Unirytmeistä! ;(

Koko tän päivän luulin että nyt ois viimein tästä päivästä lähtien uni rytmit kohdillaan, kun aiemmin olen valvonut aamu-yöhön, ja herännyt vasta iltapäivällä. Noh, väärässä olin taas! ;(

Menin eilen (maanantaina) "päiväunille" klo 15, ja heräsin sitten vasta tiistai aamuna klo 6. Olen ollut koko päivän hereillä, vaan eipä ole uni tullut koko iltana taaskaan, vaikka nyt valveilla oon ollut jo 19h -.-

Ärsyttävää!
 
Ja terveessä parisuhteessako ei koskaa saa riidellä? Voin rehellisesti sanoa että n. 90% kaikista ystävistäni/sukulaisista/muista tutuista ovat myös pahalla päällä herätessä. Et tunne meistä kumpaakaan, joten et ole mikään tuomitsemaan parisuhdettamme "sairaaksi" -kun kerran vertaat sitä terveseen. Tarkoitat sen siis olevan päinvastainen (eli sairas.) Ja näin asia ei ole.
 
Unirytmi
Itse sain unirytmin pikkuhiljaa palautettua (noin viikossa) melatoniinin avulla. Eli se ihmisen oma unihormoni, jota käpyrauhanen tai joku tuottaa. Ostin Sininen uni -nimstä valmistetta luontaistuotekaupasta.

Mulla unirytmit olivat sekaisin nukahtamisvaikeuksien takia, mutta varsinaisiin unilääkkeisiin en halunnut koskea. Tuo oli "miedompi" vaihtoehto, eikä ilmeisesti aiheuta sivuvaikutuksia kuten unilääkkeet.
 
njaa
Ja terveessä parisuhteessako ei koskaa saa riidellä? Voin rehellisesti sanoa että n. 90% kaikista ystävistäni/sukulaisista/muista tutuista ovat myös pahalla päällä herätessä. Et tunne meistä kumpaakaan, joten et ole mikään tuomitsemaan parisuhdettamme "sairaaksi" -kun kerran vertaat sitä terveseen. Tarkoitat sen siis olevan päinvastainen (eli sairas.) Ja näin asia ei ole.
No sitähän minäkin, nukkuvalla on lupa olla kärttyinen. Miksi siis tänään täällä melskasit sitä, että mies ei innostunut kun raahasit hänet yllätyksen perässä kaffeelle ja pullalle?

Mä olen valtava pullahiiri, mutta en tykkää arvuutella tai lähteä hakuammuntareissulle suoraan unesta. Mies on oppinut oikein hienosti kysymään multa unen läpi, että tuutko pullalle tms. Sillä tapaa herätetyksi tuleminen on suorastaan mukavaa silloinkin jos päädyn kääntämään kylkeä.

Alkuvuosina tuolta tuli kaikenlaisia herätysyrityksiä, joista kärähdin totaalisesti. Pahin taisi olla semmoinen puolihätääntynyt moraalisaarna, että sun täytyy ihan kohta nousta. No mistäs minä sen tiesin, paljonko oli ihan kohta. Olisin arvostanut paljon enemmän rauhallista ilmoitusta, että kellonaika on se ja se. Maanittelu ja kerjääminen ovat yhtä epämiellyttäviä tervetulotoivotuksia myös, koska ei ole kiva herätä jos ensimmäinen asia odottamassa on velvollisuus pelastaa toinen jostain itseaiheutetusta sielunhädästä.

Ja se on tietysti aina yhtä hulppean hauskaa, jos herättäjä on käärmeissään siitä, että minä nukun ja hän on hereillä tehnyt pitkän listan hommia. Minähän en voi unessani siitä tietää mitään, eikä ole mikään lysti herätä syntisäkkinä tietämättään kun on hyvissä väleissä menty nukkumaan.
 

Yhteistyössä