Unikouluunko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suruinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

suruinen

Jäsen
02.05.2007
32
0
6
Meillä on suuria ongelmia lasten nukkumisen kanssa. Poika opetettiin itse nukahtamaan n.3vuotiaana jolloin hän nukahti itse mukinoitta ja nukkui aamuun saakka. tyttö oppi pienestä pitäen että itsenäisesti nukkumaan, siis tietenkin iltasatu ja hyvänyön toivotukset. nyt tullut ongelmia.poika tulee kohta 5vuotta ja tyttö täytti syyskuussa 2vuotta. eivät nuku. heräävät yöllä kolmen aikaan ja siinä se nukkuminen sitten taas on. kiljumista ja riehumista. mukavaa näin rivitalossa, kohta varmaan häätö.ja jos vielä työpäivä seuraavana päivänä niin vähän väsyttää... alan mieheni kanssa olla aika väsyneitä jokaöiseen kukkumiseen. illalla myös hankaluuksia saada lapset nukkumaan. en ymmärrä enää ja mietin et miten tuo unikoulu, tai mitä tässä pitäisi tehdä että sais lapset taas nukkumaan yönsä??? ongelmat alkoivat kun muutimme pari kk sitten uuteen asuntoon. sitä ennen tyttö meni kiltisti nukkumaan ja nukkui yleensä koko yön. voimat lopussa...neuvoista olisin hyvin kiitollinen... :ashamed:

ei unikoulua voi pitää noin isoille. Ei tehoa. Tarvitaan suurempia toimenpiteitä. Selitä vaikka ennen nukkumaanmenoa että jos yöllä herätään niin viet leluja pois ja päin vastoin, hyvästä yöstä saa palkinnon. Varmaan tasaantuu yöt ajankin kanssa kun outoa nyt kun koti vaihtunut.

Mulla ei ole kokemusta tollasista ongelmista,vaikka mulla 4 lasta onkin...
Mutta teillä on jo niin isot lapset,että ymmärtävät puhetta,joten mä koittaisin sellasta,että kun yöllä heräävät,niin tiukasti ja määrätietoisesti takaisin sänkyyn...
Nukkuvatko samassa huoneessa? Jos nukkuvat,niin kannattaisi varmaan laittaa ainakin siihen saakka eri huoneisiin,että yöt sujuu...
Unikouluun ei käsittääkseni noin isoja oteta,koska kuten alussa mainitsin,ymmärtävät puhetta jo,joten vanhempien olisi kyettävä luomaan lapselle rajat ja pitää huolta siitä,että niitä noudatetaan :)

kiitos vastauksista. nukkuvat tosiaan samassa huoneessa mutta ei voi erilleenkään laittaa, meidän huoneessa vielä 7kk poika ja enempää huoneita ei ole. ja kun ovat nukkuneet yhdessä lähes vuoden. yritän keksiä jotain millä saisin ne nukkumaan, jos yöllä laitan takaisin sänkyyn raikuu huuto varmaan rivarin toiseen päähän saakka...saavat vain kohtauksen. päivisin tyttö nukkuu päiväunet kyllä, muuten ei tule mistään mitään..äh..

Yhteistyössä