Unilääkkeet ja imetys

Onko ketään käyttänyt mitään nukahtamislääkkeitä imetyksen aikana? Mitä merkkejä, reseptillä, ilman? Mulla on ihan järjesttömästi univelkaa ja vaikka järjestän itselleni nukkumisaikaa, niin siitä ei ole mitään hyötyä- Uni EI tule olkoon vuorokauden aika mikä tahansa. Tulen kohta hulluksi tän väsymyksen kanssa.
 
Örppi harmailee
Kaikki luontaistuotteet eivät sovi imetykseen. Parempi ottaa asiasta selvää asiantuntijoilta kuin kysellä täältä ihmisiltä ellei jollekin sitten ole lääkäri sanonut että saa ottaa. Apteekkien kotisivuilta löytyy tiedot lääkkeistä ja niiden sopivuudesta imetykseen. Jos sanotaan, että vaikutuksia raskauden ja imetyksen aikana ei ole tutkittu, on parempi jättää käyttämättä.
 
Minulle määrättiin Opamoxia juuri tuohon järjettömään univelkaan ja koviin kipuihin. otin puolikkaan ja pääsin uneen, ei kuulema niin vähästä haittaa vauvalle. Mutta ilman muuta keskusteltava lääkärin kanssa.
 
minäkin jouduin lopulta ottamaan unilääkkeitä kun unettomuuskierre meni ihan mahdottoman hankalaksi. Otin kyllä aika pieniä annoksia. Ainut mitä huomasin, vauva saattoi myöskin nukkua himan sikeämmin, mutta en tiedä johtuiko se sitten mitenkään siitä vähäisestä lääkemäärästä mitä maitoon erittyi. Itse ainakin jaksoin paljon paremmin ja mielialakin oli parempi kun sai nukkua riittävästi.
 

Yhteistyössä