ja hyvin on toiminut. Ne yrittävät muistaakseni toimittaa 3 kertaa (jättävät siitä aina ilmoitukisen oveen), ennen kuin lähettävät sen takaisin. Meillä ei ainakaan ole koskaan jätetty ilman lupaa minnekään naapureille tms. Tosin mulla on myös "valtakirja", että jättävät tiettyyn paikkaan, kun en ole kotona. Ja tuohan on ihan paikkakunnasta ja kuljetusfirmasta kiinni miten toimittavat ja miten reitit menee. Mullekin tulee aina jossain 11 - 12 välillä, koska ajavat säännöllisesti samaa reittiä meidän ohi. Silti minullakin lukee siellä "träkkilistassa", että "by end of the day".

"möl"
Kiitos, no jospa ne huomenna tulevat sitten, kun tänään eivät edes käyneet. Voiko toinen täysi-ikäinen allekirjoittaa paketin jos itse satun olemaan juuri sillä hetkellä opistolla?

möi-möi
[QUOTE="möl";27970142]Kiitos, no jospa ne huomenna tulevat sitten, kun tänään eivät edes käyneet. Voiko toinen täysi-ikäinen allekirjoittaa paketin jos itse satun olemaan juuri sillä hetkellä opistolla?[/QUOTE]

Kyllä voi.

"möl"
Hei nyt selvisi!

Oli jäänyt tulliin ylläri, ja tiedot niillä oli ihan päin helvettiä :D no huomenna ne tullaa sen ja perjantaina jakeluun eli saan sen silloin :)

Kiitos kaikille kuitenkin helpistä, ja varsinkin perjantaina olen vasta illan edellä kotona niin auttoi tuo tieto, että paketin voi allekirjoittaa joku toinen. :)

"Mauno"
Olen saanut kymmeniä UPSin lähetyksiä. Noin puolet tulee kuin voi olettaa.
Usein saa ilmoituksen, ettei osoite ole oikea tai vastaanottaja ole kotona. Keksivät usein tekosyitä.
Kerran soitin palvelukeskukseen, että se paketti on nyt tuotava. Kuski väitti käyneensä. Pihalla kuitenkin neitseellinen lumi, jossa näkyisi jäljet. Yllättäen kuski oli aloittanut jo perjantain vieton viinanhajusta päätellen.

UPS saattaa myös siirtää Express Saver paketit (toimitetaan vuorokaudessa Euroopassa) Itellan kyytiin, jolloin paketti ei saavu ajallaan.

Raivostuttavaahan tuo on, mutta vastaanottavana osapuolena et voi kuin alistua kohtaloosi.

"Kale"
UPSia kannattaa välttää kuin ruttoa. Eivät löytäneet osoitetta joten eivät toimittaneet pakettia. Päivien päästä toimitusyrityksestä posti toi lapun missä kerrottiin ettei lähetystä voida toimittaa. Aikaa paketin noutamiseen annettiin kaksi päivää. Asiakaspalvelussa vielä väittivät paketin olevan Suomen postin toimitettavana! Firmalla on heikon ammattitaidon lisäksi paha asenneongelma.

"vvieras"
Meillä oli kerrostalon ULKOovella ilmoitus ettei ole saatu toimitettua. Ei missään kerrottu että kotiovelle edes tuovat. Meillä ovikoodi, joten ei päässeet sisään. Numero annettu tilausvaiheessa mutteivat saa antaa kuljettajalle eli eivät voineet soittaa. Tosi kiva. Kuka vaan olisi voinut sen lapun siitä ottaa. Eivät edes kysyneet henkkareita kun hain sen sieltä jostain logistiikkakeskuksesta kun en jaksanut seuraavaan päivään oottaa. Kuka vaan siis olisi voinut ottaa lapun ja hakea.

Käkättävä keppi
Minullakin ollut huonoja kokemuksia Upsin kanssa. Heidän toimintatapoihinsa ei kuulemma kuulu soittaa asiakkaalle ennen toimitusta. Talossani ei ole ovisummeria joten paketin toimittaminen on hieman hankalaa. Ilmoitin uuden osoitteen että olisivat tuoneet työpaikalle mutta se osoite on heidän mukaansa vaillinainen. Muiden lähettifirmojen toimitukset kuitenkin ovat aina onnistuneet sekä kotiosoitteeseen että työpaikalle. Ihmettelen...

