Untuvatakin pesu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua...

Vieras
Espritin ohuehkon untuvatakin pesin pesuohjeen mukaan 30 asteessa koneessa. Kun otin pois koneesta, niin kaikki untuvat olivat kasaantuneina sinne tänne ja suurin osa takista oli tyhjää! Laitoin nyt pyörimään kuivausrumppuun siliävien ohjelmalla. Tuleekohan siitä vielä kalua??

Alkuperäinen kirjoittaja viivi:
untuvatakki pitää aina kuivattaa kuivausrummussa, vielä parempi jos laitat sinne tennispallon mukaan niin se pöyhii ne untuvat tasaisesti.

Olin just kirjottamas tota tennispallo juttua, pesupallokin käy paremman puutteessa :D

Itse pesen untuvatakin pesukoneessa ohjeen mukaan.

Sitten takille pikku ravistus ja henkarille kuivumaan takan viereen
Takan lämpö kuivattaa. Sitten kun on ihan kuiva. vähän ravistusta ja on taas hyvä.

Ei tarvi mitään kuivausrumpuja, tietenkin näin se kuivuminen vie vähän enemmän aikaa.

oon kuivannu joskus ilmankin palloa, välillä oon ottanu ulos kuivurista ja pöyhiny vähän ite. nykyään tulee muuten ainakin just espritin takeissa se pallo mukana! ostin juuri uuden talvitakin niin siellä oli taskussa juuri tähän tarkoitukseen pallo pienessä säilytyspussukassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:

Takan lämpö kuivattaa. Sitten kun on ihan kuiva. vähän ravistusta ja on taas hyvä.

Ei tarvi mitään kuivausrumpuja, tietenkin näin se kuivuminen vie vähän enemmän aikaa.

Mulla ainakin rupee ilman kuivausrumpua untuvat haisemaan :x

Alkuperäinen kirjoittaja viivi:
oon kuivannu joskus ilmankin palloa, välillä oon ottanu ulos kuivurista ja pöyhiny vähän ite. nykyään tulee muuten ainakin just espritin takeissa se pallo mukana! ostin juuri uuden talvitakin niin siellä oli taskussa juuri tähän tarkoitukseen pallo pienessä säilytyspussukassa.

Toi on kai niin vanha jo, ettei silloin mitään palloja kaupanpäälle tullut :) Mut toivotaan, että vielä siitä hyvä tulisi.

Tietääkö kukaan, kauan sen kuivumiseen menee?

Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:

Meillä ei kuivausrumpua,eli kuivatus tuollain henkarissa itse pöyhimällä.Ekan ja tokankin pesun jälkeen takki oli ok,mutta sitten kun pesin samalla kaavalla niin tuntuu,että siitä on kaikki ilmavuus hävinnyt!Jos jossain saisi kuivausrumpuun pesun jälkeen,niin tuliskohan tuosta vielä pöyheää?

Miehen ja omani untsikat olen jo aikas monta kertaa pessyt näin.
omani vielä useammin, kun menin tyhmyyksissäni ostamaan valkoisen takin.
Siinä näkyy kaikki roiskeet heti.

Takka kuivattaa nopeasti ja on jonkin ajan kuluttua kuiva ja vähän ravistusta niin on ihan uuden veroinen.

En tiedä jos takin vain ripustaisi ja odottaisi sen kuivumista ilman takkaa, niin miten kävisi, mutta lämpimän takan vieressä tulee hyvä.

Miehen ja omani untsikat olen jo aikas monta kertaa pessyt näin.
omani vielä useammin, kun menin tyhmyyksissäni ostamaan valkoisen takin.
Siinä näkyy kaikki roiskeet heti.

Takka kuivattaa nopeasti ja on jonkin ajan kuluttua kuiva ja vähän ravistusta niin on ihan uuden veroinen.

En tiedä jos takin vain ripustaisi ja odottaisi sen kuivumista ilman takkaa, niin miten kävisi, mutta lämpimän takan vieressä tulee hyvä.

Pitääpä munki kokeilla tuota takan lähellä kuivatusta.Nyt oon kuivannu kylppärissä ja pöyhiny useita,useita kertoja ja nyt tosiaan ei enää tullutkaan pöyheeksi...

Ja entä jos ei oo tennispalloa, niin mitä sit tulee? Eikö ne untuvat asetu tasaisesti?
Kyllä kuivat untuvat saa pöyhittyä. Ongelma on siinä, että ne untuvat liimaantuvat toisiinsa kiinni ja niiden kuivaminen täysin kuivaksi ottaa todella paljon aikaa. Pallo kuivausrummussa ratkaisee sen ongelman kun se pöyhii koko ajan ja ilma kiertää siellä untuvien välissä. Mutta jos ei ole palloa, niin pöyhii vaikka ensimmäisen kuivauksen jälkeen ja laittaa vielä hetkeksi kuivuriin. Pitäisi olla kuohkea lopputulos.

Toisaalta riippuu hirveästi vaatteen laadusta. Jos untuvat ovat liian isoissa pusseissa siellä sisällä, ne painuvat väistämättä kasaan pesun ja iän myötä.

Sama muuten mutta laitan kuivumaan pyykkitelineelle vaakatasoon. Kun kuiva pöyhin ja taas takki löytää muotonsa.

Yhteistyössä