Unikoulua kaksosille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Onko kukaan pitänyt unikoulua kaksosille? Kokemuksia kaivataan? Miten onnistui käytännössä? Kaksoset nyt kohta 10kk ja iltaisin (ja päivisin) nukutusrumba hermoja raastavaa... Syiin pitää nukutttaa, hyssytellä pitkät tovit ennen kuin nukahtaa!
Helpottaisi iltoja varsinkin kun olen yksin illan kaksosten kans (jos mies töissä). Hirveä homma aina keksiä toiselle jotain hommaa että saa toisen ekka nukutettua... Olsi niin helpottavaa jos osaisivat nukahtaa itse sänkyihinsä. Kaikki keinot ja vinkit enemmän kuin tervetulleita!

\|O \|O \|O \|O

Me pidettiin 6kk iässä unikoulu,tytöillä oli ensimmäiset 3,5kk vatsavaivoja ja nukahtivat vain syliin,ja siihen sitten nukutettiin kunnes puolen vuoden iässä sanottiin neuvolassa että ajateltiin unikoulua ja saatiin sieltäkin hyviä ohjeita. Yöt olleet aina tosi levottomia ja söivät monta kertaa yössä ja heräilivät aivan 5-30min. välein.
Siirrettiin samalla tytöt omaan huoneeseen ja kun miehellä oli hieman pidempi viikonloppu niin aloitettiin unikoulu silloin että jaksaa molemmat valvoa. Ensimmäiset kaksi yötä oli kyllä aika kauheita,huusivat melkein tunnin ennenkuin nukahtivat,syliin nostettiin kuitenkin monta kertaa kun en halua huudattaa kuitenkaan niin paljon. Kerran yössä syötin silti (tissiä) ja yhtäaikaa heräsivät syömään. Parin yön päästä alkoi helpottamaan ja aina välillä piti käydä tassuttelemassa tyttöjen huoneessa. Olikohan unikoulun kolmantena yönä kun sain nukkua ensimmäisen kerran 5 tuntia putkeen,oli kyllä aamulla paikat kipeenä,nukuin kuin koomassa.:) Nykyään unille nukutetaan istumalla vieressä ja silittelemällä,mielestäni inhimillisempää kuin jättää yksin nukahtamaan,tosin uskon että sekin aika tulee sitten itsestään kun ovat valmiita. Välillä jos olen toisen vieressä niin toinen nukahtaa kyllä itsestäänkin. Ja jos on ollut tosi huono yö tai hampaat vaivanneet niin olen ottanut toista viereenkin nukkumaan,silti seuraavana yönä on nukkunut hienosti omassa sängyssä,että ei ole ollut siitäkään mitään haittaa.

Jos tulee lisää kysymyksiä niin voin kyllä vastailla.

Memmi ja tytöt 8kk

Semmoinen tuli vielä mieleen, et kuinka kauan annoit huutaa ennen ku menit huoneeseen rauhoittelemaan? Pidittekö molemmille yhtäaikaa unikoulun? Eikö siinä toinen häiriinny/ herää jos jo ehtii nukahtaa ja toinen huutaa???

Menin heti huoneeseen jos huusivat :ashamed: varmaan pitäisi antaa huutaa mutta mielummin yritän saada rauhoittumaan äkkiä.. Välillä herää toinenkin jos toinen itkee mutta mitä nopeampaa sinne menee niin ehkä saa rauhotettua ennekuin toinen herää. Tietysti ihan niinkuin itsestä tuntuu mutta meidän tytöt ei rauhoitu yksikseen..
Yhtäaikaa pidettiin molemmille,mielestäni helpoin niin. Ensimmäiset yöt mies nukkui lastenhuoneen vieressä sohvalla kun ajateltiin että hän vain menisi jos itkevät mutta loppujen lopuksi oltiin siellä sitten molemmat. Kyllä vieläkin välillä tulee takapakkia,heräilevät öisin ym.. mutta todella paljon edistytty siitä mitä oli kun nukahtivat vain syliin hyssytellessä.

Yhteistyössä