Unikoulutusta perhepedissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peachie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nythän teillä on jo kaksi oiretta, heräily ja pulauttelu. Meilläkin on yleensä ottaen lapset ollut iloisia ja helppoja, paitsi öisin ja muuten kipeänä. Siinä sai kyllä tapella lääkärien kanssa useamman kuukauden ennenkö sai apua. Meillä refluksi johtui allergioista, ruokavaliolla ja lääkkeillä helpotti.

Toivotaan että saatte yöt rauhoittumaan. Jos ei nyt heti niin viimeistään kahden vuoden päästä varmasti jo helpottaa ;)

Niin ja unikoulusta piti vielä sanomani että älä pikkuista ala itkettämään. Ota viereen jos saat nukuttua lapsi kainalossa. Tarjoa tuttia ja maitoa ja lohtua. Nukkukaa päivällä tarpeen mukaan. Aika auttaa.

[QUOTE="kkk";25386029]Niin ja unikoulusta piti vielä sanomani että älä pikkuista ala itkettämään. Ota viereen jos saat nukuttua lapsi kainalossa. Tarjoa tuttia ja maitoa ja lohtua. Nukkukaa päivällä tarpeen mukaan. Aika auttaa.[/QUOTE]

En tahtoisikaan itkettää. Maitomäärien vähentämisellä ja vedellä korvaamisella ajattelin aloitella pikkuhiljaa. Vierekkäin nukutaan joka yö eikä ole aikomustakaan vielä pitkään aikaan muuttaa tätä käytäntöä. Yösyöttöjen määrä on kuitenkin lisääntymään päin eikä vähenemään niinkuin olen aina ajatellut tapahtuvan kun lapsi kasvaa. Tuttia ja lohtua saa niin kauan kuin on tarve, ja maitoakin nälkään.

Kävin refluksi.fissä katsomassa oireita. Ei siitä listasta muut sovi kuin oksentelu ja heräily. Oksenteluunkin auttaa kiinteä ruoka ja se että on kasvanut vähän vanhemmaksi. Tietty jos yöheräämisiin ei mikään auta niin sitten pitää tutkia tarkemmin.

Minä olen aina uskonut että heräilyyn on joku syy, ja aina syy on löytynyt. Ennemmin tai myöhemmin. Kyllähän teilläkin öiden pitäisi rauhoittua eikä pahentua. Se puoltaisi juuri refluksia tai allergiaa. Ei se välttämättä muuten näy.

Tuli mieleen sellainenkin että kun kiinteät on lisääntyneet on myös yöheräilyt lisääntyneet. Eihän kiinteistä mikään aiheuta vatsakipuja jotka herättelevät öisin.

Voisi kannattaa pitää ruoka- ja oirepäiväkirjaa. Jos sitä kautta löytyisi syyllinen.

Itse olen imettänyt, ja tuon ikäisenä varmaan sen parin tunnin välein tai useimminkin (meillä on kyllä kaikki lapset ollut allergisia). Jotenkin ajattelisin että on helpompi antaa sitä maitoa yöllä jos lapsi sitten kuitenkin heti nukahtaa maidon saatuaan. Jos oppisi juomaan huoneenlämpöisenä niin voisit vaan varata illalla sängynviereen korvikkeen ja pullon, juottaa ja jatkaa unia.

Vaikka meillä on lapset heräilly pienenä paljon vaivoihinsa, ei siitä mitään tapaa ole jäänyt. Sitten kun vaivat on isompana helpottanu, ovat ruvenneet nukkumaan täysiä öitä.

Nyt hetkeksi nukkumaan ennen huomista hulinaa. Hyvää yötä (toivottavasti)

No mä oon pitäny tassuttelu unikoulua kahdelle vauvalle jotka on unikoulun ajan ja sen jälkeenkin nukkuneet perhepedissä. Onnistui ihan hyvin. Tosin mun lapset on olleet puolta vanhempia kuin tuo sinun omasi. Mun mielestä 6kk on niin pieni että et voi vielä siltä kieltää yösyömistä.

Unikoulusta perhepedissä kerrotaan ainakin Elizabeth Pantlen kirjassa: Pehmeä matka unten saarille. Itse sain tuon kirjan ohjeilla opetettua 0,5 vuotiaan lapseni irti tissistä nukahtamisvaiheessa.

Kirja on ihanan rauhoittava ja ymmärtäväinen. Suosittelen lämpimästi!

Siis uudelleen kirjailijan ja kirjan nimi: Elizabeth Pantley: Pehmeä matka höyhensaarille. Kirja löytyy esim bookplus nettikirjakaupasta.

http://www.bookplus.fi/kirjat/pantley%2c_elizabeth/pehme%C3%A4_matka_h%C3%B6yhensaarille-4295935?gclid=CLCzgKqwva0CFbEumAod9CtE_g

Sain itse aikanaan tämän kirjavinkin, kaksplus palstan kautta, ja kerron siitä mielelläni eteenpäin, koska monet kirjat luettuani, tämä oli ainoa meillä toimiva.

Munkin mielestä 6kk ikäinen voi hyvin vielä syödä öisin.
Sun täytyy ymmärtää, että vaikka saisit syömisen loppumaan, niin se ei automaattisesti tarkoita, että heräilyt loppuu.
Ja eihän se syömisen lopettaminen öisin eroa mitenkään siitä, nukutatko viereesi, vai lapsen omaan sänkyyn -> ei maitoa, vaan hellyyttä.

Yhteistyössä