Unicef kävely, nälkäpäiväkeräys jne jne...

Jokos tämä topiikki on ruodittu?

Sarvi kasvaa otsassa näiden "vapaaehtoisten" keräysten kanssa. Meillä lapset Lapin yliopiston harjoittelukoulussa, ja juuri äsken laskin wilmasta 8 viestiä koskien tätä rahan kerjäystä. :kieh:

Viimeisimmässä viestissä opettaja sanoo vielä " sponsoroiminenhan on tietysti vapaaehtoista, MUTTA tottakai lapselle on mielekkäämpää kävellä kun on sponsori".

Tälle kuulle on jo menoina koulukuvat, jotka haluan itse lapsilleni, kummankin lapsen kouluretket johon oli pakollista ostaa tarvikkeita matkaan retkipatjaa jne kun tutuilta ei ollut lainata. Tän lisäks pastillirahat, ja nää keräykset. Milloinka liika on liikaa??:xmas:
 
"laila"
Mä en maksa! Meillä useampi lapsi, ja olen vain todennut, ettei ole varaa. Voihan siihen sponsorikuoreen kirjoittaa mitä hyvänsä, vaikkei koskaan pennin latia maksaiskaan, jos tuntuu, ettei kehtaa olla sponsoroimatta. Ja meillä kyllä lapset ovat joka tapauksessa osallistuneet ihan mielellään noihin kävelyihin. Myöskään nälkäpäiväkeräykseen en anna koulun kautta rahaa, annan mieluummin ihan itse kolikot pussistani kerääjälle tuolla kaupan edessä. Joku vuosi sitten oli sellainen tilanne, että oli ollut joku luokan rahankeruu-pvä, ja eräs oppilas oli valtuutettu kuskaamaan ne kerätyt rahat kouluun..Ja kuinka ollakaan, siitä oli saatu myös vihiä muualla, ja alakouluikäinen poika uhkaamalla ryöstettiin niistä rahoista koulumatkalla.
 
piiukka
Nälkäpäiväkeräykseen annan 20 senttiä, irtoaa se tarra silläkin ja parempi kuin ei mitään:) Seuraavana päivänä oli muuten täällä veteraanikeräys, siihen en antanut mitään:(
 
[QUOTE="vieras";27186884]Pyydä sponsoriksi mummo tai kummi tai naapuri. Ja kukaan Suomessa ei ole niin köyhä etteikö voisi antaa 50 senttiä Nälkäpäiväkeräykseen, että lapsi saisi tarran.[/QUOTE]

Eipä se kyse ole siitä 50 snt rahasta. Vaan siitä että mä en HALUA antaa ulkomaille kodistuviin keräyksiin rahaa. ennemmin annan suoraan sitä tarvitseville jos sattuu olemaan mistä antaa.

Ja lähinnä tässä ärsyttää se että wilmaa käytetään perheiden pommittamiseen keräyksillä, kuin siihen että vanhemmat tietäisivät miten lapsilla koulussa menee!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä