Unikoulu alkaa... Otetaanko kerralla sekä pullo että tutti pois???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja totaalisen loppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

totaalisen loppu

Vieras
Huomenna alkaa meidän 8kk-vanhalla unikoulu. Tyttö on heräillyt koko ikänsä vähintään tunnin välein, yleensä enemmän, viime yönä taas 10 min välein koko yön.

Imetän päivisin ruokien jälkeen mutta illalla syö 200ml pullosta tuttelia puuron jälkeen ja öisin on myös saanut vielä kerran pullollisen. Muut heräämiset johtuu siitä? että tutti tippuu suusta. Yleensä siis rauhoittuu kun tutin laittaa suuhun mutta ei aina.

Mitkään muut konstit ei oo meillä auttaneet ja nyt on koko perheen väsymys niin katastrofaalinen että tyttö on saatava nukkumaan. Mutta kysymys kuuluu, että vierotetaanko vauva kerralla sekä tutista että pullosta?? Eli jätetäänko molemmat nyt huomenna pois vai ensin toinen?

Mä jättäisin kerralla molemmat pois, ja muuttaisin nukkumistilannetta muutenkin - jos ennen on äiti nukuttanut, nyt antaisin isän nukuttaa, siirtäisin vauvan omaan huoneeseen jos on nukkunut vanhempien kanssa, jne. Kerralla uusiksi kaikki, ja niin että takaisin ei sitten palata.

Kun lapsi on nukahtanut, niin otat sen tutin pois hänen suustaan, niin ei tule sitä tilannetta, että se tutti putoaa. Kannattaa myös miettiä, että olisko hänellä korvatulehdus.
Itse jättäisin ensin tutin pois. Helpompi kerran yössä antaa se maitopullo, niin mahdollisuus saada rauhoittumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Kun lapsi on nukahtanut, niin otat sen tutin pois hänen suustaan, niin ei tule sitä tilannetta, että se tutti putoaa. Kannattaa myös miettiä, että olisko hänellä korvatulehdus.
Itse jättäisin ensin tutin pois. Helpompi kerran yössä antaa se maitopullo, niin mahdollisuus saada rauhoittumaan.

Koko ikänsä ollut korvatulehdus, vai?

peesi, mä otin tytöltä aina tutin pois kun oli nukahtanut, heräili vain sen takia öisin. Äkkiä oppi. Mun mielestä voit kans jättää sen maitopullon jos pieni sitä vaatii=) Onnea unikouluun! <3

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

peesi, mä otin tytöltä aina tutin pois kun oli nukahtanut, heräili vain sen takia öisin. Äkkiä oppi. Mun mielestä voit kans jättää sen maitopullon jos pieni sitä vaatii=) Onnea unikouluun! <3

Mut tyttö ei siis herää siihen että tutti tippuu (koska se yleensä tippuu heti hänen nukahdettuaan) vaan kun herää muuten unen keventyessä niin ei pääse uneen ennenkuin tutti on taas suussa... Eli vauva on assosioitunut nukahtamaan vaan tutti suussa? Ei siis taida toi neuvo toimia meillä

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:

Aloituksessa luki, että viime yönä heräili 10min välein. Muuten tunnin välein.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:

Juu on tuokin käyny mielessä mut imee niin hyvin ja tota heräilyä kuitenki on jatkunu 8kk että en usko tulehdukseen. Näitä 10 min välein heräily-öitä on useampi viikossa ollu aina joten mikään uus juttu se ei ole...

Alkuperäinen kirjoittaja sama:

Ja se on ihan normaalia 8kk:n ikäisele vauvalle että herää tunnin välein, mutta jos herää 10 min. välein niin sitten on korvatulehdus? En ymmärrä sun pointtia. Käsitin että ap on väsynyt, koska vauvansa on aina ollut huono nukkuja.

meillä sama tilanne jatkui vuoden ikään kunnes lopetin imetyksen niin selviää nyt yhdellä maitopullolla koko yön. Ja tuttinarun kanssa löytää itse tuttinsa ja laittaa suuhun. Toivottavasti tekin löydätte jonkun helpotuksen teidän perheeseen! Tiedän minkälaista on nukkua jatkuvasti toinen silmä auki valmiustilassa!

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Mut tyttö ei siis herää siihen että tutti tippuu (koska se yleensä tippuu heti hänen nukahdettuaan) vaan kun herää muuten unen keventyessä niin ei pääse uneen ennenkuin tutti on taas suussa... Eli vauva on assosioitunut nukahtamaan vaan tutti suussa? Ei siis taida toi neuvo toimia meillä

No just näin. Meidän huono nukkuja tarvi tissin suuhunsa että sai uudestaan unen päästä kiinni, ja oli kans aika väsynyttä porukkaa täällä. Yöt parani kertalaakista kun siirrettiin lapsi omaan huoneeseensa nukkumaan, oli siis niin silkkikorva että me häirittiin hänen korkeutensa unta ;)

Koko ikänsä? Allergiat tms. suljettu pois? Lapsethan imevät lohtuunsa myös esim. kipujen vuoksi.

Jos on terve varmasti niin ottaisin molemmat pois. Meillä otettiin nuorimmaiselta kerralla yömaito pois, siirrettiin omaan huoneeseen ja omaan sänkyyn. Äkkiä oppi nukkumaan pehmeällä unikoululla.

Yhteistyössä