unikoulu+tutti pois+ tuttipullo pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marimekko77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Marimekko77

Jäsen
08.11.2006
41
0
6
Tyttö on 10 kk ja viime yönä aloitettiin unikoulu. Yöt ei ole olleet kovin risaiset mutta ollaan syötetty pullosta vielä öisin (tyttö ollut hoikkaa sorttia, joten siksi...) mutta viime aikoina alkoi heräämään kahdesti syömään ja pari muuta kertaa lisäksi muuten vain.

Nälkää ei ainakaan itke, se tuli todettua viime yönä, koska unet oli klo 20.30-10.00. Heräsi itkemään klo 01 ja 05 ja molemmilla kerroilla rauhoittelua noin 30-45 min. Rauhoittuu kun silittelee selkää/peppua mutta heti kun lähtee pois niin alkaa itku. Toisella kerralla jäi itkemään mutta itki pian itsensä uneen.

Sitä mietin, että pitäiskö vieroittaa samalla pois tutista ja tuttipullostakin vai tuleeko liikaa pienelle...? Ajattelin, että tutti menisi samoilla itkuilla.

Kokemuksia kaivataan!

Meillä vieroitettiin yötissistä vähän alle 7kk ikäisenä. Poika nyt reilu 8kk. Mun mielestä tutti on vielä ainakin meijän pojalle tärkeä juttu unisena ja voisin kuvitella että tarvii vielä sellaista "lohtu imemistä". Käytännössä voisi kyllä olla helppoa jos lapsi ei sitä tuttia yöllä kaipaa. Meillä kun se löytyy välillä selän alta yöllä yms. Eli joudun yleensä sitä pari kertaa yössä metsästää. Mutta voihan se tutittomuus sopia teille =)

Pulloon en osaa ottaa muuten kantaa (meillä syödään pelkästään tissistä), mutta jos teidän vauva saa tarpeeksi maitoa muutenkin esim. nokkamukista niin sehän voi olla hyvä idea.

Tsemppiä! =)

Meillä on just sama juttu..Poika 6kk.. En ajatellu tutista vieroittaa samalla kun pullostaki on niin vaikea..jos ei velliä saa yöllä niin sitte huutaa vettä. Ei oo nälkä itkua joten en tiiä mitä sille tekis :|

En minäkään vieroittaisi kerralla noin paljon asioita. Ehkä olisi hyvä ensin keskittyä yösyöttöjen saamiseen pois ja hyssytellä/rauhoitella lasta tutilla yms. Tutti on vielä kuitenkin hyvä lohdutus pienelle myös siihen ja muutenkin pienen elämässä.

Meillä poika on alkanut nukkumaan itse läpi yön heräilemättä kun on ollut itse siihen valmis. Ei olla vieroitettu yösyötöistä vaan hän on vähentänyt ja lopettanut sen omaan tahtiinsa. Tuttikin näyttää olevan jäämässä pois illalla yöunille nukahtamisessa, joskus tarvii tuttia joskus ei. Nyt poika on 8 kk.

Baby steps :)

Yhteistyössä