Unikoulu alkaa

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Voi!!!Nukutaankohan teillä nyt..?Toivottavasti yö on mennyt hyvin!Terv.kaksi unikoulua pitänyt(meillä tosin ihan vaan sen takia että molemmilla oli suurinpiirtein samassa iässä sellanen iltakarjumiskausi,olis tarvinnu vaan viereen päästä nukkumaan ;) Ja meillä tosiaan molemmilla kerroilla yhtenä iltana huudettiin,sitten alkoi ihanan rauhalliset illat/yöt! Tsemppiä teille kovasti!

Meilläkin varmaan olis kohta unikoulu edessä. Olen lykänny asiaa ihan vaan oman mukavuudenhalun takia, kun en millään ole jaksanu enkä halunnu alkaa neidin itkuja kuuntelemaan. Meillä kun on sen verran temperamenttinen tuo neiti, että ei tyydy mihinkään kitinään vaan pistää ihan karmean mekkalan pystyyn. Me kerran miehen kanssa aiottiin jo aloittaa unikoulu, mutta kun neiti oli huutanu 1,5 tuntia täyttä kurkkua niin me sitten päätettiin, että siirretäänpä suosiolla aloitusta vielä parilla kuukaudella :snotty: Meistä kumpikaan ei oikeasti voinu kuvitella jaksavansa sitä samaa edes paria yötä.

Nyt se pari kuukautta on sit menny ja ajankohta tuntuu todella paljon paremmalta uudelle unikoululle kuin viimeks! Neiti on nimittäin ihan oma-aloitteisesti nyt alkanu jättämään useana yönä sitä maitoa pois ja nukkunu heräämättä jopa neljään saakka!! Uskomatonta. Meilläkin siis ns. normaalisti herätään noin parin tunnin jälkeen. Vaikka mitäpä normaalia siinä tällaisen vähän yli 10kk vauvan kanssa enää on :p

suvi-tuuli
onnea unikouluun! me vedettiin miehen kanssa se läpi 3 vkoa sitten meidän 11 kk poitsulle. joka siis saanut/huolinut siihen asti kiinteiden ohella pelkkää rintaa. meillä ekat 3 yötä itkettiin läpi yön mutta suht iisisti, 4 ja 5 yö oli ihan tuskaa ja poitsu hysteerinen, mutta pakkohan oli sitten pitää pintansa kun oli siihen asti jo itketetty...(ja minä itkinmyhtäpaljon tosin erihuoneessa kuin poitsukin...)

6 yö: lapsi nukkui aamu 6 asti ilman että edes pyysi maitoa, sitten annettiin pulloa jossa kaatonokka ja sen jälkeen meillä annettu maitopullo aamuyöllä ja poitsu huolinut sen hienosti. Meillä tosin annetaan pullo sänkyyn ja poika nukkuu aamupullon jälkeen meidän välissämme. meillä tämä toimii hyvin eikä lapsi siis häiriintynyt vaikka saakin pullon sängyssä vaan vain syö ja nukahtaa takaisin.

mutta siis itseläpikäyneenä toivotan onnea ja hermoja!

ap
Kiitokset taas toivotteluista. Neiti heräsi yön aikana vielä pari kertaa, mutta mies sai rauhoiteltua hänet nopeasti takaisin unten maille. Itse jäin suosiolla työhuoneen sohvalle nukkumaan. Seuraavat kaksi yötä aion nukkua esikoisen kanssa :)

vieras
meillä pitäs ja unikouluu alottaa, mut kun poika nousee aina vaan ylös ja huutaa kuin sikaa tapettas.aivan järkkyä ja sitä voi kestää useamman tunnin.olen miettinyt et loppuukohan huuto lainkaan. ei auta tassuttelut eikä rauhoittavat sanat ei mitkäät. aina on koulu epäonnistunut ja poika tissiä saanut.te joilla on tempperamenttisiä lapsia miten olette tehneet? apuja kaivattaisi.

ap
Nyt on toinenkin unikouluyö takana. Tyttö nukkui yhtäjaksoisesti iltayhdestä kahteen. Silloinkin hän oli nukahtanut ihan itsekseen uudelleen, sen kummempia kiljumatta. Aamuyöstä tyttö oli heräillyt sitten useampaan otteeseen mutta melkein joka kerta ruvennut saman tien nukkumaan. Vielä ensi yön tyttö koisii kaksin iskän kanssa. Sitten tissit muuttavat takaisin makkariin, mutta hanat pysyvät kuitenkin siinä huoneessa kiinni.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt on toinenkin unikouluyö takana. Tyttö nukkui yhtäjaksoisesti iltayhdestä kahteen. Silloinkin hän oli nukahtanut ihan itsekseen uudelleen, sen kummempia kiljumatta. Aamuyöstä tyttö oli heräillyt sitten useampaan otteeseen mutta melkein joka kerta ruvennut saman tien nukkumaan. Vielä ensi yön tyttö koisii kaksin iskän kanssa. Sitten tissit muuttavat takaisin makkariin, mutta hanat pysyvät kuitenkin siinä huoneessa kiinni.
Siis iltaYHDESTÄTOISTA kahteen...

Ja eilen tyttö nousi tissille vasta aamuseitsemältä, tänään puoli kahdeksalta :)

ap
Siis iltaYHDESTÄTOISTA kahteen...

Ja eilen tyttö nousi tissille vasta aamuseitsemältä, tänään puoli kahdeksalta :)
Jösses mikä puupää mä olen... Piti puhua iltaY-Y-H-D-E-K-S-Ä-S-T-Ä! Mikähän ajatusvihre tai typo tässä viestissä vielä on...

ap
Tämä meidän unikoulu oli todellinen menestys! Tyttö havahtuu nykyään korkeintaan pari kertaa yössä, inahtaa muutaman kerran, ehkä kääntää kylkeä - ja jatkaa unia. Viime yönä hän nukkui yhtä soittoa iltayhdeksästä aamukuuteen - ja kuudeltakin hän vielä nukahti uudelleen, kun vaan ojensin meidän sängystä käteni ja laskin sen hänen vatsalleen.

Kyllä on ihanaa saada nukkua yöt <3

Vierailija äet
Ei ole varmaan suoraa vastausta missä iässä jne. pitäisi tuo yövieroitus aloittaa. Kannattaa luottaa omaan fiilikseen asiassa. Minulla on kolme poikaa, joista nuorimmainen nyt 7,5 kk ja tässä mietin että voisi aloittaa "Montrealin mallin" lähiaikoina. Huudattaminen tai muutenkin kaikki ehdottomuus ja "ainoat oikeat neuvot" tässä asiassa eivät ole minua koskaan kiehtoneet. Klaus Minden kehittämä malli on inhimillinen ja perhekeskeinen vaihtoehto, eikä imettämään sortunutta äitiä mestata..lisää www.hus.fi...Vauvojen unihäiriöt.
Nimim. Sinä tunnet vauvasi ja itsesi parhaiten

Yhteistyössä