Unien tulkintaa apua, sama uni toistunut nyt muutaman kerran... sis. käärmeitä! :) Ei kiva.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sunflower20
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sunflower20

Aktiivinen jäsen
16.01.2010
2 483
1
36
Mä olen nyt muutamana yönä herännyt kammottavaan uneen. En peräkkäisinä öinä, ehkä parin viikon välein. NEljä kertaa nyt varmuudella on tämä uni mut herättänyt.
En mä alkuun miettinyt tätä asiaa mitenkään erikoisena, mutta viime yön uni oli jotenkin tosi kammottava ja heräsinkin ihan hikisenä ja pelokkaana.

Uni toistaa samaa kaavaa, tapahtumapaikkana on meidän koti ja pihapiiri ja asuinalueen autotie. Alkaa kotoa. Käärmeitä tulee, joka paikasta ja kaikki luikertelee mua kohti. Siinä on boaa, mambaa, kalkkarokäärmeitä, ja kaikkia noita hyvin vaarallisia punaisia, vihreitä hyihyi... erikokoisia. Kaikki ne tulee mua kohti.
Ne jättää hajuraon, mä pääsen liikkumaan mutta ne on hyvin aggressiivisen oloisia, sihisevät ja tulevat lähemmäs, loitontuvat. Mutta mä en koe olevani vankina vaan pystyn liikkumaan ulko-ovelle päin. Menen sinne mutta kun olen avaamassa oven, nämä käärmeet lisääväät luikerteluun vauhtia ja ovat hyökkäävinään mua kohtaan. Mä saan oven auki ja saan oven lyötyä kiinni, mutta siihen väliin jää yksi käärme. Katson että se on jumissa, se ei pääse mihinkään. Jatkan matkaa pihan poikki, kohti autotietä. Mutta mutta, perässäni kuuluu sihinää ja se samainen ruskea käärme joka jäi oven väliin on ihan riekaleina, nahka revittynä ja luikertelee lujaa mua kohti. Ja sitten niitä on taas joka puolella. Tulee vastaan ja ovat saavuttamassa mut... ja sitten mä herään.

Mitä tämä viestittää? Mitä käärmeet ovat unissa? Ihan järkky uni, mun on laitettava herättyäni valot päälle ja katsottava peiton alle, sängyn alle ettei missään ole mitään epäilyttävää kerää. Pelottaa sen jälkeen ihan sikana.

Mulla on tällä hetkellä stressiä töistä (tosin sitä on kestänyt jo vuodesta 2006) :) Oon miettinyt kolmatta lasta, haluan mutta parisuhde on kuralla ja mies ei todellakaan halua tähän tilanteeseen lapsia.

Mutta jos joku nyt olis linjoilla joka voisi antaa oman näkemyksen/tulkinnan unesta, kiinnostaisi kuulla.

Mulla on ollut samanlaisia unia monesti ja ne on ihan kamalia. Mulle on noista unista tullut todella vaikea käärmekammo joka vaikeuttaa luonnossa liikkumista ja pihallakin aina olen varuillani käärmeiden varalta.

Yhdelle vanhemmalle naiselle joskus kerroin noista unista ja hän naureskellen sanoi että käärme edustaa unissa penistä. Eli mä pelkään siis peniksiä ja joudun unissani penisten joukkohyökkäyksen kohteeksi. En kyllä usko ainakaan ihan suoraan tuohon tulkintaan.

Käärme kuvaa seksuaalisuutta/penistä/miehiä. Yleensä on jokin suhdeongelma (seksuaalisuuteen liittyvä) jos näkee käärmeunia. Käärmeiden väritkin tarkoitti jotain ja jos käärme pääsee puremaan.

Käärme kuvaa seksuaalisuutta/penistä/miehiä. Yleensä on jokin suhdeongelma (seksuaalisuuteen liittyvä) jos näkee käärmeunia. Käärmeiden väritkin tarkoitti jotain ja jos käärme pääsee puremaan.

näin.Käärme on viekkauden ja kavaluuden vertauskuva. Viisauden symboli ja kuvastaa myös intohimoa ja seksualisuutta.Käärmeen purema tietää että joku hyvin tärkeä henkilö pettää luottamuksesi.

Mä olen tuota seksuaalisuutta ja penistä miettinyt. Mutta jotenkin se vaikuttaa niin kamalalta unelta ettei se voisi olla se.
Alitajunta on vaikeaselkoinen. Elikkäs tulkitsenko unta nyt niin että kun suhde on paskana niin mä haikailen muiden penisten joukkoon, siellähän vallitsee oikea sinkkuviidakko ja ne kaikki on musta kiinnostuneita. Ulkomaailma on pelottava, koska olen elänyt nyt perhe-elämää jossa on päätökset talosta, autosta, lapsista tehty yhdessä ja nyt pitäisi sitten alkaa itse itsenäisesti tekee päätöksiä...

Jotenkin se tuntuu niin kaukaa haetulta että voiko käärme kuitenkin edustaa jotain muuta? Varsinkin kun nämä ovat vihaisia...Ei kait mun oma alitajunta nyt mua vastaan ole? Tekee musta vielä hermorauniomman mitä mä olen jo. :)

Niin, näistä käärmeistä ei kukaan ole vielä päässyt puremaan mua. Ja noita värejä on noissa käärmeissä. SIellä on ihan niitä samoja mitä luontodokumenteissa näkee, myrkkykäärmeitä ja kuristajakäärmeitä. Hyi hitto, vieläkin puistattaa.

Mutta kun mä olen meidän suhteessa se aktiivisemmin erosta haikaileva osapuoli niin pitääkö mun tulkita tuo oven kiinni lyöminen ja sieltä riekaleina perässä tuleva käärme tätä suhdetta että mies ei haluaisikaan päästää irti ja väen väkisin pyrkii pysymään perässä? Tai niin, eihän mun unessa voi olla muita tuntemuksia, kuin omia. Joten onko se tulkittava niin että mä haluan pois, mutta joku osa mussa haluaakin pitää miehen mukana vaikka olen pistänyt sen ihan riekaleiksi ekaks..

Miksi se ei voi olla sellainen uni joka ei pelota. Tämä on nyt taas hetkeen ollut pelottavin painajainen joka kummittelee...

Oon nähnyt nyt viikon putkeen samaa unta, siinä unessa kaikki kaverini lähtee Lontooseen luokkaretkelle tai jotain. Minä en mennyt mukaan, koska se oli jokin halpalentoyhtiö. No, sitten tapahtui lento-onnettomuus jossa kaikki kaverini kuolee.

Mitä tämä on? Pelottaa.. :/

hmm mitähän se uni tulkitsija joskus höpötti et putoominen tarkotti et elämäs ei oo otetta kunnolla tai joku uupuu siks putoomis uni noh siitä niin pitkä aika et en muista :)

Yhteistyössä