Unien tulkintaa

mä näin toissayönä unta että olin uimahallissa ja siellä oli mun kanssa Danny DeVito! :LOL: Me keskusteltiin sen kaljuuntumisongelmasta ja sitten kun sukelsin uima-altaaseen siellä pohjalla oli hirveesti irtonaisia päitä joissa oli kaikissa paljon mustaa tukkaa.

mitäköhän tästä vois tulkita? :LOL:
 
PikkasenPyöree
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Alkuperäinen kirjoittaja ME2 4:
eikös hampaan irtoaminen tarkoita huonoja uutisia?
Toivottavasti ei :eek: :eek:
Hampaat:

Hampaat kuvaavat perhettä ja omaisuutta. Siten hampaiden heiluminen tai irtoaminen katsotaan viitteeksi perhesuhteiden muutoksiin tai taloudellisen aseman muutoksiin. Hampaita koskevat unet ovat yleisiä ja niillä on hyvin moninaisia tulkintoja.

Perhettä tai sukua koskevat tulkinnat: Oikeanpuoleiset hampaat kuvaavat miespuolisia henkilöitä ja vasemman puoleiset naisia. Etuhampaat kuvaavat lapsia, kulmahampaat keski-ikäisiä ja takahampaat iäkkäämpiä ihmisiä. Hampaiden menetys unessa on huono enne ellei tilalle saa uusia hampaita.

Omaisuutta kuvaavat tulkinnat: Yhden hampaan menetys tarkoittaa velanmaksua kerralla. Monen hampaan menettäminen tietää pahempaa velkakierrettä. Etuhampaiden menettäminen tietää talouden romahdusta ja julkisen imagon menetystä, kun taas poskihampaan menetys tietää vain arvoesineen tai säästöjen menetystä.

Hampaat yhdistetään myös puhumiseen ja syömiseen, joten niillä on tekemistä itseilmaisun ja terveyden kanssa. Jos pudonneiden tai vioittuneiden hampaiden tilalle saa unessa uudet hampaat, tietää se elämänmuutosta parempaan suuntaan. Suuta koskevat myös unet alaleuasta ja kielestä.
 
vauvis mä oon nähnyt useasti hampaista unia... aina ne on heilunu tai irtoillu.

mun unikirja sanoo näin: pelkoa impotenssista, itsetyydytys synnyttää unia hampaiden putoamisesta jos siitä kokee syyllisyyttä, hampaiden putoaminen viittaa myös vastuun pelkoon.

:)
 
kun näet hampaan irtoavan uni viestittää sinulle jonkun kuolemasta sitä läheisemmästä ihmisestä sinulle on kysymys mitä lähempänä suun etuosaa lähtevä hammas on. Kulmahampaan irtoaminen tarkoittaa useimmiten mieshenkilöä
 
Alkuperäinen kirjoittaja ME2 4:
näin viime yönä unta papukaijasta joka muuttui valkoiseksi joutseneksi.....mitähän se tarkoittaa? entisestä asunnostakin näin unta
Suuri Suomalainen Unikirja:
Papukaija: puhuvilla linnuilla on yleensä jokin viesti välitettävänä. Kun viestin tuoja on papukaija, viittaa se tyhjänpäiväisyyksiin, joille olet antanut kohtuuttoman merkityksen.
Joutsen: tuonelan lintu, kaunis ja etäinen, joka houkuttelee sinut pois todellisuudesta. Liiallisen henkistymisen mahdollisuutta.
Valkoinen: valkoinen väri on puhtauden ja viattomuuden vertauskuva.Valkoiseen verhoutunut ihminen tai valkoinen esine unessa yleensä viittaa johonkin puhtaaseen, hyvään, tavoiteltavaan, viattomaan.
Asunto kuvaa ihmistä itseään, samoin talo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PikkasenPyöree:
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Alkuperäinen kirjoittaja ME2 4:
eikös hampaan irtoaminen tarkoita huonoja uutisia?
Toivottavasti ei :eek: :eek:
Hampaat:

Hampaat kuvaavat perhettä ja omaisuutta. Siten hampaiden heiluminen tai irtoaminen katsotaan viitteeksi perhesuhteiden muutoksiin tai taloudellisen aseman muutoksiin. Hampaita koskevat unet ovat yleisiä ja niillä on hyvin moninaisia tulkintoja.

