unikoulun pitäneet...kuinka ekan yön jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana

Vieras
Huokaus meillä tatakna eka uk-yö. Ja oli aivan kamalaa huutoa. Nukuttiin ehkä 3-4h kaiken kaikkiaan. Onko toivoa paremmasta seuraavasta yöstä, vai voiko toinenkin yö mennä samalla tavalla?

Teinkö ok, rauhoittelin ja laitoin takasin nukkumaan, mutta ei auttanut, maitoa olisi pitänyt saada... :( sitten taas itkettiin...

Neuvoja odottelen.

Kerroppa lapsen ikä, mä en ainakaan osaa kovin vanhalle lapsukaiselle kommentoida, koska heillä tempperamentti on ihan eri luokkaa kuin pienillä.

Jos on kokemuksia isommista lapsista jollain, aattelin vain kun taaperopuolella olet.

Meillä ei ollut maidosta kyse, mutta vajaa viikko meni ja sitten nukuttiin aamuun asti. Ei kylläkään ollut ihan noin pitkiä huutojaksoja. Meillä oli muistaakseni toinen yö pahin.

Tuon ikäinen osaa olla jo todella sitkeä ja tuntee jo vanhempiensa heikkoudet :) . Eli valmistaudu huolella seuraavaan yöhön, älä kerää paineita ja älä odota, että saisit nukkua, sillä silloin petyt ja yösi on raskaampi kuin jos valmistaudut enimmäkseen valvomaan.
Nyt lapsesi jo tietää, mitä voi olla odotettavissa eli tee kaikki juuri samalla tavalla kuin edellisenäkin yönä, kolmannen yön pitäisi jo helpottaa :hug: . Toimi mahdollisimman eleettömästi ja rauhallisesti. Jos lapsi kaipaa rauhoittelua, rauhoittele rauhallisin pitkin ja painavin silittelyin, älä taputtele tai hyssytele. Toivottavasti sujuu...

Meillä vieroitettiin yötissistä tytön ollessa 1v3kk. Isä oli tytön kanssa ekat yöt, yli viikon ajan. Yöimetysten takia tyttö oli nukkunut meidän sängyssä ja sai unikoulun ajankin nukkua isän vieressä meidän sängyssä ja iskä siinä otti kainaloon ja silitteli. Ekana yönä huusi jotain ½ tuntia ekalla kerralla ja tokalla kerralla vähemmän. Normaaliyönä oli herännyt siihen asti 3-6 kertaa eli jo ekana yönä heräämiskerrat väheni. Luulen, että meillä ei olis päästy näin helpolla, jos olis pidetty omassa sängyssä, mutta kun sai olla kainalossa, tyyntyi melko helposti.
Kun itse palasin samaan sänkyyn nukkumaan, yritti muutamana yönä, josko maitoa saisi, mutta ilman huutoja.
Olisko mennyt kolmisen viikkoa, että meillä nukuttiin koko yö putkeen. Kuitenkin ekojen itkuisempien unikouluöiden jälkeen tyttö muistaakseni heräsi muutamana yönä kerran ja saattoi pyöriä meidän välissä ½ tuntia- tunnin. Sen jälkeen heräsi kerran yössä, mutta nukahti samantien takaisin. Sit tosiaan muutaman viikon jälkeen nukuttiin koko yö ja kun siihen pisteeseen päästiin, siirrettiin ongelmitta tyttö omaan sänkyyn.

Kiitos himpula ja mindre.
Yritinkin tuota viereen ottamista viime yönä, mutta tuntui, että hän pyöri vielä enemmän siinä, eikä uni tullut sitten millään. On tottunut kuitenkin pääasiallisesti nukkumaan omassa sängyssä. Mutta ajattelin tuon läheisyyden rauhoittavan, mutta ei.
Yritän ottaa tulevan yön rauhallisesti.
Pelottaa kyllä jo tuleva ja kuinka vaan jaksaisin ja saisin hänet vihdoin nukkumaan! :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2006 klo 18:25 vieraana kirjoitti:
Kiitos himpula ja mindre.
Yritinkin tuota viereen ottamista viime yönä, mutta tuntui, että hän pyöri vielä enemmän siinä, eikä uni tullut sitten millään. On tottunut kuitenkin pääasiallisesti nukkumaan omassa sängyssä. Mutta ajattelin tuon läheisyyden rauhoittavan, mutta ei.
Yritän ottaa tulevan yön rauhallisesti.
Pelottaa kyllä jo tuleva ja kuinka vaan jaksaisin ja saisin hänet vihdoin nukkumaan! :(

Mä olin kans aika peloissani, kuinka jaksan yöt ja onneksi isä halusikin pitää unikoulun eli mun hommakseni jäi jännittää muualla. Jos teillä on mahdollista vuorotella, suosittelen. Jos ei, yritä jaksaa! Sitkeys palkitaan. :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2006 klo 20:28 vieraana kirjoitti:
yksin olen, joten jää minun jaksamiselle tuo uk. No huomenna ollaan taas viisaampia. Tuli uusi kiusa tähän yrittämiseen, lapsella nuha! :(

Minä en ole koulutellut jos neiti on kipeenä, eli sillon vieläkin otan viereen nukkumaan. Heräillään jatkuvasti ja vieressä silloin saa paremmin nukuttua, sitten kun terve niin sitten taas omaan sänkyyn.

Yhteistyössä