Unirytmi, vauva 4kk??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unta kaipaava äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

unta kaipaava äiti

Vieras
Olisiko kenelläkään vinkkejä nelikuisen vauvan unirytmin säätelyyn.. Vauvani herää klo 12 päivällä, on valveilla 2 tuntia, jonka jälkeen nukkuu noin 3 tunnin päiväunet. Ilta etenee siten, että vauva ottaa torkut klo 20-21, tai nukahtaa "yöunille" noin ilta kymmeneltä. Ongelma on se, että hän herää noin 00.30 ja aloittaa täysin virkkusilmäisen joklailun, joka voi kestää jopa puoli kolmeen yöllä.

Olen neuvolan ohjeiden mukaan yrittänyt aikaistaa aamuherätystä (ei auta, nukahtaa vain päikkäreille puolen tunnin valveilla olon jälkeen). Kokeilin myös aiempaa iltanukkumista (ei auta, joklailu alkaa joka tapauksessa).

Emme ole siirtyneet vielä soseisiin, mutta lisämaitoa olen kokeillut iltaisin (jotta ei heti heräisi nälkään). Syömme yhä tiheään rintaa yöllä (2-4 tunnin välein)..

Voi, olen kiitollinen kaikista vinkeistä (auttaisko lisäruoka eli soseet, nukkumapaikka, joku muu vinkki - vauvaa ei kun viitsisi pakolla pitää hereillä tai herättää itkun saattelemana..)

Kiitos jo etukäteen, nyt ovat vinkit tarpeen:)

Annan illalla lisämaitoa sen huonomman sulavuuden takia eli nukkuu pidempään. Soseet ovat aiheuttaneet ilmavaivoja nyt alkuun ,mutta pieruttelun mennessä ohi , natiainen on nukkunut koko yön (tissi parat ;) )
Rytmin saamiseksi kävimme ulkona klo 18-> milloin nukuttiin viimeiset päikkärit.. Ja jos natiainen sattuu heräämään yöunille alettuaan niin (jos siis itkulla vaatii ylös) tuudittelen uneen hyräillen ja keinutellen hämärässä.. en vastaa jokelteluun, enkä anna pitkiä katsekontaktakteja tms seurustele.. Lasken sänkyyn kun alkaa uinahdella..hyppyyttää joskus pidempääkin mutta olen päättänyt etten anna periksi..TIssiä annan vain jos vaikuttaa nälkäiseltä.

Yhteistyössä