Perhettä tai sukua koskevat tulkinnat: Oikeanpuoleiset hampaat kuvaavat miespuolisia henkilöitä ja vasemman puoleiset naisia. Etuhampaat kuvaavat lapsia, kulmahampaat keski-ikäisiä ja takahampaat iäkkäämpiä ihmisiä. Hampaiden menetys unessa on huono enne ellei tilalle saa uusia hampaita.

Omaisuutta kuvaavat tulkinnat: Yhden hampaan menetys tarkoittaa velanmaksua kerralla. Monen hampaan menettäminen tietää pahempaa velkakierrettä. Etuhampaiden menettäminen tietää talouden romahdusta ja julkisen imagon menetystä, kun taas poskihampaan menetys tietää vain arvoesineen tai säästöjen menetystä.

Hampaat yhdistetään myös puhumiseen ja syömiseen, joten niillä on tekemistä itseilmaisun ja terveyden kanssa. Jos pudonneiden tai vioittuneiden hampaiden tilalle saa unessa uudet hampaat, tietää se elämänmuutosta parempaan suuntaan. Suuta koskevat myös unet alaleuasta ja kielestä.
Meille on kyl tulossa perheen lisäystä joulukuussa (ensimmäinen lapsi) ja ollaan juuri ostettu huoneisto :/ ...Ja uutta hammasta siihen ei ehtiny/ei kasvanu kun heräsin melkeen heti sen irtoamisen jälkeen...
 
papukaija sinua pidetään juoruilemiseen taipuvaisena
papukaijan puhuessa unessasi sinusta liikkuu harmillsiia puheita työtovereittesi keskuudessa :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: meillä olikin juuri melkoinen soppa keitettävänä töissä.....minä kylläkin yritin lopettaa paskanjauhannan ja etsiä juorujen alullepanijan. töissä on ollut kunnolla selkään puukotusta......
 
Alkuperäinen kirjoittaja ME2 4:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja ME2 4:
Löysin unikirjan: joutsen: joutsenen näkeminen enteilee kuoleman viestiä :eek: :eek: :eek:
Ei välttämättä. Luepa tuo, mitä sinulle kirjoitin. EN OLE ENNUSTAJA.
Toivottavasti sun tieto pitää paikkansa ennemmin kuin mun kirja
Tämä Suuri Suomalainen Unikirja on mielestäni paras. Siitä on ollut minulle paljon apua, kun pidin jossakin vaiheessa unipäiväkirjaa, kun elämäni ei ollut niin tasapainoista kuin nykyään =)
 
Minä näin unta että oltiin mieheni kanssa mahtavalla rantahuvilalla järven rannalla, sen omisti kai yksi miehen ystävä ajalta ennen lapsia. Menimme uiden saareen R-kioskille ostamaan minulel kännykkää mutta siellä ei myyty sellaisia.
Sitten katselimme huvilan parvekkeelta kun järven ylle kerääntyi ukkospilviä, toiset niistä oli ihan mustia ja sanoin miehelle että nuo on ihan kuin jostain kauhuleffasta, sellaista mustaa leijailevaa hötöä. Huomasin että pilvet johtivat rannalla olevassa leikkipuistossa keinuvan pienen pojan sisälle, pojalla oli mukana joku mummeli.
He tulivat sinne huvilaan ja tuo poika olikin joku paholainen tms. ja se yritti koko ajan tehdä kaikkea kamalaa kun silmä vältti.
Tuossa vaiheessa heräsin lapsien huutoihin mikä oli ihan hyvä koska uni oli tosi ahdistava.
 
niina
näin unta edellis yönä että kaksostytöt..viime yönä näin unta että saatoin kaveriani miespuolista jonnekin ja hän oli huonossa kunnossa.olimme lapsuuteni maisemissa.tämä mies samoi unenlopussa että että miten sinä voit olla noin ihana ja huomaavainen.tässä unessa meidän mukana oli pienet kaksostytöt.lähdimme unesta ravintolasta jossa oli paljon vanhoja kavereitani
 

Yhteistyössä