Unihalvaus, onko sinulla ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pii"

Vieras
Voiko siihen mitenkään vaikuttaa, että niitä ei tulisi?
Entä onko normaalia jos tulee 3-5 kertaa saman yön aikana?

Mietin, että pitääkö vain kestää, vai kannattaisi käydä lääkärille juttelemassa niistä. Ahdistaa yöllä tuollaiset.

Vieras: Mulle taas lääkityksen aikana näitä ei tullut, kun lopetin niin tuli. Otin parina päivänä unilääkkeen kun oli kauhea ahdistus nuista unista ja halvauksista, ja sitten sain rentouduttua/nukuttua univelat, seuraavina iltoina aloin nukkumaan ettei ahdistanu,ilman lääkettä.

Mulla on useinkin. En tiedä oikein keinoa miten niitä voisi vältellä. Ainut mitä olen huomannut on se että stressi ja epäsäännöllinen nukkuminen lisäävät unihalvauksia. Mulla oli jo 5-vuotiaana unihalvauksia. Näen myös valveunia joskus, siis näen unta ja tiedän näkeväni unta. Ne ovat oikeastaan hauskoja, voi tehdä asioita joista ei joudu mihinkään vastuuseen, kun on hölmöillyt unimaailmassa :)

ne on yleisiä,kauheen ahdistavia...olo on kauheen avuton ym. itse kuitenkin saan ajateltua, kohta se menee ohi. Aluksi säikähdin niin, etten uskaltanut nukahtaa :/. Kestääkö sulla nuo ns kohtaukset kauan?

Sillon kun asuin 1918 rakennetussa talossa usein tuli öisin joku kummitus halvaaman mut ( vaikka muita paikalla). Oli pelottavaa. Ei ollu mitään lääkitystä. Loppu kun muutin pois.

Yhteistyössä