UNIAIKA

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Koita keskittyä niihin asioihin, jotka sinulla on hyvin ja mitä kaikkea voisi olla vielä edessä päin. Sano vaikka itsellesi ääneen, että olen murehtinut tätä tiettyä asiaa jo monta päivää putkeen, en voi tehdä sille mitään ja nyt minun täytyy saada muuta ajateltavaa. Se helpottaa. (y)
 
vierailija
Ja käy läpi voimalauseet! :love:

Silloin kun minulla on paha olo, ajattelen voimalauseita. (y) Silloin kun paha ajatus tulee, sanon itselleni, että "nyt ajattelen voimalauseita" ja sitten pohdin niiden sisältöä. Niistä tulee paremmalle tuulelle. :love:
 
vierailija
Voit sanoa itsellesi myös, että nämä kaikki pahat ajatukset ja tunteet, jotka tämä ikävä asia saa minussa aikaan, eivät ole realistisia. Olen huonolla tuulella, suurentelen ja kuvittelen asian pahemmaksi kuin mitä se oikeasti on. (y)

Ja mieti myös miten joku toinen voisi ajatella, jos olisi samassa tilanteessa. Jonkun muun mielestä tämä asia ei olisi näin paha/ylivoimainen/musertava ym., vaan sen kanssa voi oppia elämään tai siitä voi selviytyä. (y)
 
vierailija
Jos sinulla on tosi paha olo, nosta pylly ylös ja lähde ulkoilemaan. (y) Voit saada itsesi liikkeelle, kun sanot että "pikalenkki riittää". Voit tehdä nopean pikalenkin, mutta lenkille lähdettyä saatat muuttaa mieltäsi ja tehdä suunniteltua pidemmän lenkin. Pidempi hikilenkki voi olla todella puhdistava kokemus. (y)
 
vierailija
Jos on vaikea lähteä liikkeelle, käy läpi kaikki vaiheet tietsikan äärestä ulko-ovelle ja sano itsellesi, etteivät ne ole työläitä. :love:

Nosta pylly ylös
Laita ulkoiluvaatteet päälle
Kengät jalkaan
Avaimet mukaan
...

Kohta huomaat, että ajatus ulkoilusta houkuttelee vähän enemmän. Kun pääset ulko-ovelle asti, olet jo voittaja. (y)

Voit myös luvata itsellesi palkinnon. "Jos käyn lenkillä, ansaitsen grilliaterian tällä viikolla." :p

(y)
 

Yhteistyössä