unikoulun aloittaminen (vauva 7kk)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja qwewert
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

qwewert

Vieras
Eli siis oon vähän pihalla, että mikä toi unikoulu on.

Meidän vauva on ollut kova heräilemään koko pienen ikänsä. Jo laitoksella valvoi yöt ja nyt kuukausi sitten saatiin rytmiä onneksi käännettyä niin että nukahtaa yöunille 10 aikaan illalla (nukahtaa syliin). Vauva kuitenkin herää sitten jo tunnin päästä syömään.. sitten taas parin tunnin päästä ja mikään muu kuin tissi ei auta (ei edes pullomaito). Tuttia ei syö. Huutaa parikin tuntia jos en anna rintaa.

Pliis vinkkejä miten saataisiin nukkumaan ilman tissiä ja että ei koko ajan heräile :(

Ilmeisesti jotku huudattaa ihan, mutta miten nämä sitten oikeesti toteutetaan?

Laitetaan vauva heti sänkyyn kun alkaa illalla näyttää väsyneeltä ja annetaan itse hakea uni? ja ei oteta koko yönä pois vaikka huutaisi? :o

Voit yrittää vierottaa tissistä. Toisaalta olisi hullua aloitaa tutti tuossa iässä, mutta jos koet sen helpommaksi vaihtoehdoksi niin kokeile. Mene itse nukkumaan eri huoneeseen, tuoksut maidolle. Isä voi antaa tuttia.

Syökö päiväaikaan jo tarpeeksi? Ettei varmasti ole yöllä nälkä? Ja ei ole tulossa kipeäksi? Noista asioista täytyy olla varma ennenkuin unikoulua kannattaa harkita.

syö päivässä noin 2 hedelmäsosetta + lihasose + iltapuuroa desi ja sitten maitoa menee about 400ml (ja pari kertaa tissiä)

Lisääppä päivään ruokia, josko se vaikka helpottais...Unikoulua en alottais tuon takia..

Meillä syötiin tuossa iässä jo aamu ja iltapuuro +2 isoa purkkia lihasosetta ja 1prk kasvisosetta ja 1prk hedelmäsosetta + maidot päälle.

Itse aloittaisin/antaisin aamullakin sen puuron. Ja toisen hedelmäsoseen korvaisin kasvissoseella. Sitten vasta unikoulu.

2 omaani olen yösyönnistä vieroittanut vesipullon avulla. Protestia on parina ekana yönä tullut ja se itku tuntuu ikuisuudelta yöllä. Sängystä en ole nostanut pois vaan rauhoitellut sinne. Muutamassa yössä on tapayösyönti jäänyt pois.

syö päivässä noin 2 hedelmäsosetta + lihasose + iltapuuroa desi ja sitten maitoa menee about 400ml (ja pari kertaa tissiä)

Ei oo ihme että tissi maistuu yöllä, tuossa on aivan liian vähän energiaa olla ilman yöruokailua. Aamulla puuro hedelmäsoseen kera, lounas kunnon liharuoka, välipala hedelmäsose, päivällinen kunnon liharuoka ja iltapala puuro ja hedelmäsose, sitten kun ruoat on päivällä kunnolliset, voi harkita yöruokailun poistamista.

Lisääppä päivään ruokia, josko se vaikka helpottais...Unikoulua en alottais tuon takia..

Meillä syötiin tuossa iässä jo aamu ja iltapuuro +2 isoa purkkia lihasosetta ja 1prk kasvisosetta ja 1prk hedelmäsosetta + maidot päälle.

Huh miten paljon :D ! Meillä syödään koko yö tissiä myös ja ehkä tuo kiinteiden syönnin vähäisyys syynä. Mutta en tajua miten saisin omani syömään tuosta puoliakaan! Tarjotaan kyllä mutta ei vaan syö... Pitää ilmeisesti vain maitoa oikeana ruokana :D . On tehty itse ja on tarjottu kaupan purkkeja mutta reilu puolet pikkupurkkia maksimissaan menee/ateria.

Huh miten paljon :D ! Meillä syödään koko yö tissiä myös ja ehkä tuo kiinteiden syönnin vähäisyys syynä. Mutta en tajua miten saisin omani syömään tuosta puoliakaan! Tarjotaan kyllä mutta ei vaan syö... Pitää ilmeisesti vain maitoa oikeana ruokana :D . On tehty itse ja on tarjottu kaupan purkkeja mutta reilu puolet pikkupurkkia maksimissaan menee/ateria.

No mä itseasiassa meinasin tulla lisäämään et toki jokainen lapsi on erilainen, toiset syö enemmän ja toiset vähemmän.. :) Meillä on sälli ollu oikein hyvällä ruokahalulla varustettu.. :D

Mutta edelleen suosittelen ap:lle että koittais vaihtaa ne hedelmäsoseet ihan oikeeseen ruokaan, josko ne yötkin pikkuhiljaa vähän rauhottuis, vaikka normaaliahan se on vielä heräillä tuon ikäisenä syömään yms..

Yhteistyössä