Unikoulukokemuksia

Mummy Sunshine

Aktiivinen jäsen
19.07.2005
1 497
0
36
Meillä olis alkamassa unikoulu imetetylle vauvalle, ihan just vuoden ikäiselle ja olis taas mukava kuulla kokemuksia.
Esikoisen unikoulu epäonnistui vuoden iässä, 1v3kk onnistui hyvin. Nyt olis vaan hyvä sauma pitää tuolle nuoremmalla kun ollaan molemmat kotona niin voi sitten yön valvonut nukkua päiväaikaan.
Säälittää pikkuinen, mutta kai siitä yösyönnistä olis jo hyvä aika päästä niin rauhoittuis toivottavasti koko perheen yöt.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Miten usein lapsi syö yöllä?

Vaihtelevasti; erittäin harvoin vain 1-2 kertaa, yleensä about 3-5 kertaa. En ole laskenut, olen itse niin unenpöppörössä.
Nämä siis yön aikana sen jälkeen kun itse olen mennyt nukkumaan. Tällä lapsella on vaan sellainen "hauska" piirre, että illalla nukkumaanmenonsa jälkeen, mutta ennenkuin olen mennyt hänen viereensä nukkumaan, hän herää yleensä muutaman kerran ja vaatii syöttämistä. Tämä siis n. klo 20-22 välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mummy Sunshine:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Miten usein lapsi syö yöllä?

Vaihtelevasti; erittäin harvoin vain 1-2 kertaa, yleensä about 3-5 kertaa. En ole laskenut, olen itse niin unenpöppörössä.
Nämä siis yön aikana sen jälkeen kun itse olen mennyt nukkumaan. Tällä lapsella on vaan sellainen "hauska" piirre, että illalla nukkumaanmenonsa jälkeen, mutta ennenkuin olen mennyt hänen viereensä nukkumaan, hän herää yleensä muutaman kerran ja vaatii syöttämistä. Tämä siis n. klo 20-22 välillä.

Ok. Mulla on samanikäinen tyttö, ja hän tahtoo vielä joskus yöllä syöttämistä mutta ainoastaan kerran yössä. Neuvolassa käski vierottamaan tuosta mutten näe mitään syytä joten näin jatketaan niin kauan kuin lapsi tahtoo =) on alkanut viimeisen kuukauden aikana itse lopettelemaan tuota, joten minkäänlaista koulua ei onneksi oo tarvittu.
Toivottavasti unikoulusta on teille apua, tuollainen heräämistahti rasittaa varmasti :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja v:
kannattaa googlata "taaperon unikoulu" :)

Sieltäpä löytyi juttua siitä, miten unikoulua pitäneet miehet ei heränneet vauvan itkuun vaan nukkuivat tyytyväisinä vieressä... Nämä luettuani onkin mukava jättää mies ja vauva kotiin, kun ajattelin, että lähdetään isomman lapsen kanssa vallan muualle yöksi...

Alkuperäinen kirjoittaja Mummy Sunshine:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
kannattaa googlata "taaperon unikoulu" :)

Sieltäpä löytyi juttua siitä, miten unikoulua pitäneet miehet ei heränneet vauvan itkuun vaan nukkuivat tyytyväisinä vieressä... Nämä luettuani onkin mukava jättää mies ja vauva kotiin, kun ajattelin, että lähdetään isomman lapsen kanssa vallan muualle yöksi...

no höh! ei se kaikkia miehiä koske...

Yhteistyössä