Unitissistä pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annimanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

annimanni

Jäsen
09.09.2004
110
0
16
Meidän tyttö 1v1kk on tottunut nukahtamaan vain ja ainoastaan rinnalle. Nyt haluaisin vieroittaa vähitellen hänet rinnasta ja haluaisin kokemuksia saman läpi käyneiltä. Siis miten saan tämän ikäisen lapsen nukahtamaan ilman rintamaitoa? Tuttia tyttö ei käytä, ei myöskään tuttipulloa. En välittäisi noita edes yrittää opettaa kun ollaan tähänkin asti ilman pärjätty.

Minusta ei ole nyt apua, sillä viestisi olisi voinut olla minun, tosin tyttö on 15 kk. Nyt on meillä muutaman kerran käynyt niin, että saatuaan (ilmeisesti) imeä tarpeeksi, on irrottautunut itse rinnalta, kääntänyt kylkeä ja nukahtanut. Pitäisikö kysellä samaa tuolla "isolla" puolella?

Ootteko "äitä" mistä päin? Kun on tytöt näin saman ikäisiä, olis kiva vaihtaa kokemuksia muustakin. Me asutaan pk-seudulla, perheessä myös mies ja koira. Jos vielä lueskelet tätä, laita viestiä annimanni.2003@kolumbus.fi.

meillä tyttö 13kk ja samassa tilanteessa täälläkin,eli neuvoja kaivataan...tissi vain ja ainoa unille pääsyn keino...ei pulloa eikä tuttia ollenkaan...eikös kukaan osaa neuvoa meitä??

Onksnää esikoisia? Meillä ainakin esikoinen, poika, oli tätä rataa. Kai se on sitä kun äidillä on antaa kaikki aika ekalle vauvalle, niin sen myös antaa. Poika imi ittensä tolleen tissillä uneen joka ikinen yö, toka lapsi tuntuu tyytyvän vähempään huomioon. Itse annoin vauvan imeä ittesä unneen tissillä, ja vähin äänin livahdin sängystä pois iltaa viettämään. :whistle:

meillä ei ole esikoinen vaan kuopus;neljäs sisarusparvessa....tosin muiden kanssa ei imetys sujunut ollenkaan ja ikäeroa on isompiin,kun ovat jo koululaisia...mutta en koe,että tälle olisi vain aikaa ja aikaa,kyllä muu pesue vaatii omansa....mutta hyviä apuja silti kaivataan!!!!!

Mulla 8kk vanha esikoinen. Lopetin unitissin antamisen hiljakkoin. Annan vielä kyllä muuten tissiä, mut ei saa nukahtaa tissille. Eli laitoin iltayoimet järjestykseen ja muodostin (tylsän)rituaalin. Nyt tyttö saa puuron, tissiä ja tutti suuhun, sen jälkeen mennään makkariin hyssyttelee ja hymisee ja omaan sänkyyn nukkumaan. Onnistuu suht hyvin, mut nukuttajana tällä hetkelllä ainoastaan minä kelpaan. :ashamed: Meilläkään ei tuttipullo kelpaa mut nokkamukista mahd paljon maitoa tarjoan...

Meillä neiti 1v2kk ja sama hommeli. Tissille vaan nukahtaa. Ei syö tuttia eikä pullosta. Mukista ei kelpaa kuin vesi. Ollaan yritetty neljän kuukauden ajan opettaa mukista maidolle mutta tyttö on sitä mieltä ilmeisesti, että maito tulee vaan tissistä. Eli minäkin ottaisin kiitollisena vinkkejä vastaan :D .

Meillä esikoinen kyseessä. Juo kyllä mukistakin maitoa, mut vain janoonsa. Nukahtamiseen se ei auta. Välillä päiväunille nukahtaa isänsä syliin, jos isä sattuu olemaan siihen aikaan kotona. Jos minä yritän nukuttaa muulla kuin tissillä, kitisee itkua tai alkaa leikkiä. Ihan kuin ei ymmärtäis et muutenkin voi nukahtaa...

Omaa kokemusta ei ole, tyttö on 1v7kk ja nukahtaa myös aina tissille.

Olen ymmärtänyt, että hyviä tuloksia on saatu siitä, että isä nukuttaa. Eli iltarutiinit vähän muuttuvat ja isä ottaa nukuttamisessa päävastuun. Äiti voi vielä imettää esim. sohvalla illalla juuri ennen nukkumaanmenoa, mutta sitten nukkumaan mennäänkin isän kanssa. Isä ei tuoksu maidolle, joten maitoa ei välttämättä kaivata.
Ja kun näin saadaan tuloksia isän kanssa, tämä voi alkaa onnistua myös äidin kanssa.

Onneksi on muitakin saman ongelman kanssa painivia meilläkin tyttö 1,2v nukahtaa vain tisulle ja vaikka syö tuttia ei se kelpaa.
Minäkin sain tuon isä nukuttaa vinkin. Ja vinkki tuli omalta äidiltä kun asiaa hänelle kerroin. Meidät kaikki sisarukset on kuulemma vieroitettu unitisusta sillä tavalla ja kuulemma yö heräämiset jäi samalla.

Sovitaanko,että ensimmäinen,joka taikakeinon tisuttelun lopettamiseen keksii,kertoo sen myös meille muille asian kanssa pähkääville.....t.neitiä päikkäreille tisuttava äitee

tiedän,että itkettäminen olis yx keino,mutta itse en kyllä raski neitiä kovin itkettää tällaisen asian kanssa,eli jatkettava on unitisutusta

Ihanaa, että on muitakin pitkään imettäviä. Meillä tyttö 1,5v ja nukahtaa tissille ja jos ei tissiä siis äitiä ole paikalla nukahtaa nätisti myös isän tai mummin kanssa.

meillä poika oli puoltoista kun lopetin imettämisen.loppu sillain et nukahti mun viereen ja kannoin sit omaan sänkyyn.et mahdollisemman paljon läheisyyttä korvaa tissin.nyt meillä vaan on ongelma kun 3.vuotiaana vielä kömpii viereen melkeen joka yö.

Yhteistyössä