Huomauttaja
"Kerran soitin palvelukeskukseen, että se paketti on nyt tuotava. Kuski väitti käyneensä. Pihalla kuitenkin neitseellinen lumi, jossa näkyisi jäljet. Yllättäen kuski oli aloittanut jo perjantain vieton viinanhajusta päätellen."

Sen verran täytyy huomauttaa, että kun puhelimessa haiskahtaa viina, niin se haju tulee soittajan omista hönkäyksistä.

• Tykkää
Reactions: kuosis
UPS valehtelee
UPS valehtelee mm lähetyksen vastaanottamisessa: Jos kukaan ei ole kotona kuittaavat paketin itse vastaanotetuksi ja jättävät ulos varastettavaksi.

Välttäkää tätä UPS -syöpää viimeiseen asti

vierailija
Jep, ei todellakaan voi suositella. Meikäläisen pakettia kun tulivat tuomaan, niin minulta meni minuutti kun kipaisin ovelle hakemaan ja olin siinä ennen kuskia myöskin - kuski toteaa täysin yllättäen tylysti ovella paketin annettuaan: meinasin jo lähteä pois. Olis tehny mieli kysyä että mitä vittua sinä hemmetin idiootti selität?

Elikkäs aivan täysin perseestähän tuo on ja syvältä tuollainen asiakaspalvelu - ei muuta kuin boikottiin vaan koko firma, tuollaisia ala-asteikäisen tasolla olevia ihmisiä ei kenenkään tarvitse sietää asiakaspalvelijoina, joita nuo lähetyksiä toimittavat kuskit erityisesti ovat.

vierailija
Jep, ei todellakaan voi suositella. Meikäläisen pakettia kun tulivat tuomaan, niin minulta meni minuutti kun kipaisin ovelle hakemaan ja olin siinä ennen kuskia myöskin - kuski toteaa täysin yllättäen tylysti ovella paketin annettuaan: meinasin jo lähteä pois. Olis tehny mieli kysyä että mitä vittua sinä hemmetin idiootti selität?

Elikkäs aivan täysin perseestähän tuo on ja syvältä tuollainen asiakaspalvelu - ei muuta kuin boikottiin vaan koko firma, tuollaisia ala-asteikäisen tasolla olevia ihmisiä ei kenenkään tarvitse sietää asiakaspalvelijoina, joita nuo lähetyksiä toimittavat kuskit erityisesti ovat.
ootko vittu tosissas? kommentti ei ollu varmaan tarkotettu ilkeäksi. ole pelle vittu kiitollinen että sait edes pakettis, en mä ainakaan odottelisi mitään minuuttia oven takana että joku avaa. vitun idiootti

No mulla on yksi ja ainut kokemus ja sekin on hyvä.
Toimitus toimi hyvin. Sain tekstarin missä oli toimitusaika ja jos ei aika sopinut, niin sieltä soitettiin ja sovittiin uusi toimitusaika ja sain paketin siihen aikaan ku sovittiin ja kuski ootti pari minuuttia, että sai meiltä paketin kyytiin.
Hyvin osasi paikalle.

vierailija
Itse tilasin myös tavaraa UPS:n kuljettamana. Tavara saapui tänään ajallaan ovelleni. Eilen sain tekstiviestin, jossa ehdotettiin toimitusta tälle päivälle klo 9-12, ja siihen piti vastata sopiiko vaiko ei. Tuo toimituksen ajankohdan noinkin tarkkaan sopiminen johtuu varmaan siitä, että kuljettajana oli täällä Joensuussa sijaitseva paikallinen kuljetusfirma, vaikka tekstarin lopussa olikin terveisin UPS. UPS näköjään käyttää paikallisia kuljetusfirmoja tänne Itä-Suomeen. Kaiken kaikkiaan hyvä kokemus, voin käyttää toistekin UPS:ää.

vierailija
Siis eikö UPS toimita postiin sitä sen mukaan minkä lähiosoitteen on tilaukseen laittanut? Tilasin siis ensimmäistä kertaa sen kautta, kengät lähetettiin Def Shopista Saksasta. Paketti saapui Suomeen viime keskiviikkona ja niiden piti olla toimitettuna torstaina. Olin ite sit sössiny koska osoite oli puutteellinen et joku juttu oli jääny laittamatta. Eli ne on ollu nyt UPS illa jo viikon kohta eikä mitään oo kuulunu kun oon yrittäny osotetta vaihtaa. Onnistuin sitten vaihtamaan sen mutta mitään ei oo kuulunu. Mitä kannattais tehdä?

Yhteistyössä